سبک‌ها و اصولی که در حال حاضر برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌شوند، دائماً در حال تغییر و تحول هستند. با تغییر الزامات کسب ‌و کار و تغییر در نحوه انجام کار، نیازهای ما نیز دچار دگرگونی شده است. مثلا در گذشته بیشتر کارمندان در اتاق‌های خصوص کار می‌کردند. اما امروزه با محدود شدن فضای آزاد در شرکت‌ها و افزایش تعداد کارمندان دیگر نمی‌توان برای هر نیروی کاری یک اتاق اختصاصی در نظر گرفت. به همین دلیل بیشتر طراحان به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و کم هزینه هستند تا بتوانند به کمک آنها یک فضای خصوصی برای کارمندان ایجاد کنند. استفاده از پارتیشن اداری یکی از این راه‌ حل‌هاست. استفاده از پارتیشن اداری برای طراحی فضای شرکت‌ها موجب می‌شود حریم خصوصی کارمندان حفظ شده و دامنه تمرکزشان گسترده‌تر شود. نکته مهمی که در مورد پارتیشن‌های اداری وجود دارد این است که هر زمان نیاز به فضای باز داشته باشید می‌توانید با حداقل تخریب و در عرض چند ساعت آنها را جمع کرده و یا فرم قرارگیری‌شان را تغییر دهید. این در حالی است که اگر با دیوار فضای بین کارمندان را جدا کنید، دیگر امکان جابه ‌جایی ندارند.

مزایا استفاده از پارتیشن اداری

موارد زیر تنها بخشی از مزایای استفاده از پارتیشن‌ها برای جدا کردن بخش‌های مختلف شرکت هستند:

  • حفظ حریم خصوصی کارمندان
  • ایجاد فضاهای کاری مشخص
  • کاهش آلودگی صوتی
  • ایجاد ظاهری مدرن و جذاب
  • افزایش انعطاف‌پذیری و قابلیت جابه‌ جایی

به غیر از این موارد دست‌تان نیز برای انتخاب نوع پارتیشن باز است. پارتیشن‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با انتخاب آنها فضای کاری متفاوتی را ایجاد کنید.

مهمترین کاربردهای استفاده از پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون

ایجاد خطای دید

از پارتیشن شیشه‌ای شفاف می‌توان برای ایجاد توهم بصری استفاده کرد و فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان داد. استفاده از این پارتیشن‌ها باعث افزایش نور طبیعی نیز می‌شود. همه ما می‌دانیم که یک فضای اداری پر نور بسیار سودمندتر از فضای تاریک است و در واقع می‌تواند باعث افزایش عملکرد کارمندان شود. برای ایجاد این توهم حتما از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید. چرا که این پارتیشن‌ها اثر نورپردازی مصنوعی را کاهش می‌دهند. هر چه نور طبیعی بیشتر باشد، بهتر می‌شود.

ایجاد ظاهری جذاب

همانطور که گفتیم دست‌تان برای انتخاب پارتیشن باز است. بنابراین می‌توانید با انتخاب پارتیشن‌های رنگی، ظاهری مدرن و حرفه‌ای به دفتر کارتان بدهید. به طور کلی نصب پارتیشن به جای دیوار بسیار بهتر است و ایده جدیدتری در طراحی دکوراسیون اداری محسوب می‌شود. داشتن یک دفتر اداری مدرن و جذاب که ممکن است چندین هزار بار در معرض دید کارکنان باشد، باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد آنها می‌شود.

مقرون به صرفه بودن

تقسیم یک اتاق با پارتیشن به فضاهای کوچکتر در مقایسه با استفاده از دیوار بسیار ارزان‌تر است. این واقعیت را نیز در نظر بگیرید که پارتیشن به راحتی جابه ‌جا می‌شود، اما دیوارهای آجری این قابلیت را ندارد. اگر تصمیم دارید در آینده تغییراتی در دفتر کار خود ایجاد کنید، یا اگر هر از چند گاهی نیاز به باز کردن فضا دارید، بهتر است به جای دیوار از پارتیشن استفاده کنید. علاوه بر این پارتیشن‌ها مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهند. زیرا دیگر نیازی به گرم کردن و سرد کردن اتاق‌های مختلف ندارید و فقط کافیست که در یک اتاق سیستم گرمایشی یا سرمایشی نصب کنید.

افزایش انعطاف‌پذیری

اگر فضای شرکت‌تان اجاره‌ای است یا تصمیم دارید شغل‌تان را در آینده گسترش دهید، حتما پارتیشن را برای جداسازی انتخاب کنید. استفاده از پارتیشن اداری قدرت انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد. برای بسیاری از مشاغل، انعطاف‌پذیری عامل اصلی در تصمیم‌گیری در مورد استفاده از پارتیشن‌هاست. آیا به فکر تغییر و تحول دفتر خود هستید و نمی‌دانید که چگونه می‌توان یک فضای جدید را با حداقل هزینه طراحی کرد؟ اگر این چنین است، پارتیشن‌ها می‌توانند پاسخی برای سوال شما باشند. ایجاد یک محیط جدید و اعمال تغییرات اساسی که منجر به گسترش فضا می‌شود، تنها یکی از دلایل محبوبیت پارتیشن‌های اداری هستند.

دو نوع پارتیش اداری پرفروش

در سال‌های اخیر پارتیشن‌های اداری از انواع و متریال متفاوتی تهیه می‌شود، که بیشترین سازگاری را با هر محیط کاری داشته باشد. علاوه بر این هر کسب و کار پارتیشن اداری مخصوص به خود و همگام با سبک کاری خود می‌تواند داشته باشد.

پارتیشن چوبی

این پارتیشن‌ها همانطور که از اسم آن مشخص است از چوب و یا انواع چوب‌های مصنوعی ساخته می‎‌شود. پارتیشن‌های چوبی بیشترین تناسب را با سبک دکوراسیون اداری کلاسیک دارد. البته رنگ‌های چوب روشن در دکوراسیون اداری مدرن هم کاربرد دارد. خطوط و طرح‌های روی چوب گرما و صمیمیت را در فضا بیشتر می‌کند.

پارتیشن شیشه‌ای

این نوع پارتیشن‌ها در طراحی فضاهای اداری مدرن بیشترین کاربرد را دارد. از آنجا که سبک دکوراسیون اداری مدرن بیشترین استفاده را از فضاها می‌برد، همچنین نور و روشنایی در این فضاها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن آخر

استفاده از پارتیشن اداری دیگر یکی از ویژگی‌های متداول در هر دکوراسیون اداری به شمار می‌رود. طراحی و نصب پارتیشن مناسب محل کارتان مستلزم هزینه‌هایی است که اگر دقت لازم را به نداشته باشد. باعث صرف هزینه‌ و اتلاف وقت می‌شود. در همین راستا گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب قادر به مشاوره، طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری می‌باشد.