تمامی کارمندان، فریلنسر‌ها و صاحبان کسب و کار ساعت‌های زیادی از شبانه روز را پشت میز اداری خود می‌گذرانند. کار کردن بر روی میز‌هایی که هیچ اکسسوری (لوازم جانبی) ندارد می‌تواند یکنواخت و خسته‌کننده شود. طی تحقیقات انجام شده بر روی افراد و کسب و کار‌های مختلف، استفاده از اکسسوری‌های مختلف نسبت مستقیمی با بهره وری کارمندان و احساس خوشایند در آن‌ها دارد. استفاده از اکسسوری ها باعث سازماندهی و نظم‌دهی به میز کار می‌شود. در مقاله‌ی تأثیر منظم بودن میز کار بر روی راندمان کار کارمندان می‌توانید درباره‌ی این موضوع بیشتر بخوانید.
این لوازم جانبی از تشک‌ها و بالشتک‌های ضد خستگی گرفته تا نگهدارنده‌مانیتور را شامل می‌شود. برخی از این لوازم جانبی حتی می‌تواند مزایایی برای سلامتی داشته باشد و سازماندهی در محیط کار را بهبود بخشند. ویژگی‌های ساده برخی از این اکسسوری‌ها به سازماندهی محل کار کمک می‌کند و در عین حال تمرکز کاربران را نیز بهبود می‌بخشد. انتخاب لوازم جانبی مناسب محیط اداری می‌تواند برای شما دشوار باشد، به خصوص زمانی که با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شوید. برای ساده کردن فرآیند انتخاب بهترین اکسسوری‌های جانبی محیط اداری، این مقاله از بلاگ تخصصی مجله مکعب را از دست ندهید و با ما همراه باشد.

اهمیت استفاده از اکسسوری محیط اداری

استفاده از لوازم جانبی در محیط اداری اهمیت بسیاری دارد:

  • سازماندهی فضای کاری
  • دارای مزایای ارگونومیک برای کاربران و حفظ سلامت آن‌ها
  • بهبود سطح تمرکز و کیفیت کار
  • طولانی‌‌تر شدن ساعات کاری بدون احساس خستگی زیاد
  • بهبود سطوح بهره وری کارمندان در نتیجه بهبود بهره‌وری کسب و کار

انواع اکسسوری کاربردی محیط اداری

چراغ ال ای دی (LED) رومیزی

چراغ رومیزی ال ای دی، یکی از لوازم جانبی ضروری میز اداری است. چراغ‌های رومیزی انواع مختلفی دارند، یکی از بهترین انواع این چراغ ها، چراغهای عریض یا Ultra-Wide هستند. این چراغ‌ها حدودا ۳۱.۵ اینچ هستند و بر روی یک پایه انعطاف پذیر ۳۵ اینچی نصب می شوند. این نوع لامپ‌ها توان بالایی دارند، به همین دلیل به راحتی می‌توانند میز کار شما را روشن کنند. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این چراغ‌ها می‌توان به تنظیم نور اشاره کرد که می‌‌توان نور را برای ساعات مختلف روز تنظیم کرد.

چراغ ال ای دی (LED) رومیزی

نگهدارنده مانیتور

اگر چند صفحه نمایش دارید یا نیاز به مانیتوری انعطاف پذیر دارید، نگهدارنده مانیتور اکسسوری مناسبی برای شماست. استفاده از این نگهدارنده کار شما را آسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش خود را بچرخانید، کج کنید و همچنین ارتفاع و فاصله بین نمایشگرها را به دلخواه خود تنظیم کنید.

نگهدارنده مانیتور

کمد بایگانی

کمد بایگانی یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی‌ها برای هر دفتر کار است. کمد بایگانی به شما امکان می‌دهد تمام اسناد و مدارک خود را سازماندهی شده و مرتب نگه دارید. کمد‌های بایگانی جنس‌های مختلفی دارند. کمد‌هایی از جنس‌ام دی اف (MDF) مثل کمد بایگانی مکعب مدل استارت آپ BA بسیار محبوب و با دوام هستند. همچنین این کمد‌های بایگانی طراحی شیک و مینیمالی دارند که علاوه بر کاربرد، به زیباتر شدن دفتر کار شما نیز کمک می‌کند.

کمد بایگانی

بالشتک‌های ارگونومیک و ضد خستگی

یک جا نشینی و استفاده مداوم از صندلی منجر به مشکلاتی نظیر کمر درد، گردن درد و… می‌شود. استفاده از بالشتک‌هایی که به پشتی صندلی متصل می‌شوند می‌تواند حالت ارگونومیک و استاندارد بدن شما را تنظیم کند و به کاهش درد‌های بدنی و خستگی شما کمک کند.

بالشتک‌های ارگونومیک و ضد خستگی

کشوی میز چرخشی

این سری از لوازم جانبی با‌ایده ایجاد فضا بیشتر طراحی شده است. استفاده از این کشو‌ها به شما این امکان را می‌دهد که وسایل کوچک را از روی میز بردارید و درون کشو قرار دهید. این کار به مرتب شدن میز شما و سازماندهی وسایل کمک می‌کند. این نوع کشو‌ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند. کشو چرخشی برای نگهداری هر گونه لوازم التحریر و هر چیز کوچک دیگری که معمولاً روی میز خود نگه می‌دارید عالی است. همچنین قابل ذکر است که این کشو‌ها به راحتی نصب می‌شوند.

