امروزه دفاتر اداری به خانه دوم افراد تبدیل شده است و آن‌ها ساعت‌های زیادی از روز و زمان زندگی خود را در آن می‌گذرانند. بنابراین اغلب کارمندان می‌خواهند در جایی کار کند که از یک محیط دوستانه و مناسب لذت ببرند و دران راحت باشند . به همین دلیل قبل از ایجاد یک کسب و کار نیاز است که حتماً در مورد فضای اداری مناسب آن برنامه ریزی شود. هرچه محیط شما بهتر باشد، بهره‌وری کارمندانتان نیز بیشتر خواهد شد.

بر طبق تحقیقات انجام شده، فضای داخلی مناسب و راحت می‌تواند بهره‌وری را در یک محیط اداری تا ۸۰٪ افزایش دهد. همچنین موجب افزایش انگیزه کارمندان و بهبود عملکرد‌های کلی آن‌ها شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات در دفاتر امروزی به خصوص آن‌هایی که از طرح باز استفاده می‌کنند موضوع تفکیک فضا است. پارتیشن‌های اداری روشی ایدئال، انعطاف‌پذیر، زیبا و کم‌هزینه برای ایجاد دفاتر شخصی یا اتاق جلسات در دفاتر اداری محسوب می‌شوند و از این روبه عنوان بهترین انتخاب برای تفکیک فضای کاری با بهترین عملکرد شناخته می‌شوند. در این مقاله با گروه دکوراسیون مکعب همراه باشید تا بیشتر با نقش پارتیشن‌های متحرک در تفکیک فضاهای اداری آشنا شویم.

 

پارتیشن متحرک چیست؟

پارتیشن متحرک یا قابل حمل نوعی دیوارهای موقتی هستند که به منظور تقسیم اتاق‌ها به جای دیوارهای دائمی از آن‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع سازنده و مدل، می‌توان آن‌ها را به قسمت دیگر به هم پیوند داد و یا به‌صورت تکی مورد استفاده قرار داد. پارتیشن‌ اداری متحرک ممکن است ثابت باشد، روی کاستورها و چرخ‌هایی برای غلتاندن قرار بگیرند و یا آکاردئونی باشند. پارتیشن‌های متحرک  متفاوت از اتاقک‌های اداری سنتی هستند چرا که این دیوارهای قابل حمل اغلب به عنوان یک راه‌حل موقت برای تفکیک فضا به کار گرفته می‌شوند تا تقسیم دائمی فضای کاری. این دیوارهای قابل حمل در نمایشگاه‌های هنری، کلاس‌های درس و مکان‌های مشابه نیز کارایی دارند.

پارتیشن‌های متحرک چطور می‌توانند به تقسیم فضای دفتر شما کمک کنند

پارتیشن‌های متحرک می‌توانند با تفکیک فضا در یک محیط اداری فضاهای کاربردی و مدرنی را فراهم کنند. در ادامه دلایلی که موجب محبوبیت استفاده از پارتیشن‌ اداری متحرک در فضاهای اداری به‌منظور تفکیک فضا شده است را با هم مرور می‌کنیم.

حفظ حریم خصوصی

در طراحی دفتر معاصر دو مکتب فکری و طرح کلی وجود دارد. برخی از شرکت‌ها طرح‌های طرح باز و بدون دیوار اداری را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر برای بهره‌وری بهتر ترجیح می‌دهند از دیوارهای سنتی یا مناطق تقسیم شده استفاده کنند. بر کسی پوشیده نیست که فضاهای آزاد اداری فواید زیادی دارند، اما وقتی صحبت از بهره‌وری و رضایتمندی کارمندان می‌شود، مسئله حریم خصوصی به فاکتور مهم و تأثیرگذاری تبدیل می‌شود نتایج  یک مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد که، از بین افرادی که در فضای باز اداری کار می‌کنند ، ۸۵٪ از فضای کاری خود ناراضی هستند و ۹۵٪ نیز اعتراف کردند که داشتن  حریم خصوصی برای بهره‌وری آن‌ها حیاتی است. اگرچه از یک‌سو تعاملات با همکاران مهم است اما از سویی دیگر  نیاز به فضای کاری شخصی بدون چشم‌های کنجکاو همکاران یا مدیران باعث افزایش روحیه کارمندان و بهبود بهره‌وری کلی آن‌ها می‌شود.

البته این فقط کارمندان نیستند که به فضای شخصی برای کارهای خود نیاز دارند. با استفاده از پارتیشن‌های متحرک ، مشاغل به راحتی می‌توانند فضاهای گروه‌های خصوصی را برای برگزاری جلسات یا برقراری تماس‌های تلفنی حساس به دور از سایر افراد ایجاد کنند. تفکیک فضاهای اداری با استفاده از پارتیشن‌های متحرک می‌توانند به راحتی و  سرعت اتاق‌های کنفرانس، اتاق جلسات یا سایر فضاهایی را که باید جدا از منطقه اصلی جدا باشند را ایجاد کنند.

