طراحی فضای اداری، مبلمان و ست مدیریتی اولین چیزی است که در ابتدای ورود به شرکت به چشم می‌آید. همچنین تاثیر زیادی روی عملکرد کارمندان و برداشت مشتریان و مراجعه کنندگان دارد.

تحقیقات مربوط به نقش دکوراسیون بر دلبستگی کاری نشان می‌دهد بین رضایت از محیط کار و دلبستگی کارمندان یک همبستگی قوی وجود دارد. بنابراین، شرکت‌ها نباید تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان را نادیده بگیرند.

بر اساس گزارش‌ها، کارکنانی که نسبت به محیط کار خود دلبستگی دارند احتمال کمتری دارد شرکت را ترک کنند. این کارمندان بهره‌وری بالایی دارند و کمتر مرخصی می‌گیرند.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد ایجاد فرهنگ درست و دلبستگی در میان کارمندان یکی از چالش‌های بزرگ شرکت‎‌ها است. ولی تقریبا دو سوم مدیران از تاثیر دکوراسیون، میزهای کار و انواع ست مدیریتی روی دلبستگی کاری آگاه نیستند.

طراحی داخلی اداری چطور بر روی تقویت دلبستگی کارمندان تاثیر می‌گذارد

نزدیک به یک سوم از کارمندان دلبستگی شدید به شرکت ندارند، در عین حال کاملا به آن بی‌توجه نیستند. این کارمندان که در نقطه میانی این طیف قرار دارند آسیبی به شرکت وارد نمی‌کنند، ولی سودی هم برای آن ندارند.

از آن جایی که این کارمندان بخش زیادی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند، نقش دکوراسیون استاندارد بر دلبستگی کاری تاثیر چشمگیری دارد. علاوه بر این عملکرد شرکت هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

طراحی فضای کار، میزهای کار و ست مدیریتی باید به شکلی باشد که محیط انعطاف‌پذیر ایجاد کند. محیط کار منعطف تاثیر مثبتی روی کارمندان دارد و باعث می‌شود هر روز با علاقه در محل کار حاضر شوند.

در حال حاضر، به راحتی می‌توانید از خدمات طراحی محیط کار، خرید اینترنتی ست مدیریتی و انواع میز کار بهره‌مند شوید.

در ادامه با چند روش برای ایجاد تغییر مثبت در طراحی داخلی اداری آشنا می‌شوید.

فضای داخلی محل کار چه تاثیری بر دلبستگی کارکنان دارد؟

مبلمان اداری مناسب انتخاب کنید

مبلمان اداری نقش زیادی در تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان ایفا می‌کند. دکوراسیون و مبلمان اداری اولین چیزی است که هنگام ورود به شرکت خودنمایی می‌کند. بهتر است بگوییم این عوامل به نوعی هویت و حرفه‌ای بودن شرکت را نشان می‌دهد.

اتاق مدیریت و مبلمان آن مهم‌ترین بخش هر شرکت است. ست مدیریتی مناسب تاثیر زیادی روی ایجاد دلبستگی در کارمندان، برداشت مشتریان و موفقیت شرکت دارد.

برای خرید اینترنتی ست مدیریتی، می‌توانید به وب‌سایت گروه مکعب مراجعه کنید و از کارشناسان باتجربه کمک بگیرید.

 

به کارمندان حق انتخاب و قدرت کنترل بیشتری دهید

تحقیقات انجام شده در مورد نقش طراحی داخلی اداری حقایق جالبی را نشان می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهد کارمندانی که کنترل بیشتری بر جنبه‌های مختلف محیط کار و تجربه کاری خود دارند، دلبستگی بیشتری به شرکت احساس می‌کنند. بنابراین دادن حق انتخاب و قدرت تصمیم‌گیری در مورد مکان و نحوه کار کردن یکی از استراتژی‌های کارآمد برای افزایش سطح دلبستگی است.

در فضای اداری هیچ دو روز کاری مثل هم نیست. گاهی، کارمندان باید روی پروژه‌های شخصی تمرکز کنند و گاهی باید کار تیمی انجام دهند. بعضی اوقات نیز ترجیح می‌دهند در یک اتاق ساکت تنها کار کنند و در مواقعی دیگر دوست دارند در شلوغی باشند.

در نتیجه، برای این که تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان مثبت باشد، باید طوری طراحی شود که هر کارمند بتواند محیط مناسب روحیه خود را داشته باشد.

همکاری بین کارمندان را تقویت کنید

همکاری یکی از کلیدهای موفقیت است و فضای داخلی، مبلمان اداری و ست مدیریتی شرکت باید به شکلی طراحی شود که از سبک‌های مختلف همکاری پشتیبانی کند.

