در چند سال اخیر در محیط‌های کاری پارتیشن به یکی از محبوب‌ترین لوازم در دکوراسیون اداری تبدیل شده است. به کار گیری اپارتیشن اداری در حال گسترش است، به همین جهت نکات خرید آن را باید بدانیم. برای خرید پارتیشن اداری عجله نکنید، قبل از خرید باید نکاتی را در نظر بگیرید. همچنین برای انتخاب بهترین پارتیشن که برای شرکت شما کارآمد باشد نیاز به تجربه و تخصص دارید. این تجربه و تخصص را باید به اهلی فن بسپارید یا از مشاوران طراحی داخلی کمک بگیرید. طراحان داخلی اداری با شرح کامل و جزئیات می‌توانند  راهنمای خرید پارتیشن اداری را به ما ارائه می‌کنند.

پارتیشن‌ها مزیت‌های فراوانی دارند، بسیاری از مدیران برای جلوگیری از انتشار صدا به خرید آن اقدام می‌کنند. گاهی هم برای حفظ حریم خصوصی کارمندان لازم است به فکر جداسازی بخش‌هایی در شرکت خود باشید. البته پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند که شما بر اساس نیاز و همچنین بودجه خود خرید خود را انجام می‌دهید.

یکی دیگر از موضوعاتی که برای خرید پارتیشن اداری نیاز است به آن توجه کنید، رنگی است که دکوراسیون اداری شما طبق آن شکل می‌گیرد. برای رنگ پارتیشن می‌توانید از رنگ سازمانی خود کمک بگیرید، یا بسته به حوزه شغلی خود از انواع رنگ‌ها برای انتخاب پارتیشن استفاده کنید. در ادامه مطلب می‌خواهیم درباره راهنمای خرید پارتیشن اداری با شما صحبت کنیم.

نکاتی قبل از خرید پارتیشن اداری

قبل از هر گونه انتخاب و سفارش پارتیشن اداری چه به صورت حضوری یا اینترنتی بهتر است تحقیقات خود را کامل کنید. در مرحله اول فضای ادرای خود را بررسی کنید. این بررسی شامل متراژ، تعداد پنجره‌ها و نوری است که وارد محیط شما می‌شود. مرحله دوم بررسی تعداد کارمندان و افرادی است که در مجموعه شما حضور خواهند داشت و هدفتان از ایجاد پارتیشن در محیط است. آیا فقط زیباسازی فضای برایتان مهم است یا برای این مجزا سازی فکر مهم‌تری دارید؟ البته ظاهر دفتر کاری شما هم به اندازه قابل توجهی مهم است اما این زیبایی به تنهایی اهمیت نخواهد داشت. زیرا کاربردی بودن و کارایی باید با زیبایی شناسی ادغام شود.

مرحله نیازسنجی بسیار حیاتی است و نکات گفته شده را باید در نظر بگیرید. زیرا ممکن است شما یک پارتیشن چوبی و بدون پنجره برای قسمتی از دفتر کاری خود خریداری و نصب کنید و سپس متوجه شوید که باقی فضای شرکت به واسطه این پارتیشن تاریک و کم نور شده است. بنابراین اگر با کمبود پنجره در محیط خود مواجه هستید، بهتر است از پارتیشن‌های ترکیبی استفاده کنید که قسمتی از آنها برای انتقال نور به شکل پنجره هستند.

تعداد قطعات پارتیشن و محل نصب را از قبل مشخص کنید. شما باید بدانید بر اساس متراژ شما قرار است فضای مورد نظر را به چند بخش تقسیم کنید و در داخل آنها چه تعداد کارمند قرار است حضور داشته باشند. برای این که یک تصمیم هوشمندانه بگیرید، بهتر است قبل از خرید با کارشناس طراحی دکوراسیون اداری مشورت داشته باشید. گروه مکعب با تجربه چندین سال طراحی فضاهای مردن اداری می‌تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

راهنمای خرید پارتیشن برای اداره شما

محیط کاری شما باید به گونه‌ای باشد که با اضافه شدن کرامندان و بخش‌های کاری قابل تغییر باشد. ممکن است بودجه کافی برای اجاره یا خرید دفتر جدید نداشته باشید که در این صورت تصمیم می‌گیرید از فضای فعلی به بهترین شیوه استفاده کنید. اما برای بررسی و خرید پارتیشن اداری برای دفتر کاری خودتان لازم است بهترین پارتیشنی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد. گران قیمت‌ترین پارتیشن، لزوما بهترین پارتیشن به شمار نمی‌رود. شما باید بر اساس حرفه کاری و نوع فعالیتی که در اداره انجام می‌دهید یک انتخاب صحیح داشته باشید. علاوه بر این باید شرایط جوی منطقه خود را هم در نظر بگیرید و پارتیشنی را انتخاب کنید که در اثر رطوبت هوا آسیب نبیند. یک انتخاب درست شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی و گزاف  دور می‌کند.

