چوب‌های بامبو این روزها همه جا دیده می‌شوند. از تجهیزات اداری گرفته تا وسایل خانه و ظروف آشپزخانه همه جا صحبت از کیفیت و تنوع وسایل ساخته شده از چوب‌های بامبو، شنیده می‌شود. حقیقتا هم محصولاتی که از بامبو ساخته شده‌اند، جدید، به روز، سبک و بادوام هستند. بامبو شباهت بسیار زیادی به چوب دارد و به کارگیری آن‌ها نوعی تداعی کننده طبیعت در اداره و خانه است که انرژی و حسی مثبت به ما انتقال می‌دهد.
پایداری و مقرون به صرفه بودن چوب‌های بامبو در کنار خاصیت تجدیدپذیری آن، محصولات تهیه شده از بامبو را به محصولاتی ایده آل تبدیل کرده است. امروزه محصولات تهیه شده از بامبو به صورت فزاینده‌‌ای در جهان در حال توسعه هستند. در این مقاله از مجله مکعب با ما همراه باشید تا از چیدمان اداری و ساخت دفتر کار با چوب‌های بامبو بگوییم.
ساخت دفترکار با چوب‌های بامبو

چرا طراحی داخلی اداری با چوب بامبو؟

وقتی نوبت به پیدا کردن مواد مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی و داخلی می‌رسد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. با این حال محصولات مبتنی بر بامبو به لحاظ تنوع، استحکام، دوام و زیبایی از سایر متریال برترند. بامبو با محیط زیست سازگار بوده و پایدار است و برای طیف وسیعی از پروژه‌های تزیینی داخل و خارج از اماکن مسکونی و اداری از نرده‌ها و سقف‌ها گرفته تا مبلمان و دکوراسیون اداری به کار می‌رود. چوب بامبو علاوه بر همه کاره بودن، مزایای منحصر به فردی در مقایسه با سایر مصالح به کار رفته در ساخت تجهیزات و لوازم را دارا است.
چرا طراحی داخلی اداری با چوب بامبو؟

  •  مقایسه‌ای بر بامبو و چوب

بامبو در مقایسه با چوب‌های افرا و گردو سبکتر بوده در حالی که از همان میزان سختی و استحکام برخوردار است. تا حدودی به سختی چوب بلوط است و طول عمر و استحکام بالایی دارد. در بسیاری موارد بامبو مقرون به صرفه تر از چوب است. چوب ها بیشتر برای بیرون از ساختمان و بامبو بیشتر برای بخش دکوراسیون داخلی و ادارات مناسب بوده و به کار می‌روند. دامنه کاربرد بامبو از چوب ها بسیار وسیع تر است.
مقایسه‌ای بر بامبو و چوب

  •  مقایسه‌ای بر بامبو و پلاستیک

در همین ابتدای مقایسه، همه ما بر مضر بودن پلاستیک برای طبعیت باور داریم. گرچه از پلاستیک به طور گسترده در پوشش کف و سقف و… استفاده می‌شود با این حال پلاستیک از مواد پلیمری ساخته شده که در برابر هوا و خوردگی مقاوم است. بامبو و پلاستیک دارای وزن یکسانی هستند و هردو سبک به شمار می‌آیند. گفتنی است انعطاف پذیری پلاستیک و بامبو به یک مقدار است.
مقایسه‌ای بر بامبو و پلاستیک

  • مقایسه‌ای بر بامبو و فلز

بامبو نیز مانند فلزات از استحکام کششی بالایی برخوردار است. خوب است به این نیز اشاره کنیم که بامبو حتی از فلز آلومینیوم سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. فولاد از بامبو سنگین‌تر بوده و مس نیز ممکن است نسبت به بامبو پایداری کمتری داشته باشد.
مقایسه‌ای بر بامبو و فلز

