میز کار گروهی، میزهای نسبتا بزرگی هستند که بر اساس نیاز شما برای کارمندانتان تقسیم فضا می‌شوند. با وجود این میزها، زمینه برای انجام کار گروهی توسط کارمندانتان در شرکت را ایجاد می‌کنید. البته این نکته را هم بگوییم که جابه جایی این میزها به دلیل ابعاد بزرگ کمی مشکل است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید، فضای مورد نظر را آماده کنید و زمانی که میزها آماده ارسال شدند به خوبی جای قرارگیری آنان را بدانید. جایی که این نوع از میز اداری را قرار می‌دهید باید در نهایت تصمیم نهایی شما باشد. زیرا جابجایی آن با توجه به قرارگیری داکت‌ها کار چندان آسانی نیست.

یکی از مزیت‌های استفاده از میز کار گروهی تقسیم راحت شبکه بین سیستم‌های کامپیوتری و کابل‌های تلفن است. زمانی که تمامی سیستم‌های کامپیوتری یک اتاق در یک سمت جمع شده باشند کابل‌ها نیز در یک سمت به راحتی قرار می‌گیرند. اما میزهای کار گروهی معمولا در مرکز اتاق قرار می‌گیرند که رفت و آمد را از دور اتاق راحت کنند. با این کار لازم نیست افراد متفرقه از بین میزها حرکت کنند. اما برای جایگذاری کابل‌ها و حفاظت آنان از داکت‌هایی استفاده کنید که روی زمین نصب می‌شوند.

شاید فکر کنید این میزها فضاهای محدودی را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. البته همین‌‌طور هم هست. شما در کمترین فضا بهترین استفاده را می‌کنید. اما اگر نوع کاری شما به گونه‌ای باشد که شما را با این میزها محدود کند می‌توانید این میزها را با کشوهایی که در کنار آن ساخته می‌شود سفارش دهید. با این کار فضاهایی را برای نظم دادن وسایل کارمندانتان در نظر می‌گیرید. شاید برایتان باور کردنی نباشد اما منظم بودن فضای کاری به بهبود روند کار نیز کمک می‌کند.

میز کار گروهی برای چه مشاغلی مناسب است؟

میز کار گروهی برای کارمندانی که شغل مشابه دارند مفید است. حس تعامل را در بین همکاران بالا می‌برد. و این امکان را به آنان می‌دهد که بهتر در جریان کار قرار بگیرند. امروزه فضاهای کاری بسیاری وجود دارند که اصطلاحا به آنها ورک استیشن می‌گویند. ورک استیشن یا سایت کاری فضای تقریبا بزرگی هستند که در آن همه کارمندان در نزدیکی هم می‌نشینند اما حریم خصوصی آن‌ها را می‌توان به کمک پارتیشن اداری حفظ کرد. اگر تجربه کار در چنین فضاهایی را داشته باشید متوجه صمیمیت در کار خواهید شد. معمولا شرکت‌های استارت آپی از این شیوه استفاده می‌کنند. جنس کاری آنان به این شکل است که کارمندان باید ارتباطات قوی‌تری با هم داشته باشند.

اگر کارمندان شما در طول روز دارای ارباب رجوع باشند، این میزها انتخاب خوبی برای شما نیست. به دلیل نزدیک بودن قرارگیری صندلی‌ها دور تا دور این میزها کوچکترین سر و صدایی ممکن است باقی کارمندان را آزار دهد. آرامش در فضای کاری همیشه حرف اول را می‌زند. زمانی که مسائلی باعث شود تمرکز از کارمندان شما دور شود، احتمال خطا در کار آنان بالا می‌رود. با زیاد شدن خطاها، بازدهی کار کاهش پیدا می‌کند و در مواقعی ممکن است شرکت شما متوجه پرداخت ضررهای چشمگیری هم بشود.

آیا میز کار گروهی بهره‌وری کار را زیاد می‌کند؟

برای دانستن این موضوع ابتدا بیایید با مفهوم کار گروهی آشنا شویم. کار گروهی به فعالیتی گفته می‌شود که چند نفر برای رسیدن به هدفی مشترک تلاش می‌کنند. انرژی که چند نفر برای رسیدن به هدفی خاص صرف می‌کنند می‌تواند سرعت رسیدن به آن را افزایش دهد. نتیجه کار مطلوب‌تر و اکثرا با خلاقیت و تجربه انجام می‌شود. در این نوع فعالیت شما از گفته‌های دیگر افراد به فکر فرو می‌روید و به دنبال راه بهتر می‌گردید. در واقع فکر شما دچار چالش می‌شود و فرصت‌های جدید می‌سازد. زمانی که با این روش به نتیجه دلخواه رسیدید شما کوهی از تجربه و ایده به دست آورده‌اید. پس طبیعی است که میز کار گروهی برای شرکت‌هایی به وجود آمده‌اند که خواهان کار گروهی همراه با خلاقیت و ایده هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع میزها میتوانید مقاله ” آشنایی با میز کار گروهی و مزایا و معایب آن ” را مطالعه کنید.