پنل‌های ایجاد حریم خصوصی (پارتیشن)

پنل حریم خصوصی برای دفاتر اداری طراحی شده است که در آن‌ها میز‌ها بسیار نزدیک بهم چیده شده‌اند. احساس اینکه همکارانتان دائماً شما را تماشا می‌کنند یا در کار شما سرک می‌کشند، می‌تواند شما را از کار کردن باز دارد و در کار شما اختلال ایجاد کند. نصب این نوع پنل‌ها بسیار آسان است و مانعی بین میز‌ها ایجاد می‌کند. این به افراد این امکان را می‌دهد که در حین کار روی میز خود حریم خصوصی داشته باشند.

کاور صفحه کلید

یک کاور سیلیکونی خوب می‌تواند صدای کلید‌ها را هنگام تایپ کردن تا حد زیادی کنترل کند. اگر در دفتری کار می‌کنید که همه به یکدیگر نزدیک هستند، استفاده از این کاور می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین این کاور‌ها در محافظت از صفحه کلید شما در برابر ریختن مایعات یا مواد غذایی روی آن مؤثر است.

کاور صفحه کلید

لیوان مسافرتی عایق (تراول ماگ)

یک لیوان مسافرتی با عایق کاری خوب می‌تواند در دفتر کار مفید باشد. اگر جلسات طولانی دارید و یا هنگام کار کردن وقتی برای چایی ریختن یا دم کردن قهوه ندارید، این لیوان‌ها برای شما کاربردی هستند. تراول ماگ می‌تواند نوشیدنی شما را سرد یا گرم نگه دارد، مهم نیست که چقدر در یک جلسه هستید یا حتی اگر در حین کار آن را فراموش کرده باشید.

عینک مناسب کار با کامپیوتر

این عینک‌ها لزوماً برای افرادی که چشم‌های ضعیفی دارند طراحی نشده است. هدف از استفاده از این نوع عینک‌ها دفع نور‌های مزاحم و آزار دهنده است. این عینک‌ها فاصله ایمنی شما با تمام دستگاه‌های تکنولوژیکی که با آن‌ها سر و کار دارید را حفظ می‌کند و از سر درد و چشم درد‌های مزمن ناشی از کار کردن با کامپیوتر جلوگیری می‌کند.

ماوس بی‌سیم

یک ماوس بی‌سیم ارگونومیک برای هر کسی که اغلب با کامپیوتر یا لپتاپ کار می‌کند، ضروری است. ماوسی که هیچ سیمی ندارد با کاهش سیم‌های روی دسکتاپ از شلوغی و هرج و مرج بیش از حد میز کار شما جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از ماوس بی‌سیم ارگونومیک نیز از مچ دست شما پشتیبانی می‌کند و خستگی مچ دستتان را پس از کار کردن در شیفت‌های کاری طولانی، کاهش می‌دهد.

پد ماوس

کار کردن با کامپیوتر برای ساعت‌های طولانی می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. این امر در هنگام استفاده از پد ماوسی که بسیار کوچک و نامناسب است، بیشتر می‌شود. یک پد ماوس خوب می‌تواند علاوه بر حفظ زیبایی میز کار شما در کاهش خستگی دستانتان نیز مفید باشد.

گنجاندن فضای سبز در فضای کاری

یک فضای اداری که طراحی خنثی دارد و از رنگ‌های بی روح در آن استفاده شده است، می‌تواند بسیار یکنواخت و دلگیر باشد. ترکیب گل و گیاه میتواند معجزه کند، فضا را تازه کند و خلق و خوی شما را نیز بهبود ببخشد. بهتر است در فضای ادری از گیاهانی که نیاز به نگهداری کمتری دارند استفاده کنید. همچنین در این زمینه می‌توانید از فلاور باکس کمک بگیرید. فلاور باکس مکعب مدل FBC یکی از فلاور باکس‌های محبوب است که می‌تواند زینت بخش فضای اداری شما باشد.

شارژر تلفن عمودی

این اکسسوری ظریف و در عین حال کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را روی میز کارتان بدون اشغال فضای زیاد شارژ کنید. همچنین به دلیل عمودی بودن شارژر (ایستاده بودن)، خواندن اعلان‌ها را در حین شارژ شدن گوشی به راحتی امکان دارد. این وسیله جانبی فقط در صورتی قابل استفاده است که دستگاه تلفن همراه شما از شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

پایه کیبورد و لپ تاپ

برای افزایش بهره وری در حین کار با لپ تاپ، ممکن است نیاز باشد که صفحه کلید لپ تاپ خود را تنظیم کنید. این پایه به شما این امکان را می دهد که کارآمدتر کار کنید و همچنین به اصلاح وضعیت نشستن شما نیز کمک می‌کند.

پایه کیبورد و لپ تاپ

انتخاب بهترین اکسسوری محیط اداری

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از لوازم جانبی اداری را معرفی کنیم ولی انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها امری دشوار است. بهترین لوازم جانبی آن چیزی است که بیشترین استفاده از آن را داشته باشید و بیشترین مزایا را در اختیار شما قرار دهد. بسیاری از لوازم جانبی ذکر شده همگی در نوع خود عالی هستند و مطمئناً می‌توانند تأثیرات بسیار مثبتی بر سطح بهره وری شما در محل کار داشته باشند.

نتیجه‌گیری

سطح بهره وری شما بعد از کار کردن طولانی مدت در طول روز می‌تواند کاهش یابد و استفاده از اکسسوری اداری مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در تغییر آن داشته باشد. نظم فضای اداری بسیار مهم است و شما باید در این راستا بکوشید و در آن به مهیج بودن محیط کاری خود فکر کنید. انجام این کار تضمین می‌کند که هر زمان که در محیط کار مشغول به کار هستید بهترین بهره‌وری را داشته باشید. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب نمایندگی انواع اکسسوری اداری می‌تواند شمارا در این امر یاری کند.