به طور کلی زمانی به پارتیشن اداری نیاز پیدا می‌کنیم که بخواهیم فضایی را به هر دلیل جداسازی کنیم. این جداسازی باید دلایلی داشته باشد، در غیر این صورت فضا هر چقدر بزرگ‎‌تر باشد طبیعتا بهتر است. برای انتخاب آن باید مولفه‌های مختلفی را چک کنید. ساده‌ترین و البته یکی از نکات مهم برای فضای کاری توجه به رنگ وسایل و معماری داخلی ساختمان است. نمی‌توانید برای هر قسمت هر رنگی که خواستید انتخاب کنید. چون که در این صورت دفتر کاری شما هماهنگی و تناسب خود را از دست می‌دهد. چیزی جز شلوغی و سردرگمی در میان کارمندان و افراد حاضر باقی نمی‌ماند. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که مناسب نوع فعالیت کاری شما باشد و با باقی دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. اگر بتوانید این هماهنگی را با مبلمان اداری ایجاد کنید زیبایی خاص و چشمگیری در دفتر کاری خود خواهید داشت. پارتیشن‌ها علاوه بر کاربردهای زیادی که دارند می‌توانند جنبه بصری زیبایی برای دفتر کاری شما ایجاد کنند. در کنار پارتیشن‌های چوبی اگر نورپردازی مناسبی را انتخاب کنید فضای شرکت شما بسیار خاص می‌شود. در ادامه با انواع پارتیشن و مزیت‌های پارتیشن چوبی آشنا شوید.

انواع پارتیشن‌ها را بشناسید

برای خرید و انتخاب پارتیشن‌های اداری لازم است در ابتدا انواع آن را بشناسید. امروزه انواع پارتیشن در بازار وجود دارد. تنوع جنس، طرح و رنگ آن‎‌ها به قدری است که شاید شما در برای انتخاب دچار سردرگمی کند. در چنین مواقعی می‌توانید با مشاوران گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب مشورت کنید. متخصصین در این زمینه با بررسی شرایط دفتر کاری شما و همچنین بودجه شما بهترین پیشنهاد را به شما معرفی کند. پارتیشن اداری چوبی یکی از پارتیشن‌های پرطرفدار است که مزیت‌های زیادی هم دارد. حتی انتخاب مدل این نوع پارتیشن هم نیاز به بررسی دارد. این مدل نیز انواع مختلفی دارد که بر اساس سفارش شما ساخته می‌شود. پارتیشن‌های چوبی به صورت قابل حمل هم تولید می‌شوند که بتوانید در هر فضایی که می‌خواهید استفاده کنید. پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای هم نوع دیگری از پارتیشن هستند که نمای زیبایی به دفتر کاری شما می‌دهند. برای این نوع پارتیشن خلاقیت‌های زیادی را می‌توانید برای زیباتر شدن آن داشته باشید. اما یکی از مشکلات پارتیشن شیشه‌ای این است که حریم خصوصی در آن به خوبی حفظ نمی‌شود. البته شما می‌توانید نوع شیشه آن را مات انتخاب کنید و سفارش دهید. پارتیشن آلومینیومی علاوه بر این که سبک هستند مقاومت خوبی هم دارند. قیمت آن‌ها مناسب است و موضوعی که شاید شما را برای خرید آن دچار تردید کند احتمالا ظاهر آن است.

مزیت‌های خرید پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن‌های چوبی به دلیل تنوع طرح و رنگ می‌توانند زیبایی منحصر به فردی برای دفتر کاری شما ایجاد کنند. مدل‌های متنوع آن را بررسی کنید و بر اساس نیاز و سلیقه خود بهترین مدل آن را انتخاب کنید. این پارتیشن‌ها در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند که بتوانند با رنگ سازمانی و شرکت شما هماهنگ شوند. پارتیشن‌های چوبی هم به صورت قابل حمل و هم ثابت قابل سفارش هستند. در نوع ثابت آن نگران افتادن یا آسیب دیدن آن نمی‌شوید. همچنین حریم خصوص افراد در مدل ثابت آن بهتر حفظ می‌شود زیرا از بخش زیادی از انتقال صدا به فضاهای دیگر جلوگیری می‌کند. برای انتخاب این پارتیشن راه دیگری هم جلوی رویتان است. شما می‌توانید یک پارتیشن ترکیبی از عنصر چوب و شیشه داشته باشید. یعنی در قسمت بالایی پارتیشن، شیشه‌های مات یا ساده کار شده باشد و باقی آن از جنس چوب ساخته شود. با این کار انتقال نور هم به بخش‌های دیگر فضا هم امکان‌پذیر می‌شود. چوب عایق مناسبی برای سر و صداهای محیط است. اگر دفتر کاری شما محیط شلوغی دارد می‌توانید این نوع پارتیشن را انتخاب کنید و سفارش دهید. با این کار حجم زیادی از سر و صدای محیط کاهش پیدا می‌کند و سر و صداهای افراد به اتاق‌های دیگر نمی‌رسد. پارتیشن‌های چوبی طرفداران زیادی دارد. عنصر چوب احساس گرما و صمیمیت را به مخاطب می‌رساند و البته دکوراسیون کلاسیک برای فضای انتخابی ایجاد می‌کند.

انتخاب رنگ مناسب پارتیشن چوبی

مبحث انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون اداری یکی از چالش برانگیزترین بخش‌ها است. رنگ باید به گونه‌ای باشد که تناسب و هماهنگی محیط از بین نرود. پارتیشن‌های چوبی در رنگ و بافت‌های گوناگون قابل عرضه هستند. در طراحی فضاهای اداری مدرن از رنگ‌های روشن‌تر بیشتر استفاده می‌شود. پارتیشن اداری چوبی با رنگ روشن بیشترین تطبیق را با مبلمان اداری مدرن خواهد داشت. اما رنگ‌های چوب تیره بیشتر در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک قابل استفاده است. پس در هنگام انتخاب و خرید در قدم اول به سبک دکوراسیون خود توجه کنید. سپس رنگ دیوارها و متریال به کار رفته در مبلمان اداری را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

اگر تصمیم دارید که بیشترین استفاده را از فضای اداری خود ببرسید یا دفتر کار شما با فضای محدودی روبه رو است. در عین حال بخش‌ها و دپارتمان‌های زیادی در بخش اداری خود دارید. برای گرفتن مشاوره و طراحی می‌توانید از طریق ایمیل یا تلفن به گروه مکعب مراجعه کنید.