اگر در بازار فروش میز و مبلمان اداری به دنبال یک میز اداری استاندارد هستید، باید ملاحظات زیادی را در نظر بگیرید. از این گذشته احتمالاً ماه‌ها یا حتی سال‌های زیادی است که روی میز فعلی خود می‌نشینید. عادت کردن به میز دیگر ممکن است برای‌تان کمی دشوار باشد. علاوه بر این میزی که می‌خواهید بخرید نه تنها باید زیبا باشد بلکه در عین حال باید کاربردی نیز باشد. بیایید با هم به برخی از ویژگی‌های یک میز کار خوب نگاهی بیندازیم.

مهمترین ویژگی‌های یک میز کار خوب

میزبانی از کابل‌ها

کارمندان مدرن بیشتر وقت خود را با تلفن، تبلت، لپ‌تاپ و دسک‌تاپ سپری می‌کنند. حتی اگر نیازهای الکترونیکی خود را محدود کنید، باز هم به یک چراغ مطالعه برای روشن کردن میز کار خود نیاز خواهید داشت. البته این حداقل چیزی است که یک کارمند به آن نیاز دارد. بنابراین بهتر است فضای اضافی روی میز کار خود داشته باشید تا بتوانید از لوازم الکترونیکی مختلف استفاده کنید. یک میز اداری متناسب با نیازهای یک کارمند، باید محل مناسبی برای عبور کابل‌ها داشته باشد.

این درگاه در واقع یک سوراخی است که روی میز ایجاد شده و دارای درپوش پلاستیکی است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا سیم‌های برق و کابل‌ها را به سمت یک یا چندین مکان خاص هدایت کنید. همچنین میز را مرتب نگه می‌دارد و در ضمن فضای لازم برای استفاده از چندین دستگاه الکترونیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ارتفاع قابل تنظیم

بیشتر میزها از نظر اندازه استاندارد هستند. البته برای افرادی که قد متوسطی دارند. اما اگر کمی بلندتر یا کوتاه‌تر از یک فرد متوسط هستید، میزهای استاندارد چالش‌های زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند. در این شرایط دیگر اندازه میز برای شما مناسب نیست. زیرا به شما این امکان را نمی‌دهد که با نشستن پشت آن، احساس راحتی کنید. میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند؛ برای این افراد بسیار مناسب هستند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد خرید میز اداری مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های آن را در نظر گرفته‌اید.

داشتن طبقه‌ای مجزا برای صفحه کلید

همان طور که همه ما می‌دانیم، فضای میزها اداری معمولا بعد از چند دقیقه از شروع کار، به هم ریخته و شلوغ می‌شود. از طرفی هر چه اشیاء کمتری روی میز شما باشد، بهتر است و راحت‌تر می‌توانید کار کنید. وجود بخشی مجزا برای صفحه کلید، به شما این امکان را می‌دهد که فضای زیادی را آزاد کنید و کارتان سریع‌تر و راحت‌تر شود.

وقتی نیاز به تایپ پیدا کردید، می‌توانید به راحتی این بخش میز را بیرون کشیده و به صفحه کلید دسترسی پیدا کنید. اگر برای شروع کارتان به یک میز کوچک نیاز دارید، خرید میزها راهی عالی برای آزادسازی فضا است.

 

زیبایی

ترکیب کارایی بالا و رعایت اصول زیبایی‌شناسی در طراحی و تولید مبلمان اداری مدرن، ساده‌تر از گذشته شده است. از طرف دیگر، امروزه مثل قدیم فقط از چوب برای درست کردن میزهای کاربردی و جادار استفاده نمی‌شود. تنوع متریال و پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه طراحی و تولید محصولات و ملزومات اداری، اجازه داده است تا بتوانند خلاقیت خود را به کار برده. تنوع بالا در میزها و لوازم اداری فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کنند.

به عنوان مثال میزهای اداری شیشه‌ای بسیار مدرن و زیبا هستند و معمولا ظرافت خاصی در طراحی آنها به کار رفته است. اما اگر دوست ندارید همه جای میزتان مشخص باشد، می‌توانید از میزهای چوبی کلاسیک استفاده کنید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که یک میز کار خوب و استاندارد باید ویژگی‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم را داشته باشد.