بروز رسانی کردن دکوراسیون داخلی منزل یکی از کارهی است که در ایران بسیار زیاد می باشد و در آخر هر سال خانواده ها حداقل دکوراسیون منزل را بروز می کنند و ما در این مقاله سعی کرده ایم که در دو بخش در مورد این مسئله حرف بزنیم و کامل شما متوجه موضوع شوید در ادامه در مورد این که از کجا شروع کنیم تا بهترین تصمیمات را بگیریم توضیح داده ایم.

ایده بهبود دکوراسیون داخلی

از روز های پایانی سال و رسیدن به سال نو کمال استفاده را ببرید. دکمه ریست را بزنید و به دنبال راهی جدید برای تازه کردن دکوراسیون داخلی منزل ، دکوراسیون اداری و وضعیت ذهنی خود باشید. برای شروع در به روش های ساده و ارزان قیمتی مانند چگونگی تغییر هدف استفاده از لوازم و فضا های خانه و همین ساده ترین راه برای جان بخشیدن به یک اتاق تنها با یک خرید ، در اینجا اشاره می کنیم تا بتوانید زندگی جدیدی به خانه خود بیاورید.

۱. به فضای خود گل و گیاه اضافه کنید.

یک محیط داخلی را با استفاده از گیاهان زنده با طراوت کنید. تنها با آوردن یک نمونه گیاهی مانند فیکوس لیراتا علاوه بر اینکه محیط خود را زنده خواهید کرد، در زمستان نیز جلوه ای سبز به محیط خود هدیه خواهید کرد. بیشتر گیاهان آپارتمانی مانند فیکوس، سرخس و گل شیپوری پیچی برای رشد به نور غیر مستقیم نیاز دارند. نقطه ای در نزدیکی پنجره پیدا کنید که گیاه شما بتواند چهار تا شش ساعت از نور غیر مستقیم استفاده کند. بیشتر گیاهان گوشتی و آبدار مانند کاکتوس ها از شش ساعت نور استقبال می کنند.

۲. عکس های قاب شده را باز آرایی کنید.

به جای خرید یک چیز جید برای پر کردن فضای خالی روی دیوار یک تابلو های هنری و عکس های قاب شده موجود در خانه استفاده کنید. اما این بار در ترکیبی جدید و هماهنگ در کنار هم. برای مثال از عکس های روی میز و عسلی ها استفاده کنید و آن ها را به گونه ای تاثیر گذار تر روی دیوار نصب کنید. هرچه این عکس ها شخصی باشند و در انتخاب آن ها بیشتر ظاهری مؤثر تر و جذاب تر برای دیوار شما ایجاد خواهد شد.

۳. اجازه دهید نور بیشتری به فضای داخلی خانه برسد.

در طول سرد ترین و تاریک ترین ماه های سال، هر گونه قرار گرفتن در معرض نور خورشید افسردگی و حالت کسلی زمستان را از شما دور می کند. شاید هوای بیرون برای باز کردن پنجره ها خنک باشد اما با جایگزین پرده های سنگین با پرده های نازک و شفاف به نور اجازه ی ورود بیشتری به فضای خود بدهید. رنگ کمرنگ دیوار، پارچه کتانی مجعد و لوازم جانبی کم باعث می شوند اتاق روشن تر و با روح به نظر بیاید.

۴. دکوراسیون داخلی خانه را تغییر دهید.

برای داشتن فضایی روشن تر در سال جدید در دکوراسیون داخلی فضای خود از رنگ های سفید، کرم، آبی کم رنگ و طیف های متالسک استفاده کنید. اگرچه تغییر دکور در تعطیلات به شما میگوید که هر چه بیشتر بهتر اما تغییر یک مورد کوچک مانند استفاده از یک رنگ برای دکوراسیون به شما احساسی روشن و شادابی بیشتری پس از یک تعطیلات پر کا رمی دهد. در اینجا شمع های سفید و شاخه ای شکوفه در گلدانی شیشه ای یک کانون توجه ساده و دوست داشتنی برای شما ایجاد می کند.

۵. اثاثیه قدیم خانه را با رنگی روشن از نو رنگ کنید.