شاید تصور کنید خرید یک پارتیشن معمولی هم بتواند نیاز شما را بر طرف کند. اما دقت داشته باشید که ممکن است عمر آن کوتاه باشد و پولی که بابت خرید آن داده باشید هم بیهوده باشد. برای اجتناب از چنین اشتباهی یک انتخاب درست داشته باشید. شاید لازم باشد از سطح انتظار خود بیشتر هزینه کنید، اما خیالتان از بابت پارتیشن اداری که می‌خرید راحت شود.

معرفی انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری چوبی

این نوع پارتیشن در هر نوع از سبک‌های دکوراسیون ادرای قابل تطبیق است. حسی کلاسیک وارد فضای کاری شما می‌کند و گرما به محیط خشک کاری خواهد داد. پارتیشن چوبی برای سال‌های متمادی در دکوراسیون اداری انواع کسب و کارها به کار گرفته شده است.

پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی ثابت کرده است که یکی از بادوام‌ترین پارتیشن‌ها است، همچنین قطعات آن در هنگام نصب و تغییرات فضایی بسیار انعطاف‌پذیر هستند. قطعات آلومینیوم بسیار مستحکم هستند که سطحی براق دارند و نور مجود در فضا را به خوبی منعکس می‌کنند. همچنین این قطعات قابل رنگ کردن و همگام شدن با دکوراسیون داخلی محیط کاریش شما است. همچنین قطعات از پیش آماده شده پارتیشن آلومینیومی با سرعت بالا و در زمان کمی قابل نصب هستند.

پارتیشن شیشه‌ای

در فضاهای اداری با دکوراسیون اداری مدرن استفاده از پارتیشن اداری شیشه‌ای بسیار محبوب است. یکی از دلایل مرسوم شدن این نوع پارتیشن استفاده بهینه از نور طبیعی و برقرار شدن ارتباط چشمی بین کارمندان است. همچنین از لحاظ زیبایی شناسی پارتیشن شیشه‌ای حس لوکس و شیک خلق می‌کند.

مزایای پارتیشن اداری

مقرون به صرفه

شکی نیست که برای تقسیم کردن فضاهای اداری پارتیشن مقرون به صرفه‌ترین راه به شمار می‌رود. این دیوارهای موقت به خصوص برای آن دسته از مشاغل که اجاره نشین هستند و ناگزیر با تغییر مکان روبه رو هستند بسیار سودمند است. در بعضی موارد حتی می‌توان از این لوازم در محیط جدید هم استفاده کرد. کارایی یک محیط اداری با پارتیشن به چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

کارایی

کسب و کارها هر لحظه در حال تغییر است، شیوه انجام آن در محیط اداری، تعداد کارمندان و بخش‌ها کوچک یا بزرگ می‌شوند. پارتیشن اداری این امکان را به شما می‌دهد که همگام با تغییرات سازمانی بهترین و راحت‌ترین محیط را برای کارمندان خود فراهم کنید. قابلیت نصب و جدا کردن قطعات پارتیشن کمترین زمان را به خود اختصاص می‌دهد.

حفظ حریم خصوصی

یکی از تاثیرات غیر قابل چشم‌پوشی پارتیشن ایجاد حریم خصوصی برای هر کدام از کارمندان است. همچنین ایجاد محیطی برای کنفراس و جلسات که احتیاج به فضای خصوصی‌تر دارد. برای بهترین نتیجه این پارتیشن‌ها را از نوع ضد صدا ( soundproof ) انتخاب کنید.

 

زیبایی شناسی

شاید باور این موضوع سخت باشد اما پارتیشن یکی از المان‌های زیبایی و شیک در دکوراسیون اداری محسوب می‌شود. با طرح‌ها، سبک‌ها و متریال متفاوتی که وجود دارد می‌توانید دکوراسیون اداری خود را ارتقا دهید. می‌توانید لوگوی برند یا سازمان خود را بر روی پارتیشن‌ها حک کنید، حتی می‌توانید با رنگ سازمانی خود تزیین کنید و هویت کاری خود را به یک مرحله بالاتر سوق دهید.

نور

نور یکی از المان‌های مهم در طراحی دکوراسیون اداری به شمار می‌رود که پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای این نیاز را به خوبی پوشش می‌دهد. در مقابل این پارتیشن‌های چوبی نور کمتری تامین می‌کنند، اما به واسطه انتخاب رنگ روشن هم به میزانی این کمبود نور جبران می‌شود. نور طبیعی باعث افزایش انرژی مثبت در میان کارمندان می‌شود.