ایده مربوط به استفاده از اتاق های نشیمن کوچک منجر به ابداع روش‌هایی با هدف ایجاد گسترش فضا در منازل در سال‌های اخیر شده است. این استراتژی باعث می‌شود که فضای خانه شما از حالت محبوس و به هم ریخته به مکانی آرامش بخش تبدیل شود. استفاده هر چه بیشتر از فضا و نور و دقت به نوع استفاده از رنگ‌ها و مقیاس‌ها می‌تواند باعث ایجاد تفاوت شود.استفاده از چیزهای جدید همیشه جذاب می‌باشد. گاهی اوقات ایده‌های قدیمی و سنتی درباره دکوراسیون اداری اتاق نشیمن، بهترین ایده برای یک فضای کوچک نمی‌باشد. به جای استفاده از پرده‌های معمولی از پرده‌های جمع شونده عمودی استفاده کنید که توجه بیشتری را به فضای عمودی اتاق شما جلب می‌کنند. باعث می‌شوند فضای شما بزرگ‌تر به نظر بیاید. فضای اتاق نشیمن شما، فارغ از اندازه، باید مکانی برای کسب آرامش و تفریح باشد. در زیر روش‌های مورد علاقه ما برای دستیابی به این منظور آورده شده است.

دکوراسیون اتاق نشمین خود را با ایده‌های جدید تغییر دهید

  • استفاده از آیینه در دکوراسیون

طراحان دکوراسیون داخلی معمولا برای اینکه فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند از آیینه استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های مرسوم، نصب کردن یک آیینه در یک نقطه مرکزی به منظور ایجاد نقطه تمرکز می‌باشد. به منظور انعکاس نور و ایجاد یک فضای دلپذیر، بهتر است در جلوی آیینه یک شمع یا لامپ آویزان قرار دهیم. در صورت امکان یک آیینه بر روی دیوار مقابل پنجره قرار دهید که چشم انداز پنجره را در خود منعکس کند و همانند یک پنجره خیالی عمل کند.

آینه با انعکاس نورها و تاباندن آن در بزرگ شنان دادن فضا کمک می‌کند.

  • جلب توجه در راستای عمودی

یک اتاق علاوه بر بعد افقی، دارای بعد عمودی نیز می‌باشد. اگر اتاق نشیمن شما دارای سقف بلندی است بهتر است دکوراسیونی را انتخاب کنید که باعث ایجاد جلب توجه در راستای عمودی شود. استفاده از پرده‌های آویزان از کف تا سقف، می تواند ایده خوبی در مورد دکوراسیون باشد. استفاده از یک اثر هنری با سایز کوچک یا متوسط نیز می‌تواند کارساز باشد. چرا که باعث جلب توجه و حرکت چشم بیننده در ترازی بالاتر از محدوده دید طبیعی می‌شود.

  • از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی اتاق‌های نشیمن کوچک استفاده کنید.

یکی از ایده‌های پر طرفدار برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های نشیمن کوچک، استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها، کف، سقف و مبلمان می‌باشد. استفاده از رنگ‌های سفید و بژ (طلایی روشن) باعث گسترش فضای شما می‌شود. استفاده از رنگ‌های ملایم با کمک به انعکاس نور باعث گسترش فضا می‌شوند. مزیت دیگر استفاده از این دست رنگ‌ها در دکوراسیون منازل، ایجاد فضایی آرامش بخش است.

طیف‌های خاکستری در دسته رنگ خنثی قرار می‌گیرند.

  • مبلمانی با ظاهر ظریف و رنگ ملایم انتخاب کنید.

زمانی که قصد خرید مبلمان دارید، به وزن ظاهری آن توجه کنید. منظور از وزن ظاهری، سنگینی آن با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل اندازه، رنگ و طراحی است. گزینه‌هایی را انتخاب کنید که دارای وزن ظاهری کمتر هستند چرا که در غیر اینصورت فضای شما را محدود و بسته جلوه خواهند داد. رنگ‌های روشن را به تیره ترجیح دهید و مبلمانی را انتخاب کنید که پایه‌های آنها مشخص می‌باشد و از آن دسته از مبلمان که پایه‌هایی جعبه‌ای شکل دارند اجتناب کنید.

میزهای چای خوری شیشه‌ای در مقایسه با انواع مشابه چوبی فضای ظاهری کمتری را اشغال می‌کنند. در حالت کلی اشیایی که طرف دیگر آنها مشخص باشد همانند شیشه باعث می‌شوند فضای شما بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد.

  • از مبلمان کوچک استفاده کنید.

ایده مربوط به گسترش فضای اتاق‌های نشیمن کوچک بدون توجه به سایز مبلمان امکان پذیر نمی‌باشد. مبلمان باید به گونه‌ای انتخاب شوند که باعث اشغال بیش از حد فضا نشوند. استفاده از مبلمان با دسته‌های ظریف و یک پشتی با عرض کم به مبلمانی با با دسته و پشتی‌های ضخیم و چند لایه ارجحیت دارد.
اگر فضای شما محدود است، شما می‌توانید به طور کلی از کاناپه استفاده نکنید. به جای آن از صندلی‌های چهار پایه مورد استفاده در اطراف میزهای ناهار خوری استفاده کنید. به هنگام انتخاب صندلی‌های معمولی نیز، اولویت را به انواع بدون دسته بدهید چرا که فضای کمتری را نسبت به انواع مشابه دسته دار اشغال می‌کنند.
کدامیک از روش‌های ذکر شده برای گسترش فضای کوچک اتاق نشیمن خود را ترجیح می‌دهید؟

  • سبک مینیمال را امتحان کنید

یکی از سبک‌هایی که به بزرگ نشان دادن اتاق نشیمن کمک می‌کند، سبک مینیمال است. در سبک مینیمال به طور معمول از رنگ‌های خنثی‌تر استفاده می‌شود. همچنین لوازم به صورت مختصر و کاربردی در فضا چیدمان می‌شود.  خطوط صاف و یکدست در سبک دکوراسیون مینیمال باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌شوند.

  • نورپردازی

نورپردازی از عواملی است که در بزرگ نشان داد محیط بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال فضاهای تاریک کوچک‌تر از حد معمول دیده می‌شود. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که تلفیقی از نورهای طبیعی که از پنجره وارد می‌شود و نور چراغ‌ها باشد. در مواردی که امکان دسترسی به نور طبیعی نیست، ترکیب نور زرد و سفید باشد.