آیا تا به حال در اتاقی که به خوبی طراحی شده قدم نهاده اید؟ آیا در همان حین از خود سوال کرده اید که چگونه یک فرد توانسته به خوبی طراحی دکوراسیون اداری این اتاق را انجام داده باشد؟ حقیقت این است که زمان و مهارت زیادی برای هماهنگی همه لوازم و عناصر از جمله رنگ، مبلمان، لوازم تزئینی در یک محیط نیاز است. دکوراتورهای خانه و طراحان دکوراسیون داخلی دارای بینشی خاص و مهارتی عالی برای دیدن تمامی این عناصر به طور همزمان و استفاده از آن ها برای خلق محیطی زیبا برای شما هستند. با به کار گیری چند نکته در دکوراسیون خانه می توانید فضای خلق نمایید که بتوان به آن افتخار کرد. در اینجا به چند نکته کلیدی در این زمینه که مطابق با استایل روز هستند اشاره کرده ایم. اولین عنصر دکوراسیون داخلی که اغلب افراد می خواهند آن را تغییر دهند رنگ منزل آن هاست. اگر برای تغییر آماده هستید با یک متخصص حرفه ای برای تغییر رنگ فضای خود تماس بگیرید.

نکات ساده برای تغییر در استایل دکوراسیون خانه

طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا چنانچه نگاهی حرفه ای به مقوله ی دکوراسیون نداشته باشید کاری چالش بر انگیز است. استایل دادن به تمامی نواحی خانه اصلا اهمیتی ندارد. درحالیکه بیشتر افراد می توانند به تنهایی دکور یک اتاق مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن را مدیریت کنند، فضا های اضافی چالش بر انگیز هستند. این دقیقا همان جایی است که یک طراح دکوراسیون داخلی می تواند به شما در آن کمک کند. طراحان دکوراسیون داخلی نگرشی زیرکانه و درکی عمیق از هر ماده، رنگ و یا بافت دارند که این دانش آن ها می تواند به طور کلی یک اتاق را از این رو به آن رو کند. آن ها به ساده گی می تواند رویای شما را به حقیقت برسانند.

۱-زیاد شلوغش نکنید.

یکی از نکاتی که هر طراح دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کند، دقت در عدم شلوغ کردن محیط است. در حالیکه عناصر بسیاری مانند مبلمان و لوازم در فضا وجود دارد، بسیاری از افراد تمایل زیادی به خرید لوازم مختلف با کاربرد های متنوع و مطابق مد روز دارند، با خرید این لوازم فضای شما به شدت شلوغ و کسل کننده خواهد شد. در نهایت به نظرفضایی کوچک تر در اختیار خواهید داشت. در عوض برای لوازم جایگزینی و دیگر چیزهایی که قرار است اضافه شوند برنامه ای در نظر بگیرید.

۲-یک مضمون رنگ در دکوراسیون خانه تان انتخاب کنید.

هر اتاقی که به خوبی طراحی شده باشد دارای رنگ هایی است که روند دکوراسیون را با هم یکپارچه می کند. روانشناسی رنگ ها به ما می گوید که چه رنگی را برای هر فضا انتخاب کنیم تا بر احوال ما به گونه ای دیگر تأثیر گذار باشد. علاوه بر انتخاب لوازمی که می خواهید در فضای شما قرار بگیرند، نیاز به تعیین برنامه ای برای کاربرد رنگ ها دارید. هزاران پالت رنگ وجود دارد که می توانند در هر اتاقی به خوبی استفاده شوند. بهتر است در ابتدا به علایق خود توجه کنید. آیا فردی سنتی در انتخاب دکوراسیون منزل خود هستید؟ رنگ هایی خنثی با تناژ بژ، خاکستری و سفید مناسب شما هستند. آیا به داشتن فضایی شاداب و جالب توجه علاقه دارید؟ از بازی با رنگ های روشن در کنار یک رنگ خنثی که با همه چیز متناسب است استفاده کنید.

۳- تا زمان انتخاب رنگ دیوارها صبر کنید.

حتی اگر مضمون رنگ فضای خود را انتخاب کرده اید از هماهنگی رنگ انتخابی روی دیوار هایتان با این مضمون اطمینان حاصل نمایید. این رنگ باید مکمل لوازم و فضاهایی مانند اثاثیه یا لوازم داخلی، روشنایی و لوازم تزئیناتی دیگرباشد. رنگ های ناهماهنگ تمامی طراحی شما را به هم میریزند بنابراین در تصمیم گیری عجله نکنید.

۴- با استفاده ازآینه در دکوراسیون داخلی نور بیشتری به فضا اضافه کنید.

بعضی از اتاق ها نور را به خوبی دیگر فضا ها منعکس نمی کنند. طراحان دکوراسیون داخلی زیرک با استفاده از استراتژی کاربرد آینه این مسئله را حل می کنند. آینه را در مقابل پنجره قرار دهید تا به انعکاس نور در تمام فضا کمک کنید. چند آینه همچنین می تواند به عنوان عنصری منحصر به فرد فضای شما را تزئین نیز بکند. از حمام گرفته تا اتاق خواب، آینه ها عنصری مناسب برای استایل تزئینی و کاربردی هستند.