کاربرد شیشه سکوریت در فضای اداری

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه‌های مقاوم و نشکن است که در بسیاری از ساختمان‌های امروزی به‌خصوص ساختمان‌های اداری و تجاری کاربرد دارد. این شیشه به‌دلیل جنس مستحکم و زیبایی ظاهری توانسته محبوبیت زیادی بین مدیران و صاحبین کسب‌وکار‌ها به‌دست بیاورد و تبدیل به انتخاب اول آنها برای طراحی فضای اداره شود. 

شیشه‌های سکوریت نه‌تنها جنبه رسمی فضا‌های کاری را کم نمی‌کنند، بلکه باعث شیک و مدرنترشدن آنجا می‌شوند. از این ابزار می‌توانید در بخش‌های مختلف محیط اداره مثل راه‌پله‌ها، بالکن‌ها، پارتیشن‌ها، درب‌ها، پیشخوان‌ها و … استفاده کنید و نمایی جذاب را به دفتر کارتان هدیه دهید. 

شیشه‌های سکوریت به‌عنوان اولین شیشه‌های نشکن در جهان شناخته شده و حدود ۴۵ سال است که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این ابزار مزیت‌ها، کاربرد و ویژگی‌های مختلفی دارند که باعث برتری‌شان نسبت به سایر مصالح در ساختمان‌سازی و طراحی فضای کار می‌شوند. 

مزیت های شیشه سکوریت برای فضا‌های کاری

قبل‌ازاینکه بخواهیم درباره کاربرد‌های شیشه سکوریت در فضا‌های کاری صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا مزیت‌های این متریال را به‌طور کامل برایتان بگوییم تا دلیل استفاده از آنها در اداره‌ها را به‌طور کامل متوجه شوید: 

امنیت بالا

اگر در محلی نیاز به استفاده از شیشه بود، اما خطر و احتمال شکستگی نیز وجود داشت، می‌توانید از سکوریت‌ها استفاده کنید. این شیشه‌ها خطر ناشی از شکستگی شیشه‌ها را به‌حداقل می‌رسانند؛ چون بعد از شکست تبدیل به تکه‌های ریز و کوچک می‌شوند. 

تمیزکاری راحت و ساده بعد از شکستگی

فرض کنید یک شیشه معمولی و بزرگ را در فضای اداره استفاده می‌کنید و این شیشه می‌شکند؛ در اینجا علاوه‌بر خسارت‌های جانی و مالی زیادی که به‌بار می‌آید، باید دردسر‌های زیادی را بابت جمع‌آوری شیشه‌ها تحمل کنید. اما سکوریت‌ها تبدیل به خرده‌های کوچکی می‌شوند که امکان جمع‌آوری‌شان به‌راحتی وجود دارد. شما حتی می‌توانید این شیشه‌ریزه‌ها را داخل کیسه‌های زباله بریزید و بدون نگرانی به مامورین شهرداری تحویل دهید. 

مقاومت در برابر حرارت

در ساخت شیشه‌های سکوریت از گرما استفاده می شود، برای همین این متریال در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. این ویژگی ساختمانتان را در برابر خطرات آتش‌سوزی تا حدودی ایمن می‌کند. برای همین اگر می‌خواهید سطح ایمنی محل کار را برای کارمندان بالا ببرید، به‌جای استفاده از شیشه‌های معمولی از سکوریت‌ها استفاده کنید. 

طرح و رنگ های متنوع

شیشه سکوریت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و روانه بازار شده‌اند. بنابراین می‌توانید آنها را متناسب با دکوراسیون اداری‌تان سفارش دهید و محیطی شیک و زیبا برای محل کارتان به‌ارمغان بیاورید. 

کاربرد شیشه سکوریت در طراحی فضای اداری

طراحان در ساختمان‌سازی همواره به یک اصل مهم و اساسی توجه دارند، زیبایی در کنار مقاومت و امنیت؛ در واقع مصالحی که از آنها برای ساخت‌و‌ساز استفاده می‌کنند، باید از این ۳ ویژگی برخوردار باشند؛ درغیراین‌صورت مصالح استاندارد نخواهند بود. 

