امروزه با افزایش دورکاری، جای تعجب نیست که کارمندان به دنبال ایجاد یک فضای اداری مناسب در منزل باشند. بسیاری از افراد کار در منزل را راحت‌تر از حضور در اداره می‌دانند و اغلب انگیزه بیشتری برای آن دارند. در این شرایط نیاز به رفت و آمد و ماندن در مسیرهای طولانی ندارند. احتیاج نیست به فکر خرید ناهار در خارج از منزل باشند و هیچ استرسی در مورد دیر رسیدن به منزل نخواهند داشت.

با این حال، دورکاری در منزل برای بعضی افراد به دلایلی مانند داشتن بچه یا حیوان خانگی، باعث حواس‌پرتی آن‌ها شود، نتیجه‌بخش نیست. زیرا انجام کارهای اداری در منزل نیز نیاز به فضای آرامی برای تمرکز دارد. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم به ایده‌های طراحی فضای اداری برای افزایش بهره‌وری در منزل و شرکت اشاره کنیم.

چگونه می‌توانید فضای اداری مناسب خود را طراحی کنید؟

برخلاف ادارات یافتن یک فضای مناسب برای دورکاری در منزل می‌تواند دشوار باشد. زیرا این امر به شرایط زندگی و فضاهای موجود در منزل بستگی دارد. در هر صورت کارشناسان توصیه می‌کنند که مدت زمان مشخصی برای طراحی فضایی متناسب با خود و برنامه روزمره کاری خود حتما اختصاص داده شود.

توجه به مواردی چون رنگ اتاق و تجهیزات اداری مانند یک دست مبلمان اداری می‎تواند در حفظ انگیزه در طول روز کمک کند. برای طراحی فضای مورد نظر در منزل و برای طراحی شرکت برای افزایش بهره‌وری باید با درک مناسبی از تاثیر رنگ‌ها ایده‌پردازی کرد.

زیرا به شکلی ناخودآگاه، بسیاری از رنگ‌ها می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر مغز داشته باشند. به عنوان مثال، معمولا رنگ زرد حس خوش‌بینی و دوستی را القا می‌کند و برای جرقه ذهنی کارهای خلاقانه عالی است.

انتخاب رنگ در طراحی فضای اداری

اگر تمایل ندارید که رنگ دیوارها را به رنگ زرد کنید، می‌توانید کوسن‌های مبلمان اداری را با این رنگ انتخاب کنید. حتی گل‌های و گیاهان اتاق خود را با این رنگ انتخاب کنید.‌ مشاهده رنگ سبز معمولا با حس آرامش بخشی همراه است که برای محیط کار مولفه مهمی محسوب می‌شود. از نظر بسیاری از کارشناسان، رنگ آبی گزینه عالی برای هر محیط اداری است. زیرا در افزایش تحریک ذهنی و تمرکز بسیار موثر است و به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود.

توصیه می‌کنیم روکش مبلمان اداری خود را به رنگ آبی انتخاب کنید. رنگ خاکستری اصولا برای ایجاد یک فضای خنثی و در عین حال مدرن استفاده می‌شود. به همین دلیل امروزه به یکی از رنگ‌های محبوب فضاهای رسمی ادارات تبدیل شده است. از نظر روانشناسی باید با دقت زیادی رنگ خاکستری را در کنار رنگ‌های دیگر به کار برد، چرا که گاهی می‌تواند منجر به کاهش روحیه کارمندان شود.

نوع رنگ انتخاب شده، نمایانگر سلیقه و هدف کاری مورد نظر شما است که مطمئنا در افزایش بهره‌وری نیز موثر است. یادتان باشد که یک فضای نامنظم فقط می‌تواند به روزهای بی‌انگیزه و سردرگمی شما بیافزاید. پس همین امروز زمان بگذارید و با کمی فکر، از شر هر چیزی است که دیگر استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. مطمئن باشید که پس از انجام این کار از میزان فضای باقی‌مانده شگفت‌زده خواهید شد. هنگام سازماندهی، به مکانی که می‌خواهید میز کار خود را در آنجا قرار دهید فکر کنید.

