نیازی نیست که ساختمان شرکت‌های تبلیغاتی برای اینکه یک محل کار مناسب به شمار آیند، صنعتی، خسته یا کسل کننده باشند. جدای از آن به نظر می‌رسد که ما در رنسانسی از طراحی دکوراسیون اداری زندگی می‌کنیم که در آن هر چیزی وجود دارد. میزهای پینگ پنگ، فضای “بازی”، “پارتیشن اداری” و تمام انواع فضاها و فرم‌های طراحی شده برای ایجاد و تقویت حس “همکاری”.

در حال حاضر دفاتر کار بر اساس شیوه کار و تعامل افراد به جای اعطای مجوز به ساکنان طراحی شده‌اند. این به معنای پایان دادن به کابین‌های اداری و دفاتر گوشه‌ای شکل و آغاز طراحی‌های جالب دکوراسیون اداری، کاربر پسند و سرگرم کننده است. این ۱۹ ایده طراحی دکوراسیون اداری تجاری در مجله‌ی مکعب نشان می‌دهد که چطور می‌توان یک محیط اداری «ویژه» ایجاد کرد. محیطی که کارمندان را تشویق کند تا در محل کار حضور یافته و تلاش کنند.

جدیدترین ایده‌های دکوراسیون اداری تجاری

۱. اتاق‌های کنفرانس چند منظوره

امروزه ملاقات‌های کاری فراتر از نشستن تعدادی افراد بر سر میز مذاکره و انتقال ایده می‌باشد. مجموعه گسترده‌ای از انواع رسانه و افراد با پیشینه‌ها و توانایی‌های مختلف، مفهوم دراز مدت هر چه که یک فضا را مطلوب می‌کند به چالش می‌کشند. بنابراین نیازمند به اتاق‌های کنفرانسی می‌باشند که فراتر از اتاقی ساده برای برگزاری جلسات می‌باشد. این فضای بسیار کاربردی شامل صفحه نمایش، پروژکتور و پانل‌های دیواری عایق است تا جلسات خصوصی را صرف نظر از اینکه چقدر صدای آن بلند است، عایق کاری کند. پانل‌های شیشه‌ای و پنجره‌های بزرگ برای حصول اطمینان از سطح شفافیت برای کسانی که در آن کار می‌کنند. همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا با آنچه در فضای بیرون رخ می‌دهد در ارتباط باشند.

۱۹ ایده دکوراسیون اداری محل کار

۲. راهکارهای کنترل صدا

دفاتر کار امروزی فضاهای وسیع و بازی دارند که به کارمندان اجازه می‌دهد در صورت نیاز با یکدیگر در ارتباط باشند. با داشتن اتاق‌های بیشتر و پارتیشن اداری کمتر، ضرورت جذب و عایق کاری صدا افزایش می‌یابد. کاشی‌های بافت دار عایق صدا باعث جذب و مستهلک کردن امواج و افزایش کاربری موثر فضاهای باز می‌شوند که در عین حال سبک جدیدی از دکوراسیون اداری به این اتاق‌ها می‌دهند.

۳. محل‌های ملاقات چندگانه

از آنجایی که برخی افراد در سر میزشان بهتر کار می‌کنند، برخی دیگر در فضاهای آرام بازدهی بیشتری دارند. به همین دلیل، اغلب دفاتر کار به سمت فضاهای باز با طراحی‌های سرگرم کننده سوق پیدا کرده است. در این صورت، مکالمات و بحث‌های عادی و روزمره بین کارمندان معمولا در فضای به جز پشت میز آنها اتفاق می‌افتد. تیرهای عایق صدای به کار رفته در سقف باعث می‌شود این مکالمات در فضاهای دیگر شنیده نشود. این تجهیزات باعث می‌شود عایق کاری به نحو احسن انجام شود.

۴. ایستگاه‌های کاری، نه میزهای کاری

در شرکت‌هایی که کارمندان پوشش‌ها و وظایف چندگانه دارند، اغلب کمتر پیش می‌آید که بر سر یک کار و محل ثابت مقید باشند. معمولا به صورت شناور و متحرک در بخش های مختلف دیده می‌شوند. این امر موجب افزایش انعطاف پذیری محیط‌های کار در فضاهای باز کاری می‌شود. علاوه بر این کارمندان در هر مکانی که به آنها نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند. به آنها کمک می‌کند انگیزه بالایی برای انجام کارهای واگذار شده به آنها داشته باشند.

