راه‌کارهای زیادی وجود دارد برای این که اتاق کار کوچک را به دفترهای بزرگ‌تر تبدیل کنیم. برای مثال در خیلی از مواقع دیوارهای میانی برداشته می‌شود. با این کار در صورتی که در یک سمت از فضا دارای پنجره باشد، نوردهی به همه جای فضا می‌رسد و ناخداگاه فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. بنابراین نور هم به تنهایی در این امر دخیل است. برای بزرگ نشان دادن فضا باید وسایل ریز و کوچک را حذف کنید. مرتب کردن این وسایل خود زمان‌بر هم هست. همچنین به هم ریختگی وسایل، می‌تواند فضای شما را کوچک‌تر نشان دهد. به همین منظور همیشه سعی بر این داشته باشید که وسایل را مرتب در جای خود قرار دهید. از وسایل و مبلمان اداری جمع و جور استفاده کنید. برای دفاتر کوچکی که اتاق‌ها با دیوارهای کاذب یا آجری پوشیده شده‌اند، می‌توانید با حذف دیوارها، از پارتیشن اداری استفاده کنید.

همچنین برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌توانید سقف را بلندتر نشان دهید. برای این کار می‌توانید لوسترهای بزرگ و بلند را حذف کنید. برای اتاق‌های کوچک بهتر است از چراغ‌های سقفی که مانند پنل هستند را نصب کنید. یک قانون در طراحی دکوراسیون وجود دارد که به آن قانون تک رنگی می‌گویند. یکی از ترفندهای بزرگ نشان دادن اتاق کار کوچک این است که برای رنگ دیوارها و سقف و حتی کفپوش از یک رنگ استفاده کنید. بهتر است رنگ وسایل هم از خانواده همین رنگ باشد. حتما وارد اتاق سفید رنگی شده‌اید که با وجود کوچک بودن آن، متراژ دقیق آن را به درستی حدس نزده‌اید. نور کافی و رنگ سفید به فضا کمک کرده است تا متراژ آن اتاق بیشتر از آن چه که در واقعیت نشان می‌دهد باشد.

با آینه‌ها همراه شوید

آینه‌ها به کمک شما می‌آیند. به خصوص برای فضاهای کوچک. آینه‌ها تصویر مقابل خود را منعکس می‌کنند و می‌توانند متراژ فضا را بیشتر از آن‌چیزی که هست نشان دهد. اگر بودجه این کار را داشته باشید می‌توانید در دو سمت دیوارهای اتاق، آینه‌های بزرگ نصب کنید. با این کار به فضا عمق می‌دهید. همچنین اگر دور تا دور اتاق مورد نظر را آینه کاری کنید، یک جذابیت هندسی ویژه انتخاب می‌کنید که عمق زیادی خواهد داشت. برای این کار می‌توانید سلیقه به خرج دهید. از آینه با قاب‌های به خصوص استفاده کنید که طرح قاب آن یک ارتباط با باقی وسایل شما برقرار کند. یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که در یک سمت اتاق، کمد سراسری قرار دهید که روی درب آن آینه نصب شده باشد. همچنین بهتر است رنگ کمد از رنگ‌های روشن باشد. هر چند ترجیح می‌دهیم از رنگ سفید استفاده کنید. با این کار متراژ اتاق کار کوچک شما دو برابر نشان داده می‌شود.

زوایای وسایل را در اتاق کار کوچک بسنجید

زاویه‌های دیوارها، سقف و حتی وسایل می‌تواند بر بزرگ نشان دادن اتاق کار کوچک نقش مهمی داشته باشد. خط های عمودی می‌تواند این حس را به شما القا کند که شما وارد اتاقی با سقف بلندی شده‌اید. همچنین وجود خطوط افقی در دیوارهای اتاق باعث می‌شود اتاق را عریض‌تر نشان دهد. اما این که از کدام خطوط در اتاق استفاده کنید بستگی به چیدمان و نوع وسایل شما و حتی قرارگیری پنجره هم دارد. لازم نیست که برای این کار در دردسر و هزینه‌های زیادی بیفتید، با کاغذهای دیواری می‌توانید دیوارهای اتاق کار کوچک را هم مزین کنید و هم نقشی برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق داشته باشید. البته برای بهتر نشان دادن این خطوط عمودی یا افقی می‌توانید از نورها هم کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید چراغ‌های کوچکی را در راستای خطوط قرار دهید تا خطوط را با نورپردازی بیشتر نشان دهید. اتاقی را در نظر بگیرید که کاغذ دیواری‌هایی با خطوط عمودی روی دیوار آن نصب شده باشد.