اگر می‌خواهید دفتر کاری جدید خود را راه‌اندازی کنید، بهتر است پیش از آن با یک شرکت متخصص طراحی داخلی متبحر مشورت کنید، زیرا آن‌ها باتجربه هستند و می‌توانند چندین گزینه طراحی به شما ارائه دهند. علاوه بر این، می‌توانند کار شما را در یک بازه زمانی مشخص به پایان برسانند و به واقع این اصلی‌ترین چیزی است که شما نیاز دارید. در اصل شرکت دومین فضای داخلی است که پس از خانه وقت خود در آن را می‌گذرانید. پس باید از طراحی داخلی مناسب با کارکردی عالی برخوردار باشد. به همین دلیل در ادامه چک لیست طراحی فضای اداری برای آشنایی بیشتر شما ارائه شده است. توصیه می‌کنیم به هرکدام از ایده‌های آن با دقت توجه کنید.

۱. فضا را دلگرم‌کننده جلوه دهید

مطمئن شوید که طراحی داخلی دفتر شما دلگرم‌کننده و پرانرژی است! حال چه در اثر استفاده از عایق‌های صوتی و آرام نگه‌داشتن فضا و چه در اثر استفاده از رنگ‌های شاد و لوازم جانبی فراوان! چرا که کار در یک فضای دلگرم‌کننده و قابل توجه، حال افراد را بهتر می‌کند و باعث افزایش بهره‌وری آن‌ها می‌شود. رنگی را انتخاب کنید که بتواند روشنایی بیشتری به فضا بدهد. برخی از رنگ‌هایی که می‌توانید برای دیوارهای اداری انتخاب کنید آبی کمرنگ، سبز ملایم و بژ است. این‌ها رنگ‌های بسیار ظریفی هستند که می‌توانند فضای کاری جالبی ایجاد کنند. می‌توانید برای جلوه بیشتر دیوارها، از کارهای هنری جسورانه یا انواع تابلو عکس استفاده کنید.

 یک روش کلیدی برای ایجاد فضایی جذاب، تغییر است. بدین شکل که حتی اگر فضای کاری شما باز است، حتما اختصاص فضاهای مشترک برای گفتگو کارمندان با یکدیگر به منظور تقویت همکاری و بهبود شادی و خلاقیت، فضای استراحت و فضاهای اختصاصی برای جلوگیری از حواس‌پرتی را برای راحتی بیشتر کارمندان در نظر بگیرد.

۲. تجهیزات اداری راحت و سالمی را انتخاب کنید

صندلی‌ها به طور خاص باید از کمر به درستی پشتیبانی کنند تا باعث ایجاد درد نشوند. به همین دلیل صندلی‌های ارگونومیک قابل تنظیم هنوز هم بهترین انتخاب در طراحی داخلی دفتر هستند. امروزه صندلی‌های اداری بسیار زیبایی وجود دارد که صرف نظر از سبک آن‌ها با مبلمان اداری شما از هر نظر هماهنگ می‌شوند. باید کارمندان را تشویق به راه رفتن در دفتر کرد که وجود میزهای ایستاده و اتاق‌های استراحت یک راه حل عالی برای این مورد هستند. در همه حال باید به فکر سلامتی و بهره‌وری کارمندان باشید. انتخاب میز باید بر اساس نیاز کارمندان انجام شود. به منظور تأمین نیازهای خاص می‌توانید ارتفاع صندلی و میز را نیز سفارشی کنید. صندلی و میز تحریری را انتخاب کنید که بتوانند جلوه‌ای حرفه‌ای به دفتر کار شما بدهند.

۳. فضاهای ذخیره‌سازی زیادی را در نظر بگیرید

فضاهای ذخیره‌سازی مثل انواع کشو، قفسه و کتابخانه برای رفع آشفتگی مدارک اداری، کتاب‌ها و یا هر نوع وسیله لازم برای کار، ضروری هستند. چرا که وقتی همه چیز جای خود را دارد، مرتب نگه‌داشتن فضا بسیار راحت‌تر است. بنابراین بهتر است فقط آنچه را که بلافاصله نیاز دارید بر روی میز بگذارید و از تلنبار کردن وسایل مختلف خودداری کنید. اگر نیاز است بعضی از چیزها بر روی میز قرار بگیرند، از انواع جعبه کمک بگیرید. حتی برای استفاده از چاپ‌گرها و دستگاه‌های نمابر، از قفسه‌های جداگانه‌ای بر روی میز یا کنار آن استفاده کنید.