در بین تمام مصالحی که تابه‌امروز ساخته شده‌اند، شیشه‌های سکوریت تمام این ویژگی‌ها را با یکدیگر دارند. شاید درباره مقاوم و امنیت آنها کمی شک کنید؛ اما مطمئن باشید به‌گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که مقاومت مکانیکی‌شان بالا می‌رود و بیشترین سطح امنیت را برایتان به‌همراه می‌آورند. 

در ادامه قصد داریم کاربرد‌های متنوع این شیشه‌ها را در طراحی فضای اداره بگوییم و درباره هر یک توضیح دهیم: 

شیشه سکوریت در فضای اداری

سقف فضا‌های اداری

نور طبیعی مهمترین عامل برای افزایش راندمان کارمندان حین کار کردن است؛ نور طبیعی تا حد زیادی می‌تواند انرژی کارمندان را حفظ کند و باعث افزایش کارایی آنها در محیط اداره شود. اگر در قسمت سقف اداره به‌جای مصالح ساختمانی دیگر از شیشه سکوریت‌ها استفاده کنید، آنها در تمام روز از نور طبیعی بهره‌مند خواهند بود. 

این شیشه‌ها نمایی زیبا به سقف ساختمان می‌دهند. در واقع کارمندان در طی روز می‌توانند آسمان آبی را ببینند و از دیدن آن لذت ببرند؛ در طی شب نیز امکان دیدن ماه و ستاره‌ها وجود دارد که آرامشی وصف‌ناپذیر را برایشان به‌ارمغان می‌آورد. 

شیشه‌های سکوریت مقاومت کافی دارند و همچنین مانع نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از مجری‌های ساخت‌وساز برای طراحی بنایی مدرن از این ابزار استفاده می‌کنند. 

درب اداره

درب اداره باید علاوه‌بر داشتن نمای ظاهری بسیار زیبا، وزن سبکی داشته باشد تا به‌راحتی باز و بسته شود. مقاومت بالای این درب‌ها نیز بسیار با اهمیت است. از آنجا که شیشه سکوریت تمام این ویژگی‌ها را دارد، از آن به‌عنوان درب بخش‌های مختلف اداره‌ها استفاده می‌کنند. 

دوران استفاده از درب‌های چوبی یا فلزی برای بسیاری از مشاغل به‌اتمام رسیده است و صاحبین کسب‌وکار‌ها به‌دنبال مدرن و امروزی‌کردن فضای کسب‌وکارشان هستند. شیشه‌های سکوریت به‌خوبی می‌توانند نیازتان را در این زمینه برآورده کنند. 

شیشه دودبند راه پله اداره ها

فضای اداره باید کاملاً آرام و ساکت باشد تا کارمندان با آرامش کافی وظایفشان را انجام دهند؛ راه‌پله‌ها منبع تولید صدا‌های اضافه و مزاحم هستند؛ بالاوپایین‌رفتن دیگران از راه‌پله‌ها و مسائل دیگر می‌تواند آرامش کارمندان را حین کار از بین ببرد؛ به‌همین‌منظور می‌توان برای راه‌پله‌ها از شیشه‌های سکوریت دودبند درست کرد. دودبند‌ها عایق صدا هستند و مانع انتشار آن به سایر بخش‌های اداره می‌شوند. 

دودبند‌ها فضای اداره را زیباتر نشان می‌دهند و باعث استفاده بهینه‌تر از راه‌پله‌ها نیز می‌شوند. علاوه‌براین دودبندهای سکوریت در زمان آتشسوزی امکان خروج را راحتتر می‌کنند. در واقع شیشه‌های سکوریتی به حریق مقاوم هستند و در صورت بروز آتش‌سوزی مقاومت خود را از دست نمی‌دهند. 

پیشخوان‌ها

پیشخوان‌های اداره‌تان را می‌توانید از جنس شیشه سکوریت طراحی کنید تا محیط اداره‌تان زیباتر شود. یکی از مهمترین بخش‌های هر اداره وجود میز پیشخوان و میز منشی برای آنجاست. در صورتی که این میز‌ها از جنس سکوریت باشند، مقاوم و استحکام کافی را خواهند داشت و زیبایی بیش‌از‌اندازه‌ای به محیط اداره نیز خواهند بخشید. 

پارتیشن بندی

پارتیشن اداری جزء مدرنترین و بروزترین تجهیزات اداری است که از جنس‌های مختلفی مثل چوب، آلومینیوم یا شیشه ساخته می‌شود. با پارتیشن‌ها می‌توانید بدون نیاز به دیوار‌های بتنی یا آجری، فضا‌های اداره را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی کنید. پارتیشن‌ها هزینه کمتری در مقابل دیوار‌های بتنی دارند، اما کارایی‌شان بیشتر است. 