به روز رسانی اثاثیه با یک تغییر رنگ جزئی، یکی از مقرون به صرفه ترین شیوه ها در تغییر ظاهر یک وسیله قدیمی است. برای افزودن انرژی بیشتر به اتاق یک رنگ های برجسته تر مانند سبز و زرد آفتابی استفاده کنید. هر زمان رنگ ها با دکور شما هماهنگ نبودند و یا شما از ان ها خسته شدید می توانید به سادگی آن ها را تغییر رنگ بدهید.

۶. هدف استفاده از چراغ های اضافی را تغییر دهید.

پیش از آنکه چراغ های اضافی خود را بسته بندی کنید و آن ها را کنار بگذارید، چند رشته از آن ها را که تماماً دارای رنگ سفید هستند را جدا کنید تا در طراحی دکوراسیون خانه تان استفاده کنید. این رشته ها را برای روشن کردن نقاط تیره خانه مانند نواحی زیر پله و یا زیر طبقه اول تخت دو طبقه به کار ببرید.

۷. اسباب و اثاثیه خانه را از نو بچینید.

برای ایجاد چشم اندازی کاملا جدید دکوراسیون داخلی با استفاده از لوازم موجود از تکنیک تغییر چیدمان آن ها استفاده کنید. مبلمان را تغییر جهت دهید تا رو به سمت و سوی دیگری قرار بگیرد و یا طرح اتاق نشیمن خود را برعکس کنید. با بخشیدن، فروختن و یا دور ریختن لوازمی که قابل استفاده نیستند و فقط باعث شلوغی فضای شما شده اند در تغییر دکور منزلتان یک قدم فراتر بگذرارید.

۸. پاکسازی کنید.

روزانه پنج دقیقه را به تمیز کردن و دور ریختن کاغذ ها و لوازم اضافی خانه خود بپردازید. پنج دقیقه زمان زیادی نیست اما برای ایجاد یک فضای خالی و مرتب در  میز اداری کارتان، مرتب کردن سطوح افقی و قفسه ها مناسب است. تنها پنج دقیقه در روز و در طول یک هفته فضایی تمیز تر و آرام تر برای شما ایجاد می کند.

۹. میز تحریرتان را مرتب کنید.

لیست کار های انجام شده در تعطیلات، رسید ها و ورق های مچاله شده ی کاغذ را دور بریزید و فضای کاری خود را در ماه جدید مرتب نگه دارید. برای مثال یک قسمت را برای کاغذ های ورودی در نظر بگیرید. اگر کاغذ ها به صورت تصادفی روی هم ریخته شوند، میز شما با توده ای از کاغذ مدفون شده و پیدا کردن کاغذ های مورد نظر کار سختی خواهد بود. زمانی که مدارک و یا نامه ای به خانه شما می آید، آن ها را هر جایی قرار ندهید. بلکه ان ها را جاییکه تعیین کرده اید بگذارید. همچنین برای مرتب کردن لوازم بلا استفاده از جعبه و سب استفاده کنید و لوازم بسته بندی و جانبی که باعث ایجاد بهم ریختگی می شوند را در آن ها نگهداری کنید.

۱۰. رنگ قفسه های کتاب خود را تغییر دهید.

ظاهر قفسه های کتاب خود را با زدن رنگی روشن به آن ها تغییر دهید. یک افکت رنگین کمانی و یا یک سایه رنگ گرم در دکوراسیون داخلی استفاده کنید تا جلوه ای زیبا و غیرمنتظره به اتاق نشیمن خود بدهید. زمانیکه رنگ شما خشک شد کتاب ها را به جای خود برگردانید و با استفاده از گلدان ها، نگهدارنده های کتاب هنری و یا لوازم جانبی و تزئینی به این قسمت نیز تنوع بدهید.

۱۱. سبزیجات و میوه های تازه نگهداری کنید.

با فرارسیدن سال جدید به سبزیجات و میوه های تازه روی بیاورید. حضور این خوراکی های سالم روی میز اتاق نشیمن و در نزدیکی در ورودی، اعضا خانواده را به داشتن تکه ای خوراکی شاداب کننده و سالم به جای خرید چیپس مجاب می کند.

۱۲. به فصل جدید خوشامد بگویید.

با آوردن شاخه ای جوانه زده، دسته ای گل و یا گلدانی از گل های سفید یادآور فرارسیدن فصل بهار باشید.