پارتیشن‌های اداری از تنوع بالایی برخوردار هستند، که به نسبت کارایی که دارد می‌توانید برای کامل شدن طراحی دکوراسیون اداری خود می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توان گفت در دکوراسیون اداری مدرن، پارتیشن نقش پراهمیت و پررنگی دارد. در دفاتر اداری که فضای محدودی دارند و افراد با فاصله کمتری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، طراحی و تعبیه پارتیشن اداری بسیار راهگشا می‌باشد.

به علت حجم بالای رفت و آمد در یک محیط کار مهم است که متریال این پارتیشن‌ها از نوع با دوام باشد. یکی از این متریال‌ها، شیشه‌های تقویت شده است که به علت شفاف بودن بسیار محبوب هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای به علت انطباق پذیری بالا با هر محیطی در دسته پرفروش‌ها محسوب می‌شود.

در مقاله‌های دیگر سایت از مزایا و ویژگی‌های خاص این نوع پارتیشن‌ها صحبت کردیم. در این مقاله با پارتیشن های شیشه ای سخت آشنا خواهید شد.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای سخت در دفتر شما

دربسیاری از دفاتر اداری، در برخی از بخش‌های داخلی آن‌ها از پارتیشن اداری استفاده شده است. این پارتیشن‌ها می‌توانند موقت یا دائمی باشند؛ می‌توانند از کف تا سقف یا پایین تر باشند. همچنین در طراحی اتاق‌ها، راهروها استفاده شوند. بسیاری از این پارتیشن‌ها از پانل‌های جامد و موادی همچون PVC، پلاستیک، MDF یا حتی فلز و آلومینیوم به دلیل انعطاف ساخته شده اند. همچنین بسیاری از رنگ‌های مختلف را می‌توانند به خود بگیرند به عنوان چهار چوب نیز استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال، پوشش‌های ورقه ای پرطرفدار هستند. موادی مانند ابریشم نیز می‌توانند به پانل‌های جامد برای ارائه یک عنصر اضافی و افزایش زیبایی استفاده شوند. اما در سال‌های اخیر تقاضای زیادی برای پارتیشن اداری شیشه‌ای و همچنین قطعات هنری و معماری شیشه‌ای، به ویژه در دفاتر و شرکت‌های بزرگ و صنایع مرتبط با طراحی و خلاقیت زیاد وجود دارند.
اساسا در مورد مواد مشابه مانند پارتیشن‌های شیشه‌ای سخت ساخته شده در اندازه‌های مختلف، هیچ استاندارد قطعی برای پارتیشن اداری وجود ندارد. در ابتدا این پانل‌ها بسته به محل دفتر کار مورد نظر و با توجه به اندازه‌های آن ساخته می‌شوند.

چارچوب‌های آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی قوی که می‌توانند در رنگ‌های مختلف ساخته شوند، چهار چوبی محافظ و نفوذ ناپذیر را ارائه می‌دهند. این قالب‌ها همچنین می‌توانند از کف تا سقف به صورت عمودی اجرا شوند. یک خط پاک کننده یا سیلیکون کریستالی می‌تواند در طول مفاصل آن استفاده شود.

پارتیشن شیشه‌ای نه تنها برای ظاهر دفاتر اداری خوب هستند، بلکه عموما از شیشه‌ی سخت و ضخیم ۱۰ یا ۱۲میلی متری ضخیم ساخته می شود. این بدان معنی است که آنها به راحتی توانایی تحمل استفاده روزمره و برخوردها را دارا می‌باشند.

فیلم‌های آشکار ساز نیز اغلب به پانل‌های شفاف شیشه‌ای اضافه می‌شوند تا آنها را واضح تر جلوه دهند. به طوری که راحت‌تر قابل مشاهده باشند. اما این فیلم‌های آشکار ساز و طرح‌های روی شیشه نیز می‌توانند به پانل‌ها به منظور بهبود مسائل زیبایی شناختی و یا افزایش محدوده حریم خصوصی که مورد نیاز است اضافه شوند.

درب‌های شیشه‌ای بدون قاب، درب‌های شیشه‌ای آلومینیومی و یا درب‌های روکش‌دار می‌توانند برای حفظ و بهبود طرح پانل‌های شیشه‌ای اصلی مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال، اتاق‌های اداری شخصی و کاربردی را به نسبت تعداد کارمندان را می‌توان بخش بندی کرد. علاوه بر این اتاق‌های جلسات و اتاق‌های کنفرانس و مکان‌های پذیرش می‌توانند با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای ایجاد شوند.

ایده پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن‌ها با توجه به طبیعت و ذات خود این قابلیت را دارند که فضاهای باز در هر طبقه را به بخش هایی مجزا تقسیم کنند.  این فضاها قبل از آن تنها یک کاربری ثابت داشته است. به عنوان مثال، یکی از کاربری‌ها ایجاد باجه پذیرش در دفاتر اداری با استفاده از این پارتیشن‌ها می‌باشد.

یک پارتیشن شیشه‌ای در تمام ارتفاع با درب‌های روکش‌دار می‌تواند یک باجه پذیرش سرشار از نور را برای شما ایجاد کند. البته در کنار این پارتیشن‌ها، استفاده از دیوارهای صلب به منظور ایجاد مرزهای جداکننده در دکوراسیون اداری دفتر کار شما توصیه می‌شود. هر دو این فضاها را می‌توان با استفاده از پوشش پانل به دیوار، یک سقف معلق جدید متصل کرد. همچنین همراه با نورپردازی جدید، موکت و سیستم تهویه مطبوع به دفتر متصل کرد.

پارتیشن اداری شیشه‌ای مدرن

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای سبکی مدرن دارند که در کمترین زمان نصب و اجرا می‌شود. همچنین به صورت مدولار طراحی می‌شوند تا فضایی با چند کاربری داشته باشند. این پارتیشن‌ها به راحتی قابل جمع شدن دارند و گاهی بر روی ریل به حرکت در می‌آیند. به طور مثال اتاق کنفراسی که با پارتیشن اداری شیشه‌ای متحرک از دیگر بخش‌ها جدا می‌شود. همچنین مدولار بودن این قطعات باعث نمی‌شود ویژگی عایق صوتی آن کاهش پیدا کند.

نتیجه گیری

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای از تنوع و قابلیت بالایی برخوردار است. در هنگام انتخاب بهتر است اطلاعات کامل و دقیقی از انواع آن و قیمت‌ها داشته باشید. می‌توانید با شماره تلفن‌ها و با ایمیل شرکت مکعب گروپ قیمت و اطلاعات دقیق این پارتیشن‌ها را از ما بگیرید. در بخش پروژه‌ها انواع پارتیشن شیشه‌ای را در محیط‌های کار متفاوت ببینید.