اغلب کسانی که در دفاتر پر سروصدا کار می‌کنند این طور اذعان می­کنند که سر و صدا تمرکز را دشوار می‌کند ، استرس را افزایش می‌دهد و به طور کلی موضوعی بسیار آزاردهنده است. سر و صدا نه تنها یک مشکل اداری است بلکه در برخی مکان­های دیگر مانند رستوران نیز معمولاً مشتریان ترجیح می­دهند که در محیطی آرام غذای خود را میل کنند و یا با دوستانشان صحبت کنند. واضح است که ما نمی­توانیم مدام از دیگران بخواهیم که سر و صدا نکنند، با تلفن حرف نزنند و یا هر چیز دیگری. چرا که گاهی ممکن است خود ما نیز منبع صداهای آزار دهنده برای دیگران باشیم. پس برای حل این مشکل چه باید کرد. متخصصان طراحی دکوراسیون اداری مکعب برای برطرف کردن چنین مشکلاتی استفاده از پارتیشن‌های آکوستیک را پیشنهاد می­کنند.

خواه نیاز به ایجاد فضایی آرام و  خصوصی در دفتر کار خود داشته باشید ، و یا کاهش اکو در یک رستوران ، پارتیشن‌های صوتی می‌توانند به شما در ایجاد فضاهای آرام و سفارشی کمک کنند.  قابلیت انعطاف‌پذیری این راه‌حل‌های صوتی به شما کمک می­کنند تا هر زمان که خواستید و در صورت نیاز از آن­ها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تاب بینیم پارتیشن‌های آکوستیک بیشتر برای چه فضاهایی مناسب هستند.

 

پارتیشن آکوستیک چیست؟

پارتیشن آکوستیک، دیواری قابل حمل است که جذب کننده صدا است. این پارتیشن ها که معمولاً از پارچه‌هایی مانند پنبه یا پلی‌استر یا موادی چون فایبرگلاس ساخته می‌شوند با جذب صدا مانع بازگشت امواج صوتی به محیط می‌شوند. آن‌ها انعکاس صدا را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند صدای کمتری در محیط باقی بماند.

اگرچه پارتیشن آکوستیک فضایی کاملاً ضد صدا نخواهند ساخت، اما تا حد زیادی می­توانند صداهای اضافی محیط  را ضعیف کرده و باعث ایجاد حریم خصوصی بیشتری در محل کار شوند. پارتیشن­های آکوستیک  مانند هر نوع پارتیشن اداری دیگری در اندازه‌های مختلف و دلخواه قابل سفارش است و می­توانید بر اساس فضای مورد نیاز  و اندازه‌های موردنظر پارتیشن خود را سفارشی سازی کنید. به طور کلی، اگر به کاهش اکو صدا، افزایش حریم خصوصی، کاهش صدای پس‌زمینه یا “ساخت” یک اتاق موقت ضد صدا در یک دفتر نیاز دارید ، پارتیشن‌های  آکوستیک  گزینه عالی­ای هستند و به‌سادگی مونتاژ می­شوند.  این دیوارهای قابل حمل ضد صدا به‌اندازه کافی سبک هستند که یک یا دو نفر بتواند آن‌ها را در اتاق حرکت دهد.

مزایای استفاده از پارتیشن‌های آکوستیک چیست؟

پارتیشن‌های آکوستیک در لحظه می‌توانند محیط را متحول کنند و فضای آن را راحت‌تر ، کم  سر و صداتر و از نظر بصری جذاب و سازمان یافته کنند. شما می توانید به کمک آن‌ها محل کار، رستوران یا هر اتاقی را تمیزتر و مدرن‌تر جلوه دهید، که علاوه بر این می­توانند باعث کاهش حواس پرتی و بهبود حریم خصوصی شما نیز بشوند. در ادامه برخی مزایای پارتیشن­های آکوستیک و دلایلی که شما را مجاب می­کند که  آن‌ها را به محل کار یا خانه خود اضافه کنید را با هم مرور می­کنیم.