۱۹ ایده دکوراسیون اداری محل کار

۵. فضاهای مشترک

برخی شرکت‌ها به جای محدود کردن فضا برای افراد و طراحی اتاق‌های کوچک برای آنها از فضاهای باز مشترک استفاده می کنند. این امر به افزایش ارتباط و همکاری بین نیروهای کار کمک می‌کند. صفحات جذب صدا و پارتیشن اداری نیز موجب ایجاد یک فضای کار مشترک انعطاف‌پذیر می‌شود. این صفحات سطح صدای محیط را کاهش داده و به کارکرد فضای کار می‌افزایند.

۱۹ ایده دکوراسیون اداری محل کار

۶. سالن‌های کاری

با وجود لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت‌ها دلیلی برای حضور و مقید کردن کارمندان به میزهای آنها باقی نمی‌ماند. اکثر شرکت‌های بزرگ، شروع به ایجاد فضاهایی کرده‌اند که به کارمندان خود اجازه می‌دهند زمانی که کارشان به پایان می‌رسد در آنجا راحت باشند و استراحت کنند.

۱۹ ایده دکوراسیون اداری محل کار

۷. محل‌های کار باز و وسیع

در ادامه دادن شانس کار کردن در فضاهای مورد علاقه کارمندان، بسیاری از شرکت‌ها همچنین در حال حذف مفهوم دیوارها و جداگرهای فضا می‌باشند. همچنین با محدود کردن فضا مقابله می‌کنند. محل‌های کار باز به معنای این است که تمامی کارمندان در یک محیط باز و وسیع کار کرده و یکدیگر را ملاقات می‌کنند. ایده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و این امر موجب افزایش همکاری بین آنها می‌شود.

۸. طراحی‌های دینامیک (پویا)

بدون حضور دیوارها، دفاتر کار به محل‌هایی متفاوت برای کار می‌باشند. این امر راه را برای طراحی‌های دینامیک باز می‌کند که شامل عرضه و توضیح ماموریت شرکت‌ها می‌شود. این طراحی‌ها جذابیت بالایی داشته و از موارد زیر بهره می‌برد، پانل‌های دیواری آکوستیک که فضاهای باز کاری را کاربر پسند و شیک می‌کنند.

۹. مبلمان نوآورانه

اغلب شرکت‌ها از مبلمان اداری که مناسب اهداف آنها و متناسب با استفاده آنها می‌باشد استفاده می‌کنند. کمتر شرکتی را خواهید یافت که به استانداردهای مطرح شده در این زمینه بسنده کنند. در این صورت، پانل‌های آکوستیک باعث ایجاد فضای خصوصی می‌شوند و در عین حفظ کاربری چند منظوره آن، باعث افزایش سطح همکاری کارکنان نیز می‌شود.

۱۰. استفاده از رنگ‌های الهام بخش

رنگ‌ها می‌تواند تاثیر عظیمی بر افراد و عملکرد آنها داشته باشد. رنگ قرمز به عنوام مثال “رنگ قدرت” می‌باشد که باعث افزایش انرژی، تمرکز و نمایش می‌شوند. اغلب شرکت‌ها از رنگ‌های قدرتمند این چنینی در طراحی دکوراسیون اداری خود استفاده می‌کنند در حالیکه در گذشته اکثرا از رنگ‌های سفید و خاکستری استفاده می‌شد.

۱۱. فضاهای کاملا خصوصی برای برگزاری ملاقات‌ها

در حالیکه فضاهای کار باز کاربری خاص خود را دارند، گاهی اوقات ضرورت وجود فضاهای خصوصی برای انجام مکالمات و ملاقات خصوصی احساس می‌شود. فضاهای عایق شده کامل محل مناسبی برای برگزاری جلسات، مکالمات و کار کردن خصوصی می‌باشد و این امکان را به شما می‌دهد در یک فضای ساکت و خصوصی کارهای خود را انجام دهید.

۱۲. طراحی‌های سرگرم کننده

در فضای بیرونی اتاق‌های ملاقات، افزودن رنگ، طرح و موارد سرگرم کننده به فضای کار بسیار پرطرفدار شده است. این امر شامل استفاده از پارتیشن اداری و پانل می‌باشد که امنیت و عایق کاری صدا را با خود به همراه خواهد داشت. در کنار آن جذابیت‌های بصری نیز غیر قابل اغماض می‌باشد.