۴. مقداری فضای اداری را سرسبز کنید

گیاهان و گل‌ها همیشه ایده خوبی برای انواع فضای اداری هستند. زیرا آن‌ها به فضا حیات می‌بخشند، رنگی به آن می‌افزایند، فضای دفتر را جذاب‌تر می‌کنند و حتی تأثیرات مثبتی بر مغز کارمندان می‌گذارند. آیا می‌دانستید که برخی از گیاهان می‌توانند کیفیت هوا را نیز بهبود بخشند؟ به واقع چک لیست دکوراسیون اداری بدون در نظر گرفتن گیاه ناقص است. اصولا استفاده از گیاهان مقاوم و آپارتمانی برای فضای اداری توصیه می‌شود؛ زیرا می‌توانند در فضای داخلی به خوبی رشد کنند.

۵. رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

این یک واقعیت است؛ رنگ‌ها بر مغز ما تأثیر می‌گذارند. بعضی از آن‌ها انرژی می‌دهند، بعضی آرام می‌کنند و بعضی حتی ممکن است تحریک‎کننده باشند! بنابراین انتخاب رنگ برای یک فضای اداری و تجهیزات آن بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود. اگر در حوزه کاری خود باید مدام خلاقانه عمل کنید؛ نارنجی یک گزینه عالی برای شما است. در عوض از رنگ قرمز به طور کلی باید خودداری کنید؛ زیرا قرار گرفتن طولانی  در معرض این رنگ باعث سردرد می‌شود.

۶. کیفیت نورپردازی فضا را نادیده نگیرید

برای نورپردازی فضای کاری، نور طبیعی باید در اولویت باشد. چرا که هم بر سلامتی جسمی و هم برای افزایش روحیه بسیار مفید است و از همه مهم‌تر، همیشه در دسترس است. این روزها نصب پنجره‌های بزرگ، از کف تا سقف، یک راه‌حل عالی برای این مساله است. پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی داخلی دفتر به دنبال یک شرکت حرفه‌ای باشید که بتواند به شما یک طراحی نورپردازی مقرون به صرفه ارائه دهد.

۷. کفپوش مناسبی را انتخاب کنید

هنگام انتخاب کفپوش به رنگ و طرح آن دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک کفپوش تک‌رنگ را برای کل دفتر انتخاب کنید تا جلوه‌ای ثابت داشته باشد. به طور کلی از MDF یا الیاف نایلونی برای تولید انواع کفپوش اداری استفاده می‌شود، زیرا تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است.

طراحی داخلی دفتر کاملاً به فضای دفتر بستگی دارد و باید از قبل، قسمت‌هایی را که نیاز به بازسازی دارند انتخاب کنید یا می‌توانید کل دفتر خود را نیز بازطراحی کنید. یک طراح داخلی معمولا مساحت کلی را اندازه می‌گیرد و سپس آن را بسته به نیاز میز، صندلی، مبلمان و غیره تقسیم‌بندی می‌کند. از شرکتی که انتخاب کردید بخواهید قبل از هرگونه عملیات اجرایی، چندین طرح به شما پیشنهاد دهد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب مدت مدیدی است که در دو زمینه طراحی دکوراسیون اداری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می‌کند و علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره بصورت رایگان، سعی در طراحی و تولید محصولات متناسب با فضاهای مذکور را دارد. محصولاتی که در گروه مکعب طراحی و تولید می‌شوند علاوه بر ارگونومی دارای تنوع در متریال هم می‌باشند که این موضوع انتخاب را برای شما آسان می‌کند. می‌توانید با مراجعه به وب سایت گروه مکعب، بخش تماس با ما، با تیم کارشناسان باتجربه و خبره آن برای مشورت ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید خرید تجهیزات اداری مدرن خود را نیز از محصولات همین گروه انجام دهید. در نهایت اینکه امیدواریم این چک لیست طراحی فضای اداری یا چک لیست دکوراسیون اداری برای شما مفید واقع شود.