اگر تمایل دارید از نور طبیعی وارد شده از پنجره استفاده کنید یا بخواهید دور از درهای ورودی باشید. میزان ابعاد فضای کاری خود را اندازه‌گیری کنید و محاسبه کنید که آیا می‌توانید برای خرید یک دست مبلمان یا صندلی اداری مناسب و یا جدید اقدام کنید یا خیر.

خرید تجهیزات اداری جدید

به واقع خرید تجهیزات اداری جدید و در عین حال ضروری و مناسب، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی محسوب شود. چرا که علاوه بر اثرات زیبایی شناسی، می‌تواند در نحوه طراحی شرکت برای افزایش بهره‌وری نیز موثر باشد. امروزه انواع میز اداری وجود دارد که گاهی فرآیند انتخاب یکی از آن‌ها با شک و تردید فراوان همراه است.

اگر اغلب احساس می‌کنید که پشت میز اداری خود موقعیت مناسبی ندارید، خرید یک میز اداری منعطف بهترین گزینه است. یا اگر فضای اطراف شما محدود است، یک میز اداری با تعداد زیادی کشو و کمد می‌تواند به مرتب ماندن آن کمک شایانی کند.

اگر شغلی دارید که باید بیشتر روز را در حالت نشسته باشید، ابتدا به فکر خرید صندلی اداری طبی مناسب باشید. این امر راحتی لازم را برای شما فراهم و از آسیب به ستون فقرات شما جلوگیری می‌کند. مشاهده شده است که کارمندانی که صندلی راحتی اداری مناسبی ندارند، اغلب انگیزه کمی برای ادامه کارهای روزمره خود دارند. امکان نیمه کاره رها کردن کار در این کارمندان بیشتر است. امروزه صندلی‌های ارگونومیک، نمونه‌های عالی در میان انواع صندلی‌های اداری هستند. زیرا دارای پشتیبانی‌های لازم مانند امکان تنظیم عمق صندلی، شیب زانویی، ارتفاع نشیمنگاه، ارتفاع پشتی صندلی و قسمت پشتیبانی کمر می‌باشند.

انواع قفسه و کمد کتابخانه

خرید انواع کمد و کتابخانه یکی از ضروریات هر فضای اداری است. این لوازم اداری می‌توانند در نگهداری مدارک و ظاهر مرتب دفتر کار کمک زیادی کنند. توصیه می‌کنیم که اگر فضای کمی دارید از کمدهای کوچکی که می‌توان بر روی میز و یا زیر آن قرار داد، استفاده کنید. کمدهای چندکشویی که به صورت باریک و بلند طراحی می‌شوند، از رایج‌ترین تجهیزات در فضاهای اداری متوسط هستند. زیرا با وجود آن‌ها دیگر نیازی به خرید چندین کمد کوچک نخواهد بود.

در صورت عدم رعایت اصول ساده طراحی فضای اداری برای افزایش بهره‌وری، در روند کاری خود بی‌انگیزه خواهید شد. پس بهتر است این نکات را نادیده نگیرید. علاوه بر نکات عمومی ذکر شده، نکات تخصصی دیگری وجود دارد که باید با مشاوران متخصص در زمینه طراحی داخلی مشورت کرد.

سخن آخر

گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب سال‌ها در دو زمینه طراحی دکوراسیون اداری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می‌کند. علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره بصورت رایگان، سعی در طراحی و تولید محصولات متناسب با فضاهای مذکور را دارد.

محصولاتی که در گروه مکعب طراحی و تولید می‌شوند علاوه بر ارگونومی دارای تنوع در متریال هم می‌باشند. این  ویژگی‌ها انتخاب  محصولات اداری را برای شما آسان می‌کند. همه طراحی‌های داخلی تیم جوان مکعب بر اساس خلاقیت است و از زیبایی بصری منحصر به ‌فرد برخوردار هستند.

می‌توانید با مراجعه به وب سایت گروه مکعب، بخش تماس با ما، با تیم کارشناسان باتجربه ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید خرید تجهیزات اداری جدید خود را نیز از محصولات همین گروه انجام دهید. در صفحه اصلی وب سایت، لیست تجهیزات مختلف موجود است.