طراحی داخلی اداری چیست؟

طراحی داخلی دفتر کار در واقع طراحی مکان‌های اداری است که نه تنها به حداکثر رساندن بهره وری کمک می‌کند، بلکه برای سلامت، ایمنی، رفاه و عملکرد کارمندان نیز کاربردی و مفید است. در واقع دکوراسیون داخلی سعی دارد محیط کار را به مکانی مناسب و کاربردی برای کارمندان تبدیل کند که در آن خوشحال باشند و حداکثر بهره وری را داشته باشند. با مجله مکعب همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی این موضوع بخوانید.

دکوراسیون داخلی اداری

طراحانی که بر روی فضای داخلی اداری کار می‌کنند طیف وسیعی از عناصر تزئینی و کاربردی را در اختیار دارند. طراحان داخلی اداری همه چیز را از مبلمان، رنگ و متریال گرفته تا کیفیت نور و دکوراسیون عمومی را در نظر دارند و سعی می‌کنند بهترین‌ها را برای شما، سازمان و برند شما انتخاب کنند.

تاریخچه دکوراسیون داخلی اداری

دفاتر باز اولین بار در ۱۹۰۰ ظاهر شدند اما خیلی در میان عموم طرفدار نداشتند، اما در دهه ۱۹۵۰ به یکی از طرح‌های محبوب طراحی داخلی تبدیل شدند. در این زمان، کسب‌وکار‌ها و طراحان کاملاً درک کرده بودند که چیدمان سنتی (دفاتر مجزا) نه تنها باعث دلسردی کارمندان از همکاری می‌شود، بلکه روحیه آن‌ها را کاهش می‌دهد و بر بهره وری آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.
در دهه ۱۹۵۰ و در دهه ۶۰، مواد جدیدی مانند فولاد و شیشه در طراحی اداری رایج و محبوب شدند، تهویه مطبوع معرفی و استفاده از نور کافی به یک دغدغه تبدیل شد. در واقع از سال ۱۹۶۸ طراحی اداری معنی و مفهوم پیدا کرد. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۹۰، با ظهور انقلاب دیجیتال، دفتر طرح باز کمی تغییر کرد. از آنجا، در طول دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰، مشخص شد که نه، همه دفاتر نباید یکسان باشند، و شاهد ظهور چیز‌هایی جدید و بسیار کاربردی مانند میز کار گروهی بودیم. زیرا بسیاری از کارفرمایان متوجه شده‌اند که محیط اداری به طور مستقیم بر رضایت، خلاقیت و بهره وری کارکنان تأثیر می‌گذارد.
همانطور که می‌توان انتظار داشت، کرونا تأثیر قابل توجهی بر‌ایده‌های طراحی داخلی دفتر امروزی داشته است. شروع قرنطینه و دورکاری به ما نشان داده که انعطاف‌پذیری و در خانه بودن در بیشتر هفته کاری معادل کاهش کار و عدم بهره وری نیست. در واقع، آن‌ها نشان داده‌اند که انعطاف‌پذیری ممکن است بهترین مسیر برای یک نیروی کار شاد و یک شرکت موفق باشد، و می‌توان تعادل مؤثری بین دفتر خانه و محل کار ایجاد کرد.
روند در طراحی دفتر به طور مداوم در حال تغییر است. تجهیزات باید متناسب با فضای کار شما باشد و نحوه چیدمان آن می‌تواند نقشی حیاتی در بهره وری کارمندان و اعتماد آن‌ها به تیم کاری داشته باشد.

استفاده از مبلمان تطبیق‌پذیر در طراحی داخلی اداری

انتخاب مبلمان اداری یکی از مهم‌ترین انتخاب ها در طراحی فضای اداری است. این مبلمان‌ها شامل میز اداری، صندلی اداری، پارتیشن اداری و… می‌باشد. سعی کنید هنگام انتخاب و خرید مبلمان برای محیط اداری بیشترین دقت را داشته باشید و از فروشگاه های معتبر در سراسر کشور خرید کنید. هنگام خرید حتما به نکاتی نظیر جنس پارچه، نوع چوب و از همه مهمتر ارگونومی بودن آن توجه کنید. مبلمان ارگونومیک سبب می‌شود تا شما در هنگام استفاده از آن بیشترین میزان بهره وری و کمترین خستگی را داشته باشید. اگر در خرید جسور هستید بهتر از از مبلمان کرو استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این سبک مبلمان می توانید به مقاله مبلمان کرو محیط اداری از مجله مکعب رجوع کنید. اگر فضای اداری شما باز است بهتر است از پارتیشن اداری برای جدا سازی و خصوصی سازی فضا استفاده کنید.

