به نظرتان ایده خوبی نیست که دکوراسیون خانه را هم با تغییر فصول تغییر داد. البته تعطیلات، ایده‌های جالبی برای تغییر دکوراسیون می‌دهد که در مواقع دیگر ممکن است هیچ چیزی به ذهنتان نرسد. اما گزینه‌های تغییر دکوراسیون فصلی کم نیستند و تنها چیزی که باید بدانید این است که کجا را نگاه کنید.
در این مقاله سعی داریم ایده‌های الهام‌ بخشی برای تغییر دکوراسیون فصلی در اختیارتان قرار دهیم. چه تعطیلاتی پیش رو باشد، چه بخواهید کمی خانه را از حالت یکنواختی دربیاورید، با ما همراه باشید. پیدا کردن بهترین دکوراسیون برای خانه شاید مشکل باشد، اما نباید در فرایند تغییر دکوراسیون اضطراب داشته باشید. با این می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان با یک طراح مشورت کنید و در این زمینه از وی کمک بگیرید.

نکاتی مهم در تغییر دکوراسیون فصلی

اگر دوست دارید دکوراسیون اداری را تغییر دهید، دکوراسیون فصلی می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. اما نکته مهم این است که بیش از حد تغییرات انجام ندهید. چند قسمت از هر اتاقی که می‌توان بر اساس المان‌های فصلی تزئین کرد را انتخاب کنید. برخی از مکان‌هایی که برای دکوراسیون داخلی به راحتی قابل تغییر هستند عبارتند از:

  • بالای شومینه در اتاق نشیمن
  • بالای کابینت‌های آشپزخانه
  • میز اتاق ناهارخوری
  • ملافه‌ها و پتوی اتاق خواب
  • کوسن‌های روی مبل
  • قاب پنجره و پرده‌ها
  • دکور جلو درب وروردی

بهار

با رسیدن بهار، می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را تازه و نونوار کنید. در هر اتاقی گل‌های تازه و اسانس‌های خشبو بگذارید تا حس تمیزی و تازگی القا کنند. یک گلدان بزرگ پر از گل می‌تواند مرکز ثقل زیبایی در فصل بهار باشد. اگر امکانش را دارید، اکنون بهترنی زمان برای این است که ملافه‌های اتاق خواب و اتاق مهمان را تغییر دهید و پتوهای سنگین زمستانی را با پتوهای سبک‌تر عوض کنید.

به دنبال رنگ‌های روشن و شاد باشید تا به اتاق خود روشنی و شادی ببخشید.در اتاق نشیمن هم روکش کوسن‌ها را با یک روکش روشن و شاد عوض کنید. بر روی شومینه هم گلدان‌های کوچک پر گل بگذارید تا ظاهر بهاری اتاق نشیمن خود را کامل کنید.

تابستان

نور آفتاب را به دکوراسیون تابستانی خانه خود بیاورید. مثل بهار، همه چیز را روشن و پر نور کنید. شاید لازم باشد پرده چندتا از اتاق‌ها را عوض کنید. با یک پرده سفید و پرنور، علاوه بر حفظ حریم خصوصی تان، اجازه می‌دهید نور وارد اتاق‌ها شود.

بیشتر افراد دوست دارند دکوراسیون داخلی خانه‌شان طبیعی و پر از المان‌های تابستانی باشد. یکی از بهترین المان‌های تابستانی، تم دریایی است. با دکور دریایی جلوی درب ورودی، که خودتان هم می‌توانید به راحتی درستش کنید، به میهمانان‌تان خوش بگویید! صدف‌های بزرگ و چوب‌های آب‌خورده از عناصر تزئینی مناسبی برای روی میز و یا شومینه هستند. برای رومیزی یا روکش کوسن، به دنبال الگوهایی با طرح لنگر یا طرح‌های آب و هوای گرمسیری مانند آناناس یا برگ‌های نخل باشید.

پاییز

پس از یک تابستان گرم . با فرا رسیدن پاییز، خیلی‌ها از سرد شدن هوا استقبال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هنوز به دنبال آوردن گرما به خانه خود باشند. نگرش‌تان هرچه که باشد، هیچ شکی در این نیست که پاییز یکی از ساده‌ترین فصول برای تزئینات است.

خانه خود را با برگ‌های زرد، کدو تنبل و عناصر روستایی تزئین کنید. با کمک برگ‌های پاییز و کدو تنبل یک نقطه مرکزی منحصر به فرد برای میز خود ایجاد و بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید. برای رسیدن به بهترین نتایج، از اندازه‌های مختلف استفاده کنید.ملافه‌ها و پتو تخت‌خواب خود را با پتوهای سنگین‌تر به رنگ‌های نارنجی تیره، قرمز یا قهوه ای عوض کنید. این کار کمک می‌کند فضا را گرم‌تر کنید. پرده‌های پنجره‌ها را نیز با همین تم رنگ‌های گرم، تیره‌ و پارچه‌های سنگین عوض کنید.

زمستان

وقتی نوبت به زمستان می‌رسد، همه به این فکر می‌کنند که حالا بعد از تعطیلات باید با دکوراسیون داخلی خانه چه کار کنند. چون مشخصا بعد از تمام شدن تعطیلات هنوز هم زمستان را دارید. در زمستان، می‌توانید از دو حوزه، الهام بگیرید.

یا همان تم گرم و نرم پاییزی را ادامه دهید و کمی رنگ قهوه‌ای تیره، قرمز و سبز به آن اضافه کنید. یا شما می‌توانید از درخشانی برف الهام بگیرید، و از ترکیب رنگ آبی، نقره‌ای و فیروزه‌ای در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. هر دو گزینه عالی هستند، اما حتما یکی این تم‌ها را دنبال کنید تا تمام خانه منسجم باشد.

بالای شومینه را هم می‌توانید به راحتی با بعضی گیاه‌هایی که رویشان برف مصنوعی است تزئین کنید. برای تزئینات درب ورودی هم از گیاهان همیشه سبز استفاده کنید. شمع‌ها را فراموش نکنید، با کمک شمع‌ به خانه خود گرما و نور و بوی خوش می‌بخشید.

 

طراحان دکوراسیون داخلی می‌توانند کمک تان کنند

هر موقع در مورد یک ایده شک داشتید، از یک طراح دکوراسیون داخلی بخواهید در تصویر‌سازی آن ایده به شما کمک کند. طراحان می‌توانند به شما کمک کنند خانه خود را به خانه رویاهای خود تبدیل کنید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید ظاهر خانه خود را عوض کنید، تغییر دکوراسیون می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. با کمک نکاتی که در این مقاله گفته شد به پیشواز تغییر فصول بروید.