قبل از همه‌گیری کرونا، همه ما شغلی با ساعت و مکان ثابت در اداره‌ای داشتیم که امکانات اداری بطور کامل در اختیارمان بود. میز و صندلی، کمد بایگانی و هر آنچه که یک محیط اداری به آن نیاز دارد. دو سال قبل کارمندان به‌امید دورکاری کوتاه مدت به خانه رفتند و هنوز که هنوز است نتوانسته‌اند مانند گذشته به اداره برگردند. کرونا یکی از عوامل اصلی محبوبیت دورکاری و جا افتادن آن میان افراد بوده است. بسیاری از شرکت‌ها به دورکاری روی آورده‌اند و خیلی از افراد دورکاری را به کار بصورت فیزیکی و حضوری در اداره ترجیح می‌دهند.

اما دورکاری شرایط و قواعد خود را دارد! بسیاری از مردم فکر می‌کنند دورکار بودن و کار در منزل از حضور در اداره راحت‌تر است ولی دورکاری هم به شرایط و امکانات خاصی نیاز دارد و شما باید به عنوان یک فریلنسر (دورکار) به فکر ایجاد هوم آفیس درون منزل خود باشید. ایجاد هوم آفیس و استفاده از اکسسوری‌هایی که استاندارد هستند و باعث افزایش بهره وری شما می‌شود، ضروری است. زیرا شما باید انگیزه کار کردن در طی ساعت‌های طولانی از محیط خانه را در خود تقویت کنید.

کامپیوتر یا لپتاپ، مودم و اینترنت مناسب، از نیاز‌های اولیه و اساسی شما برای کنترل کار‌ها از خانه است. ما در این مقاله از مجله مکعب به بررسی کامل تمامی اکسسوری‌های ضروری هوم افیس پرداخته‌ایم. از موارد ضروری مانند میز استاندارد، صندلی اگونومیک و‌مانیتور گرفته تا لوازمی که بهره وری شما را افزایش می‌دهند، کار کردن در خانه را مفیدتر و لذت بخش‌تر می‌کنند و از فرسودگی شغلی نیز جلوگیری می‌کنند. در این مقاله، ما شما را به کمک بهترین لوازم اداری راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید بهینه‌ترین فضای کاری را بر اساس نیاز‌های منحصر به فرد خود ایجاد کنید.

اکسسوری های ضروری هم افیس

اکسسوری های ضروری

میز اداری

میز اداری یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های هوم آفیس است. اولین اکسسوری که برای ساخت هوم آفیس به آن نیاز دارید یک میز اداری ارگونومیک و مناسب است که همه‌ی نیاز‌های شما را برطرف کند. میز اداری در انواع مختلف سایز، رنگ و جنس موجود است. قبل از خرید میز اداری شما باید کامل بررسی کنید که به چه نوع میزی نیاز دارید. رنگ میز اداری شما باید به نحوی باشد به دکوراسیون اتاق شما نزدیک باشد و با آن همخوانی داشته باشد. شما می‌توانید میز اداری در جنس‌های مختلف چوبی، ‌ام دی اف، آهنی و… برای خود تهیه کنید. حتماً توجه کنید که اندازه میز اداری باید به نحوی باشد که فضای زیادی اشغال نکند و در عین حال بتواند تمامی وسایل شما را در خود جای دهد و شما را از هر ابزار دیگری بی‌نیاز کند.

صندلی اداری

هر میزی به یک صندلی مناسب خود نیاز دارد! شما که نمی‌توانید هنگام کار کردن بایستید! پس خرید صندلی اداری به اندازه میز مهم است. صندلی اداری انواع مختلفی دارد. مهم‌ترین ویژگی صندلی اداری ارگونومیک بودن آن است. صندلی اداری که شما قصد خرید آن را دارید نباید موجب خستگی مداوم شما در طول روز شود. اگر صندلی استاندارد نباشد باعث ایجاد مشکلاتی نظیر کمردرد، سردرد، گردن درد و… در طولانی مدت می‌شود؛ به همین دلیل هنگام خرید صندلی اداری باید بسیار دقت کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید و صرفاً بر حسب رنگ و ظاهر خرید نکنید.