بررسی و تحلیل دکوراسیون داخلی بهترین و بزرگترین کمپانی‌های دنیا

تمرکز بر طبیعت؛ تاثیر طبیعت را نادیده نگیرید!

هیچ کس نمی تواند تاثیر مستقیم گل و گیاه و طبیعت بر زندگی افراد را نادیده بگیرد. گل و گیاه به محیط طراوت می‌بخشد و روحی تازه به آن می دهد. شما می توانید در هر اندازه ای که بخواهید از گل و گیاه در محیط کار خود استفاده کنید. آوردن طبیعت به محیط کار جدا از بحث زیبایی شناسی، بر بهره وری افراد و حفظ روحیه آن‌ها تاثیر گذار است.

فضاهای مشترک

فضای کار مشترک می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین فضا‌های محیط اداری شما باشد. در این فضا کارمندان شما می‌توانند با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند، باهم گفت و گو کنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای ساخت این قسمت از فضای اداری شما می‌توانید از میز کار گروهی که بسیار کاربردی و جادار است، استفاده کنید.

ساختمان های کاربردی

امروزه ساختمان‌های اداری شرکت‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای به کافه‌ها، رستوران‌ها، کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی مجهز می‌شوند. احتمالاً شرکت معروف و بزرگ گوگل در این زمینه بهترین است، فلسفه و دلیل شرکت گوگل این است که یک کارمند خوشحال احتمال بیشتری دارد که مدت بیشتری در دفتر محل کار حضور داشته باشد. مدیران گوگل به این معتقدند که فرقی ندارد که کارمند پشت میز خود باشد یا در سالن بدنسازی در حال ورزش باشد، تا زمانی که بتواند‌ ایده پردازی کند و فکر‌های نابی برای شرکت گوگل داشته باشد، برای آن‌ها کافیست.

برخی از جدیدترین و بهترین طراحی داخلی اداری

بررسی و تحلیل دکوراسیون داخلی بهترین و بزرگترین کمپانی های دنیا

این طراحی داخلی اداری که توسط Kati Curtis برای یک سازمان غیرانتفاعی در شهر نیویورک طراحی شده است، بر اهمیت کار گروهی تأکید دارد. چندین بخش مختلف و کاربردی در این دفتر کار وجود دارد که هر شخصی را می‌تواند به خود جذب کند. رنگ استفاده شده در این طراحی نیز حس سر زندگی و تازگی را به افراد تلقین می‌کند.

بررسی و تحلیل دکوراسیون داخلی بهترین و بزرگترین کمپانی های دنیا

این فضای اداری که در بریتانیا برای شرکت حسابداری معروف PwC طراحی شده است، بطور کامل در مورد بهبود ارتباطات، تقویت همکاری و اشتراک دانش سخن می‌گوید. این محیط کار به این نکته اشاره دارد که یک محل کار جذاب و کاربردی، یک محیط کار شاد است.

بررسی و تحلیل دکوراسیون داخلی بهترین و بزرگترین کمپانی های دنیا

کلید موفقیت این محیط اداری استفاده از نور طبیعی است. همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید استفاده از پنجره‌های بزرگ و نور بدون پرده سبب شده تا کل فضای ساختمان روشن و غرق نور باشد. در واقع نور در این مورد به جاذبه اصلی تبدیل شده است.

بررسی و تحلیل دکوراسیون داخلی بهترین و بزرگترین کمپانی های دنیا

این دفتر نسبتاً کوچک ولی فوق‌العاده خلاقانه متعلق به آژانس تبلیغاتی در ایالات متحده است. این محیط اداری دارای میز بزرگی به مساحت ۴۴۰۰ فوت مربع است که در سراسر دفتر قرار دارد. این طراحی داخل بطور کامل مفهموم کار گروهی و اشتراک‌گذاری‌ایده‌ها را می‌رساند.

سخن نهایی

مهم نیست که شما چه نوع کسب و کاری را اداره می‌کنید، همواره باید سعی کنید بهترین طراحی داخلی برای محیط اداری خود را در نظر بگیرید. سعی کنید در این زمینه به نیاز کارمندان، هدف نهایی کسب و کار و بودجه خود توجه کنید. . گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب می‌تواند شمارا راهنمایی کند. اگر دفتر اداری با طراحی داخلی خلاقانه و کاربردی می‌شناسید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما همراه باشید.