کاهش صدا:

یک مرکز تماس شلوغ را در یک ساختمان بدون پارتیشن‌های آکوستیک تصور کنید. یقینان از تصور آن نیز سرسام خواهید گرفت. بر اساس مطالعات انجام شده دردانشگاه های معتبر ، صدا و دما از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر بهره‌وری کارمندان است . اغلب افراد صحبت‌های کارمندان با هم، زنگ مدام تلفن و صدای ماشین‌آلات را به‌عنوان آزار دهنده‌ترین صداها گزارش کردند. پارتیشن‌های صوتی در فضاهای اداری موجب کاهش صدای پس‌زمینه می‌شوند ، که به نوبه خود باعث بهبود بهره‌وری نیز می‌شود.

بهبود کیفیت صوت:

پارتیشن‌های آکوستیک باعث بهبود درک صدا و گفتار در یک فضا می‌شوند. با سر و صدای کمتر یقیناً می‌توانید بهتر بشنوید و بنابراین بهتر می‌توانید برای رسیدن به اهداف خود ارتباط برقرار کنید.

افزایش حریم خصوصی:

تمرکز برای کارمندانی که در محیط­های شلوغ کار می­کنند کیمیا است. پارتیشن‌های آکوستیک یک فضای شخصی و خود کنترل را ایجاد می‌کنند که در آن کارمندان می‌توانند راحت و بدون حواس‌پرتی کار کنند. احساس استقلال و داشتن  حریم خصوصی برای کارمندان یک مزیت است. بر طبق مقاله‌ای از دانشگاه هاروارد، استقلال موجب شادی ، انگیزه و بهبود عملکردهای کاری می‌شود. پارتیشن‌های صوتی همچنین می‌توانند باعث افزایش حریم خصوصی در رستوران‌ها شوند و تجربه غذای لذت‌بخش و صمیمی را برای مشتریان ایجاد کنند.

قابلیت تطبیق‌پذیری:

پارتیشن‌های صوتی در هرجایی مفید هستند، خواه از آن‌ها برای کاهش صدا استفاده کنیم خواه برای حفظ حریم خصوصی در محل کار. پارتیشن‌های صوتی به دلیل قابل حمل بودن می‌توانند در هرجایی از دفتر شما مورد استفاده قرار بگیرند. این به این معنی است که در جایی که به آن‌ها احتیاج داشته باشید، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پارتیشن اداری را برداشته و به محل جدید منتقل کنید.

قابلیت سفارشی‌سازی:

پارتیشن‌های آکوستیک در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع متناسب با نیازها و تنظیمات شما قابل ساخت هستند.

قابلیت نسب آسان:

برای نصب و بهره‌مندی از مزایای پارتیشن‌های آکوستیک، شما به هیچ‌گونه ساخت و سازی نیاز ندارید. این دیوارک‌های سبک به شما کمک می‌کنند در عرض چند ثانیه دیوارها یا فضاهای موقتی بسازید. برای این کار کافی است فقط پارتیشن را به هرکجا که می‌خواهید منتقل کنید.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه :

هزینه ساخت پارتیشن‌های آکوستیک به‌مراتب کمتر از ساخت دیوارهای دائمی است و نصب آن‌ها نیز زمان کمتری نیاز دارد. با سفارش پارتیشن‌های آکوستیک می‌توانید از هزینه‌های طراحی، نصب و ساخت خود بالای ساخت  ساز معاف شوید و از لحظه ورود، از پارتیشن‌های صوتی خود لذت ببرید.

بهبود وضعیت فضای اداری:

یک فضای باز اداری را تصور کنید که مملو از میزهای آشفته، وسایل کارمندان و جنگلی از سیم است. پارتیشن‌های اداری به ایجاد فضاهای مجزا و سازمان یافته کمک می‌کنند وبه دفاتر نظم می‌دهند.