ویژگی‌های منتخب چوب بامبو برای دکوراسیون اداری

  • وزن و دوام بامبو: بامبو در بسیاری از شرایط آب و هوایی و… دوام می‌آورد و بسیار سبک است. در سراسر جهان ۱۴۰۰ گونه بامبو وجود دارد که برخی از آن‌ها ضخامت و سختی چشمگیری دارند. از سوی دیگر برای جابجایی تجهیزات ساخته شده از بامبو نیازی به ماشین آلات سنگین نیست و حمل و نقل آن‌ها به سهولت امکان پذیر است.
  • به کارگیری ساده بامبو: چوب بامبو به سادگی و بدون پیچیدگی در ساخت تجهیزات و مبلمان اداری می‎تواند به کار برده شود. سبک بودن و انعطاف آن سبب شده تا برای طراحی‌های مختلف انتخاب خوبی باشد.
  • رنگ و استایل متنوع بامبو: بامبو در کاربردهای مختلف از دیوارپوش، کفپوش و سقف سازی و. . گرفته تا تجهیزات داخلی اداری مانند مبلمان، میز، کازیه و… رنگ و طرح و استایل مختلفی می‌‎تواند داشته باشد. بامبو که معمولا به رنگ‌های زرد ملایم، بژ، مشکی، برنزه، استوایی رنگ و… وجود دارد چشم نوازی ویژه‌ای برای چیدمان اداری با خود به همراه دارد. ترکیب آن در کنار رنگ‌های قهوه‌‌ای و کاراملی انتخابی زیبا به شمار می‌آید. وجود خال‌ها و همچنین طرح گره‌های بامبو بر جذابیت آن در چیدمان اداری با چوب می‌افزاید. بامبو به صورت‌های میله‌ای، تخته‌ای، نی و اشکال منحصر به فردی به کار می‎رود. بامبو‌های فراوری شده اشکال جدیدتر و منحصر به فردی خواهند داشت. رنگ و سبک دکوراسیون اداری با چوب‌های بامبو بسیار خاص، آرامش بخش بوده و نمایشی از ارتباط مدرنیته و طبیعت خواهد بود.
  • هزینه بامبو: بامبو به لحاظ هزینه‌ای برای ادارات و شرکت‌ها مقرون به صرفه است. علاوه بر این به علت برخورداری از زیبایی و دوام این چوب‌ها سرمایه گذاری‌های مثبتی خواهند بود. زیرا همواره چیدمان اداری با استفاده از آن‌ها به روز بوده و طول عمر بالایی دارند.
  • مراقبت‌های ساده: بامبو بر خلاف اکثر تجهیزات اداری از جنس‌های دیگر که نیاز به مراقبت‌های ویژه و زیادی دارند، مراقبت‌های حداقلی و ساده‌ای دارد. از این رو استفاده از یک دستمال مرطوب و نم‌دار برای تمیز کردن و سالم نگهداشتن آن‌ها کافی است.

ویژگی‌های منتخب چوب بامبو برای دکوراسیون اداری

چیدمان اداری با چوب بامبو

در فضای اداری از چوب بامبو استفاده‌های مختلفی می‌شود. استند لپ تاپ، جای چسب نواری، کازیه، میزهایی چند کشویی برای نگهداری فایل‌ها، کمدهای بایگانی، میزهای اداری، ماگ‌های نگهداری لوازم تحریر مانند خودکار و… حتی در آشپزخانه‌های ادارات از ظروف ساخته شده از بامبو استفاده می‌شود. این تجهیزات و ظروف با طرح و رنگ‌های متنوعی که دارند دکوراسیونی کارامد، زیبا و مقرون به صرفه را ایجاد می‌کنند. انتخاب چوب بامبو برای ساخت و تجهیزات اداری انتخابی بهینه و کاربردی است. از این رو هنگام تهیه لوازم اداری این نوع محصولات طرفداران بیشتری دارد.

کلام آخر

در این مقاله شرحی بر ساخت دفتر کار با چوب‌های بامبو آمده است. محصولات تهیه شده از این نوع متریال از وزن کم، دوام بالا، زیبایی و استحکام ویژه‌ای برخوردارند. تهیه و انتخاب مبلمان اداری باید با دقت و ظرافت ویژه‌ای انجام شود. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب در زمینه ساخت و طراحی دکوراسیون اداری بسیار خبره و حرفه‌ای بوده و در این زمینه گروهی از مشاوران و طراحان حرفه ای و خلاق همراه شما برای اجرای یک دکوراسیون اداری خواهد بود.