برای مثال یک اتاق پروژه برای فعالیت سه تا شش نفر باید فضای کافی بین صندلی‌ها، وایت‌بورد و دستگاه‌های مورد نیاز برای نمایش دادن محتوای دیجیتال داشته باشد. در مقابل، امکانات مورد نیاز برای اتاق آموزش، تعامل با مشتری یا ویدئوکنفرانس با شعبه‌های دیگر بسیار متفاوت است.

اگر می‌خواهید از نقش دکوراسیون بر دلبستگی کاری و مبلمان اداری از جمله ست مدیریتی به نفع شرکت استفاده کنید. باید فضایی فراهم کنید که از انواع مختلف تعامل پشتیبانی کند، امکان همکاری و به اشتراک گذاشتن ایده را برای کارمندان به وجود آورد. همچنین این فضا باید تقویت‌کننده فرهنگ خلاقیت و نوآوری باشد.

یک فضای مناسب برای خلوت کردن و تمرکز برای کارمندانتان فراهم کنید

بر اساس نظرسنجی‌های مربوط به تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان، کارکنانی که دلبستگی بالایی به شرکت احساس می‌کنند به فضاهایی که می‌توانند در آن‌ها تمرکز کنند بیشتر دسترسی دارند.

سر و صدا و رفت و آمد توانایی تمرکز کارمندان را کاهش می‌دهد، در نتیجه برای مثبت کردن تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان باید محیطی آرام برای آنها فراهم کرد. موقعیت کار در چنین محیطی باعث می‌شود که بتوانند در سکوت روی پروژه‌های شخصی خود کار کنند. کارشناسان معتقد هستند محیط کار باید بر اساس نیازهای کارمندان طراحی شود و پاسخگوی نیازهای مختلف آن‌ها باشد.

 

فضای مناسب برای روابط اجتماعی و غیررسمی اختصاص دهید

کارمندان علاوه بر فضاهای ساکت و خصوصی به فضایی راحت و غیررسمی برای گفت‌وگو با همکاران دارند. بارزترین ویژگی چنین فضایی، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کاری در میان آن‌ها است. فضاهای اجتماعی باید راحت، خودمانی و منبعی برای تجدید انرژی کارمندان باشند.

امکان حرکت فیزیکی و تغییر حالت برای کارمندان فراهم کنید

کارمندان دلبسته کارمندانی سالم هستند. اگر می‌خواهید تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان مثبت باشد، باید مبلمان مناسب و امکان تغییر موقعیت در طول روز را برای آن‌ها فراهم کنید. مبلمان اداری و ست مدیریتی علاوه بر ارگونومیک بودن باید ارتفاع و اندازه مناسب داشته باشد.

علاوه بر نقش طراحی داخلی اداری بر دلبستگی کاری، طراحی فضای داخلی محیط کار برای تقویت سلامت فیزیکی کارمندان تاثیر مثبت خواهد داشت.

در طراحی داخلی اداری فضای مناسب برای مراجعین، کارمندان دورکار و مهمانان در نظر بگیرید

محیط کار نباید فقط بر اساس نیازهای کارمندان طراحی شود. شرکت علاوه بر محیط کار، محل تعامل با مشتریان، مهمانان و پیمانکاران و فریلنسرها است. در نتیجه، در کنار توجه به تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان، باید تاثیر آن روی این گروه‌ها را نیز در نظر داشته باشید.

 

سخن نهایی

دلبستگی کارمندان یک موضوع پیچیده است و تاثیر فضای کار بر دلبستگی کارکنان تنها یکی از جنبه‌های آن است. اگرچه نقش دکوراسیون بر دلبستگی کاری و رضایت کارمندان در تحقیقات زیادی اثبات شده است. اما همچنان طراحی داخلی اداری در بسیاری از شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شود.

محیط فیزیکی شرکت به رفتارها، احساسات و نگرش‌های کارمندان نسبت به شرکت و تجربه کار در آن شکل می‌دهد. بنابراین، هر شرکتی برای به حداکثر رساندن عملکرد و بهره‌وری کارمندان خود باید یک محیط مناسب برای آن‌ها فراهم کند.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی در مورد دکوراسیون محیط کار می‌توانید به مشاوران مکعب مراجعه کنید. همچنین برای خرید اینترنتی ست مدیریتی می‌توانید از گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب کمک بگیرید.

این گروه خلاق در زمینه دکوراسیون اداری و همچنین خانه فعالیت می‌کنند، از صفر تا صد طراحی و چیدمان محیط کار در کنار شما هستند.

مبلمان اداری و انواع ست مدیریتی طراحی شده توسط گروه مکعب بر اساس ارگونومی استاندارد طراحی شده است. این ست‌ها از لحاظ متریال مورد استفاده بسیار متنوع هستند و قدرت انتخاب زیادی فراهم می‌کنند.