در صورتی که از شیشه سکوریت برای ساخت پارتیشن‌ها استفاده شود، این ابزار نمای ظاهری بسیاری زیبایی خواهند داشت و مزیت‌های فراوانی را با خود به‌همراه خواهند آورد. در ادامه برخی از مهمترین مزیت‌های پارتیشن‌بندی اداره با استفاده از شیشه را لیست می‌کنیم: 

  • امکان دید به سایر قسمت‌های اداره
  • امکان انتشار نور طبیعی که نیازتان به نور مصنوعی را از بین می‌برد. 
  • مدرن‌سازی فضای اداره
  • امکان طراحی پارتیشن‌ها به‌صورت هوشمند
  • ایجاد عایق صدا و جلوگیری از انتشار آن در فضای اداره
  • جلوگیری از نفوذ حشرات یا عوامل مخرب دیگر مثل گردوغبار و …

شیشه راه پله، تراس، بالکن یا نرده ها

شما می‌توانید از شیشه‌های شفاف یا مات سکوریت برای راه‌پله‌ها، نرده‌ها، تراس یا بالکن استفاده کنید. این شیشه‌ها نمایی مدرن و زیبا به این محیط‌ها می‌بخشند و باعث افزایش جذابیت ظاهری آنجا می‌شوند. علاوه‌براین مقاومت و استحکام کافی نیز دارند؛ بنابراین نگران خطر سقوط اشیا یا افراد از ارتفاع نباشید، چون این شیشه‌ها به‌خوبی امنیت را برایتان به‌ارمغان می‌آورند (البته باید از قبل درباره مقاوم‌بودن شیشه‌ها به‌طور کامل با تولیدکننده و نصاب‌ها مشورت داشته باشید تا از انجام این کار مطمئن شوید).

دیوارپوش‌ها

دیوارپوش‌های شیشه‌ای جزء زیباترین ابزار مدرن برای طراحی دکوراسیون اداری هستند. اگر می‌خواهید فضای اداره و دفتر کارتان را به‌سبکی متفاوت و امروزی طراحی کنید، دیوارپوش‌های شیشه‌ای پیشنهاد ما به شما خواهند بود. 

یک دیوارپوش شیشه‌ای خوب باید ضدخط‌وخش باشد تا در صورت برخورد شی یا وسایل مختلف زیبایی ظاهری‌اش را از دست ندهد. همچنین این ابزار باید در برابر شرایط مختلف دمایی یعنی سرما و گرما از خود مقاومت نشان دهد.

هر چه وزن این دیوارپوش‌ها کمتر باشد، بهتر است؛ چون به‌راحتی روی دیوار اجرایی نصب شده و بار اضافه روی آن نمی‌اندازند. 

شیشه سکوریت، گزینه ای مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری

با شیشه سکوریت می‌توانید به‌راحتی اقدام به طراحی دکوراسیون اداری دفتر کارتان کنید و نمایی ایمن، زیبا و کارآمد را در آنجا به‌وجود بیاورید. سکوریت‌ها هر چند قیمت بالایی دارند، اما در نقطه مقابل زیبایی را در کنار امنیت برایتان به‌ارمغان می‌آورند. با علم بر اینکه کاربرد شیشه سکوریت در فضای اداری چیست، می‌توانید به‌سراغ نصاب‌ها، طراح‌ها و دکوراتور‌های حرفه‌ای بروید و از آنها بخواهید که فراید نصب این شیشه‌ها را در محل کارتان برعهده بگیرند. 

نصاب‌های حرفه‌ای با آگاهی کامل از کاربرد شیشه سکوریت در فضای اداری، این شیشه را در سایز و ابعادی مشخص برش می‌دهند و در دکوراسیونتان استفاده می‌کنند. آنها برای این کار ابتدا باید تمام بخش‌های محل کارتان را بررسی کنند، نیازسنجی‌تان را انجام دهند و سپس محیطی زیبا با استفاده از سکوریت‌ها را برایتان به‌ارمغان بیاورند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از کارشناس‌های وب‌سایت مکعب‌گروپ کمک بگیرید.