آکوستیک

سر و صدا یکی از مهم‌ترین عوامل حواس پرتی در دفاتر باز است. سر و صدا و سایر عوامل حواس پرتی در یک فضای باز اداری اجتناب‌ ناپذیر است و می‌تواند برای کارمندان آزاردهنده باشد بیشتر کارمندان می‌توانند مقداری از سر و صدا را تحمل کنند اما اگر صدا بیش از حد باشد، حواس پرتی افزایش پیدا می‌کند. هرج و مرج احتمالی یک فضای باز اداری می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی کارکنان تأثیر منفی بگذارد. چرا که اگر آن‌ها نتوانند کار خود را به اتمام برسانند یا آن را مطابق انتظار انجام دهند، که در این صورت ممکن است دچار استرس بشوند.

در مکان‌هایی مانند مراکز تماس که کارمندان به‌طور مداوم با تلفن درگیر هستند و کنترل صدا مشکل‌تر است، پارتیشن‌های متحرک مناسب فضای کاری با ایجاد سطح عایق صدا می‌توانند باعث کاهش حواس‌پرتی کارمندان شوند.

سازمان‌دهی فضا

سر و صدا بیش از حد برای بهره‌وری کارکنان مضر است،  و تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهد کارکنان در صورت وجود سر و صدا یا عوامل حواس‌پرتی دیگر در فضای کار ۶۶٪ بهره‌وری کمتری دارند. گاهی اوقات یک فضای باز پراکنده می‌تواند بی‌نظم و به‌هم‌ریخته به نظر برسد. پارتیشن‌های اداری یک روش آسان برای سازمان‌دهی فضای کاری شما هستند که  باعث می‌شوند کارایی کارمندان نیز بیشتر شود. با استفاده از استفاده از پارتیشن‌های متحرک شما می‌توانید به‌راحتی کل فضا را در کم‌ترین زمان ممکن سازمان‌دهی کنید.

 

مزایای استفاده از پارتیشن‌های متحرک برای تفکیک فضا

افزایش حریم خصوصی، کاهش حواس پرتی و پتانسیل بالاتر برای بهره‌وری از مزایای برجسته استفاده از تفکیک فضا و ایجاد حریم خصوصی در دفاتر طرح باز است. بی‌شک وقتی کارمندانی احساس راحتی کنند ، احتمال موفقیت آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود. اما چندین دلیل دیگر برای انتخاب پارتیشن‌های متحرک برای تفکیک فضاهای وجود دارد، ازجمله:

استانداردسازی:

به‌جای یک فضای پراکنده بزرگ یا ده‌ها اطاقک، پارتیشن‌های متحرک در فضای باز شما تفکیک لازم فضایی را بدون هرگونه به هم ریختگی و احساس ناخوشایند ایجاد می‌کنند. پارتیشن‌های متحرک  اغلب به‌اندازه کافی سبک هستند تا در صورت لزوم جابجا شوند تا بتوانید فضای خود را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارمندانتان پویا و سازگار نگه دارید.

قابلیت سفارشی‌سازی:

عدم ماندگاری یکی دیگر از راه‌های تقسیم فضای اداری است که می‌تواند به کارکنان کمک کند تا احساس انگیزه بیشتری داشته باشند. استفاده از پارتیشن‌های متحرک فرصتی را برای انطباق موقتی فضا فراهم می‌کند به جای اینکه کارمندان را مجبور به استقرار در یک دفتر با  طرح سنتی دفتر کند. با گزینه‌های سفارشی‌سازی ، می‌توانید اندازه ، رنگ و تعداد پارتیشن‌ها را به‌صورت اختصاصی انتخاب کنید.

مقرون به صرفه بودن:

به جای یک بازسازی اساسی، پارتیشن‌های مدرن اداری این قدرت را دارند که بدون نگرانی در مورد هزینه، فضای کاری شما را به بهترین شکل تفکیک کنند. . این امر پارتیشن‌ها را برای دفاتر اجاره‌ای که تغییرات دائمی در آن‌ها امکان پذیر نیست به انتخابی عالی تبدیل می‌کند. از این رو استفاده از پارتیشن‌ها یک روش مقرون به صرفه برای بازسازی دفاتر نیز محسوب می‌شود.

 

سخن پایانی:

پارتیشن‌های ما برای هر فضایی که نیاز به تفکیک فضا  و ایجاد حریم خصوصی داشته باشد عالی هستند. آن‌ها به کاهش صدا و صدای پس‌زمینه کمک می‌کنند و با حداقل نیاز به مونتاژ قابلیت نصب و جابه جایی آسانی دارند. پس اگر آماده هستید که فضای دفتر خود را با پارتیشن‌های متحرک ساماندهی و تفکیک کنید، با مشاوران ما تماس بگیرید تا برای انتخاب  گزینه‌های سفارشی شما را راهنمایی کنند.