۱۳. الگوی بازی

از آنجایی که اغلب شرکت‌ها به دنبال طراحی‌های سرگرم کننده و جذاب در محل کار خود می‌باشند که شامل پانل‌های قرمز رنگ می‌باشد که امروزه به شدت پرطرفدار بوده است. رنگ تحریک کننده و طراحی آن باعث می‌شود کارمندان تمرکز بالایی داشته باشند. علاوه بر این هوشیاری آنها نسبت به زمانیکه از دیوارهای مکعبی خاکستری رنگ استفاده می‌شد، بیشتر باشد.

۱۴. حریم خصوصی موقت

هر چند محل‌های کار باز و وسیع مزایای زیادی دارند، یکی از ایراداتی که به آنها وارد است کمبود حریم خصوصی برای برگزاری برخی جلسات می‌باشد. استفاده از دیوارهای جدا کننده و پارتیشن اداری عایق صدا می‌توانند در مدت زمان کوتاهی در محل مورد نظر قرار گرفته و فضای خصوصی مورد نیاز برای برگزاری این جلسات را ایجاد کنند. پس از اتمام جلسات به سرعت جمع شده و فضای گسترده قبلی را در دسترس کارمندان قرار دهند.

۱۵. دیوارهای شیشه‌ای

زمانی که به فضاهای خصوصی و باز به طور همزمان نیاز دارید دیوارهای شیشه‌ای پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. این دیوارها با حفظ گستردگی فضا، حریم خصوصی مورد نیاز را نیز به شما می‌دهند. استفاده از جعبه‌های آکوستیک در ساخت سقف سکوت و آرامش مورد نیاز را نیز به فضای اتاق شیشه‌ای شما خواهند داد.

۱۶. ایستگاه‌های کاری نیمه خصوصی

اگر کارمندان شما به فضای خصوصی بیشتری نیاز دارند، اتاق‌هایی با دیوار شیشه‌ای به فضای بیشتری نیاز خواهند داشت. در این موارد استفاده از ایستگاه‌های نیمه خصوصی ایده بهتری به نظر می‌رسند. دیوارهای شیشه‌ای این امکان را به کارمندان می‌دهد که با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته اما در عین حال نیز فضای خصوصی خود را نیز داشته باشند.

۱۷. کاهش جدی صداهای آزار دهنده

اغلب محل‌های کار و طبقات نیمه خصوصی به سبک ساختمان‌های اداری صنعتی با سقف‌های بلند و کف‌های بتنی ساخته می‌شوند. متاسفانه، این گونه اتاق‌ها باعث انعکاس و اکو شدن صدا شده و به سختی حریم خصوصی مکالمات را حفظ می‌کنند. با استفاده از پانل‌های آکوستیک در طراحی دکوراسیون اداری، شما قادر خواهید بود صداها را جذب کرده و انعکاس صدا را در کمترین حالت خود فارغ از اندازه و بزرگی اتاق نگه دارید.

۱۸. برنامه‌ریزی فضای شهری برای اتاق‌های کار

اتاق‌های کار بسیار بزرگ در ساختار خود باید از برنامه‌ریزی فضای شهری بهره ببرند. این امر جهت حصول اطمینان از استفاده از تمام فضای اتاق و همچنین استفاده چند منظوره از این فضاها می‌باشد. بنابراین فضاهایی برای برگزاری جلسات غیر رسمی ممکن است دو برابر فضاهای همکاری کارمندان باشد. آشپزخانه‌ها نیز برای صرف قهوه و مکالمات در حین استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۹. دکوراسیون متضاد با محیط کار

بسیاری از اتاق‌های کار از دکوراسیون سنتی و ساختار قدیمی خود فاصله گرفته‌اند. این امر با شبیه‌سازی هر چه بیشتر فضاهای کار به خانه به منظور افزایش بازدهی و خلاقیت کارمندان انجام شده است. به عنوان یک مسئله انگیزشی برای کشاندن کارمندان به محل کار خود از خانه هر روزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی دکوراسیون اداری تجاری دفتر کار خود را به روز رسانی کنید.

محل‌های کار با سرعت زیادی در حال پیشرفت و تامین نیازهای امروزی کارمندان می‌باشند. استفاده از اتاق‌های کار گوشه‌ای شکل و این باور که بازدهی و خروجی کارمندان زمانی که دائما در محیطی بسته و ایزوله باشند بالا می‌رود، به طور کلی از بین رفته است. با تاکید هر چه بیشتر بر دفاتر کار چند منظوره، رویکرد مردم در این زمینه نیز در حال تغییر است. طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را با توجه به نیازهای امروزی به روز رسانی کرده و آماده پذیرش آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد باشید.