اکسسوری های ضروری هم افیس

مانیتورهای رومیزی و لوازم جانبی

لوازم دیگری که برای ساخت هوم آفیس نیاز دارید‌مانیتوری استاندارد و کاربردی است. ‌مانیتور شما باید به نحوی باشد که باعث خستگی چشم و سردرد شما نشود.
اگر شما ساعتی طولانی از شبانه روز را صرف کار کردن با کامپیوتر می‌کنید، بهتر است از عینک‌هایی که مخصوص نگاه کردن به‌مانیتور است، استفاده کنید. این عینک‌های مخصوص سبب می‌شود تا دید شما بهتر شود و چشم‌هایتان کمتر خسته شود. عینک‌ها فاصله ایمنی شما با تمام دستگاه‌های تکنولوژیکی که با آن‌ها سر و کار دارید را حفظ می‌کند و از سر درد و چشم درد‌های مزمن ناشی از کار کردن با کامپیوتر جلوگیری می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای تنظیم‌مانیتور از پایه یا استند‌مانیتور استفاده کنید. این استند‌ها به شما کمک می‌کند تا به راحتی جهت و ارتفاع صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.
موس و کیبورد نیز از دیگر لوازم جانبی ضروری است که اهمیت زیادی دارد. موس و کیبورد مستقیماً با دست‌ها در ارتباط می‌باشند. بهتر است شما از موس ارگونومیکی که بطور کامل از مچ دست و انگشتان پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید تا بعد از مدت کوتاهی دچار درد در مچ دست یا خستگی مفرط نشوید. همچنین بهتر است برای سازماندهی بهتر میز کار خود و جلوگیری از هرج و مرج، از موس‌های بی‌سیم استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از پد ماوسی استاندارد نیز از خستگی بیش از حد مچ دستتان در هنگام کار کردن طولانی با کامپیوتر بکاهید.
هدفون نیز از دیگر لوازم جانبی ضروری است که به آن نیاز دارید، چه بخواهید موزیک دلخواه خود را گوش دهید و چه بخواهید در جلسه کاری مهمی شرکت کنید. بهتر است شما از هدفونی بی‌سیم با ارسال صدایی استاندارد که قابلیت حذف نویز دارد، استفاده کنید.

اکسسوری های جانبی

بالشتک‌های ارگونومیک و ضد خستگی

کار کردن به صورت دورکاری و کنترل کار‌ها از خانه به معنی کار نکردن و استراحت کردن نیست! در اکثر مواقع افرادی که دورکار هستند حتی بیشتر از کارمندان ادارات یک جا نشین هستند و کار می‌کنند. یکی از اکسسوری‌هایی که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و باعث می‌شود کمتر خسته شوید، بالشتک‌های ارگونومیک است. این بالشتک‌ها در قسمت نشیمن و یا در قسمت گردنی صندلی شما قرار می‌گیرد و پشتیبانی از اندام‌های بدنی شما را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند. هر چقدر شما راحت‌تر بشینید کمتر خسته می‌شوید و مسلم است که بهره وری شما نیز بالاتر می‌رود. هچنین می‌توانید در مقاله آشنایی با انواع میز اداری ارگونومیک و ویژگی‌های آن راجبع به میز اداری ارگونومیک هم اطلاعات کسب کنید.

اکسسوری های ضروری هم افیس

تراول ماگ (لیوان مسافرتی عایق)

یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که می‌تواند برای شما کاربردی باشد، تراول ماگ است. این تراول ماگ‌ها زمانی که بسیار درگیر کار هستید و نمی‌توانید وقتی به خودتان اختصاص دهید به کمک شما می‌آیند. این ماگ‌های مسافرتی تا چند ساعت می‌توانند دمای نوشیدنی شما را حفظ کنند و برای انواع نوشیدنی سرد و گرم مناسب هستند. همچنین حتماً یک بطری آب در کنار میز خود داشته باشید تا زمانی حجم کاریتان بالاست بدن شما دچار کم آبی یا به اصطلاح دهیدراته نشود.