از پارتیشن‌های آکوستیک در کجا می‌توانیم استفاده کنیم؟

اگرچه بیشتر در مورد استفاده از پارتیشن‌های صوتی در محل کار صحبت کردیم، اما حقیقت این است که شما می‌توانید از آن‌ها در هر مکانی که به کنترل صدا و بهبود حریم خصوصی نیاز دارید استفاده کنید. در ادامه به برخی از کاربردهای پارتیشن‌های آکوستیک در فضاهای مختلف اشاره کرده‌ایم.

 

آپارتمان:

برای افرادی که در سوئیت و یا آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، پارتیشن‌های آکوستیک راه‌حلی آسان و انعطاف‌پذیر برای تقسیم اتاق‌ها و ایجاد حریم خصوصی به فضای شما ارائه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانید آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کنید یا یک اتاق لباس خصوصی به اتاق‌خواب خود اضافه کنید. در هر صورت ، با استفاده از پارتیشن ها می‌توانید از چیدمان‌های مختلف و فضاهای جدید لذت ببرید بدون اینکه نیازی به دیوارکشی و محدود کردن فضا داشته باشید.

آموزشگاه‌های موسیقی:

پارتیشن‌های صوتی گزینه مناسبی برای اتاق‌های تمرین در یک آموزشگاه موسیقی هستند. به‌وسیله آن‌ها می‌توانید صداهای حواس پرت‌کننده را کاهش دهید و تمرکز هنرجویان را بر روی کار خودشان حفظ کنید .همچنین می‌توانید از پارتیشن‌های صوتی برای ایجاد مناطق جداگانه استفاده کنید .

کافی‌شاپ‌ها:

کافی‌شاپ‌ها محلی است که اغلب جوانان در آن دور هم جمع می‌شوند و همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، مکان‌هایی بسیار پر سر و صدا هستند. اکثر کافی‌شاپ‌ها دارای طرح‌های باز با سطوح سخت هستند که صدا را منعکس می‌کنند. یک کافی‌شاپ‌ها با داشتن پارتیشن‌های آکوستیک می‌تواند فضای لذت بخشی برای افراد به وجود بیاورد.

کتابخانه‌ها:

کتابخانه‌ها باید مکانی آرام برای مطالعه، تأمل و آرامش باشند. با این حال، همیشه این‌طور نیست. از صدای خش‌خش کاغذها گرفته تا زمزمه در راهروها ، صداهای منحرف کننده در کتابخانه‌های معمولی زیاد است. شما می‌توانید با پارتیشن‌های صوتی یک تجربه بسیار دلپذیر را برای دانش آموزان، خانواده‌ها و جامعه خود ایجاد کنید. با پارتیشن‌های عایق صدا در مناطق مطالعه فضایی آرام ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا در یک کتاب خوب گم شوند.

رستوران‌ها:

بسیاری از افراد برای لذت بردن از غذا و گفتگو با دوست یا همسر خود به رستوران‌ها می‌روند. اگر آن‌ها نتوانند صحبت طرف مقابل را بشنوند، نمی‌توانند از تجربه خود به طور کامل لذت ببرند. رستوران‌ها به طور طبیعی مکان‌های پر سر و صدایی هستند ، اما با این وجود مشتری‌ها انتظار صرف غذا در محیطی  آرام را دارند. طبق نظرسنجی‌ها سر و صدا بیشترین مورد آزاردهنده برای مشتریان در رستوران‌ها است. برای حل مشکلات صدای رستوران از پارتیشن‌های آکوستیک در اطراف مناطق پر سر و صدا استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به آنچه در بالا گفته شد پارتیشن‌های آکوستیک یکی از بهترین و ساده‌تری روش‌های کنترل صدا در فضاهای شلوغ هستند. پس اگر به فکر سفارش یکی از آن‌ها برای محل کار خود هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به محصولات مکعب بزنید. همچنین پیش از سفارش می‌توانید از مزایای مشورت با کارشناسان حرفه‌ای گروه مکعب برخوردار شوید تا از صرف هزینه‌های غیرضروری و دوباره‌کاری پیشگیری کنید.