پنل‌های ایجاد حریم خصوصی (پارتیشن)

اگر شما نیز هنگام کار کردن به تمرکز زیادی نیاز دارید و محیط کارتان باید کاملاً ایزوله باشد، پارتیشن ابزاری ضروری برای شماست. پارتیشن اداری به شما کمک می‌کند تا بتوانید درون اتاق خواب یا حتی گوشه‌ای از اتاق پذیرایی خود، اتاق کاری مستقل برای خود راه بیاندازید تا سایر افراد نتوانند حواس شما را پرت کنند و یا خللی در کار شما ایجاد کنند.

تصفیه کننده هوا

مسلماً، پس از هشت ساعت کار سخت، ممکن است هوای اتاق شما خیلی مطلوب نباشد، مخصوصاً زمانی که اتاق خواب و اتاق کار یک اتاق مشترک باشد. شما می‌توانید برای مطبوع نگه داشتن هوای اتاق از تصفیه‌کننده‌های هوا خانگی استفاده کنید. این اکسسوری تقریباً ضروری را می‌توان با بودجه‌های مختلف مالی تهیه کرد و به راحتی در اتاق نصب نمود.

لوازم التحریر اداری

دفترچه یادداشت (نوت بوک)، گیره کاغذ، خودکار، مداد و پاک کن ضروری‌ترین لوازمی هستند که شما به آن احتیاج دارید. وجود این لوازم بر روی میز کار شما (البته بصورت مرتب! ) سبب می‌شود تا شما به راحتی بتوانید تمرکز خود را در طی کار کردن حفظ کنید و حواستان پرت نشود.

اکسسوری های ضروری هم افیس

سازمان دهنده کابل

صندلی خود را به عقب ببرید و به زیر میز اداری خانه خود نگاهی بیندازید. حتماً شما هم صحنه وحشتناک و درهم برهم پیچیده شدن صد‌ها سیم در یکدیگر، یک پریز برق پر از دوشاخه و یک دسته کابل را می‌بینید. سازمان دهنده کابل در اینجا به کمک شما می‌آیند و نظم را به شما هدیه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده این اکسسوری ارزان قیمت عمر سیم‌های کابل خود را نیز افزایش دهید.

افزایش دهنده برد وای فای (WiFi)

یکی از ضروری‌ترین ابزار‌ها برای دورکاری، اینترنت است. اگر شما هم از مشکلاتی نظیر کند بودن سرعت اینترنت شکایت دارید، می‌توانید از افزایش دهنده برد وای فای استفاده کنید. گسترش دهنده برد WiFi می‌تواند سیگنال روتر را تقویت کند، کار‌های آنلاین را سریعتر پیش ببرد و تماس‌های ویدیویی را برای شما آسانتر کند.

گل و گیاه

هر جایی که باشید و هر کاری انجام دهید تفاوتی ندارد! حضور گل و گیاه در جایی که شما نفس می‌کشید همیشه ضرورت دارد. گل می‌تواند هوا را تصفیه کند، طراوت و شادابی را محیط شما بیاورد و البته برای سلامت روان افراد نیز مفید است. سعی کنید از گیاهانی استفاده کنید که نیاز به مراقب کمتری دارند و در عین حال اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند. همچنین شما می‌توانید از باکس‌های کاشت گل نیز استفاده کنید. حتی اگر فضای شما کوچک است می‌توانید از گلدان‌هایی آویزان از سقف استفاده کنید. در هر صورت گل‌ها را فراموش نکنید! در مقاله‌ی تاثیر گیاهان در دکوراسیون اداری دفتر کار می‌توانید بیشتر راجب‌به این موضوع اطلاعات کسب کنید.

اکسسوری های ضروری هم افیس

چراغ مطالعه

اگر اتاق کار و استراحت شما در یک مکان است، شما حتماً به چراغ مطالعه‌ای با نور مناسب احتیاج دارید. ممکن است کار شما تا دیر وقت طول بکشد و در عین حال همسر شما نیاز به استراحت داشته باشد. بهترین کار در این صورت استفاده از چراغ مطالعه برای تأمین نور مورد نیاز برای کار کردن است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نیاز‌های شما برای ساخت یک اتاق کار خانگی یا همان هوم آفیس را پوشش دهیم. قبل از تهیه هر یک از این اکسسوری‌ها، بهتر است نیاز‌های خود را بسنجید و بر حسب نیاز‌هایتان برای خرید اکسسوری اداری اقدام کنید. اگر به مشاوره و اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب مشورت کنید.