دفتر کار فقط مکانی برای کار کردن و انجام وظایف شغلی‌تان نیست؛ بلکه نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی آن می‌تواند فرصتی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید از دیزاین دفتر برای نمایش فرهنگ و سبک کاری شرکت‌تان استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای زیباتر کردن طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کاری، استفاده از کاغذ دیواری اداری رسمی است. کاغذ دیواری درست مثل سایر تجهیزات اداری مدرن دیگر مانند پارتیشن اداری نه تنها به جذابیت بصری دفتر کارتان می‌افزاید؛ بلکه احساس صمیمیت و حرفه‌ای بودن را نیز در ذهن مشتریان‌تان ایجاد می‌کند. در این مقاله، نکاتی را در مورد نحوه انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضای اداری با شما به اشتراک می‌گذاریم.

عواملی که در انتخاب طرح کاغذ دیواری برای شرکت باید در نظر گرفته شوند !

هر زمان قصد داشتید دفتر کارتان را با کاغذ دیواری دیزاین کنید؛ توجه به نکات زیر را در اولویت انتخاب خود قرار دهید:

کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

  • رنگ مناسب کاغذ دیواری

رنگ کاغذ دیواری که برای دفتر کارتان انتخاب می‌کنید باید مکمل برند و فرهنگ شرکت شما باشد. رنگ‌های ملایم و خنثی مانند بژ، خاکستری یا آبی می‌توانند اثری آرام‌بخش در ذهن بیننده ایجاد کنند. این در حالی است که رنگ‌های تند و پر جنب و جوش مانند قرمز، نارنجی یا زرد می‌توانند خلاقیت و بهره‌وری کارکنان را تحریک کنند. بنابراین در زمان انتخاب بین این طیف‌های متنوع، مهم است که رنگی را به عنوان رنگ کاغذ دیواری اداری ساده انتخاب کنید که با هدف سازمانی و فضای دفتر شما هماهنگ باشد.

  • دوام، کیفیت و ماندگاری کاغذ دیواری

در انتخاب کاغذ دیواری اداری به دوام و مقاومت آن در برابر سایش و پارگی بیشتر از هر فاکتور کیفی دیگری توجه کنید. کاغذ دیواری‌های ساخته شده از جنس وینیل یا کاغذهای پارچه‌ای اغلب دوام بیشتری نسبت به کاغذ دیواری‌هایی دارند که ضخامت و بافت‌شان مثل کاغذ است. این مدل از محصولات به دلیل مقاومت کمتر در برابر ضربه و تماس با اجسام نوک تیز، در دسته کاغذ دیواری اداری ارزان قرار می‌گیرند. ضمن اینکه هر چقدر جنس کاغذ دیواری بهتر و ضخامت آن بیشتر باشد؛ تمیز کردن و نگهداری از آن نیز راحت‌تر است. کاغذهای ضخیم به مرور زمان پوسته پوسته نمی‌شوند و بر اثر شستشوی زیاد رنگ‌شان نمی‌رود. بنابراین برای اینکه خیال‌تان از بابت کیفیت محصول راحت باشد بهتر است اصلا به سراغ کاغذ دیواری اداری ارزان نروید.

  • میزان بودجه خرید

هنگام انتخاب کاغذ دیواری اداری، بودجه‌ای که برای خرید در اختیار دارید را در نظر بگیرید. صنعت تولید کاغذ دیواری پر از محصولاتی است که از نظر کیفیت و قیمت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. بنابراین ممکن است در بورس این کالا با محصولی مواجه شوید که تا ۲ برابر بودجه شما خرج روی دست‌تان می‌گذارد. البته در کنار انواع کاغذ دیواری اداری جدید و سه بعدی که گران هستند؛ گزینه‌های ارزان و اقتصادی نیز در دسترس است. شما می‌توانید بعد از تهیه لیستی از محصولاتی که متناسب با بودجه‌تان است؛ یک نمونه از هر مدل را از فروشنده دریافت کرده و روی دیواری که قرار است کاغذ کنید نگه دارید. به این صورت می‌توانید تناسب طرح انتخاب شده که با بودجه شما همخوانی دارد را با طرح دکوراسیون داخلی‌تان بررسی کنید.

  • طرح‌های ترند کاغذ دیواری اداری

بعد از اینکه مطمئن شدید در خرید کاغذ دیواری نکات مطرح شده در بخش‌های بالای را لحاظ کرده‌اید؛ وقت آن رسیده تا کمی در مورد طرح و الگوی این نوع دیوارپوش فکر کنید. هر نوع طرحی برای پوشش دیوارهای دفاتر اداری مناسب نیست؛ بلکه کاغذ دیواری‌های رسمی از بین همه گزینه‌ها، بهترین طرح برای پوشش و دیزاین فضاهای کاری محسوب می‌شوند. طرح‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم؛ ترندهای حال حاضر بازار هستند و بیشتر از آنها برای ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود.

  • طرح‌ های حاوی الگوهای هندسی

طی چند سال اخیر، الگوهای هندسی متنوع جای خود را در طراحی داخلی به شدت باز کرده‌اند و مورد اقبال عمومی بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته‌اند. دلیل این محبوبیت هم بسیار روشن است؛ چرا که این طرح‌ها نه تنها فضای دفتر کارتان را مدرن می‌کنند بلکه پیچیدگی خاصی نیز به محیط می‌دهند. چه کاغذ دیواری حاوی طرح‌های راه راه ساده را انتخاب کنید و چه محصولی که دارای الگویی پیچیده‌تر است؛ در هر حال کاغذ دیواری حاوی طرح‌های هندسی می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی دفتر کار شما داشته باشد.

  • طرح‌های الهام گرفته شده از طبیعت

استفاده از المان‌های طبیعی در طراحی داخلی می‌تواند محیط کاری آرامش‌بخشی را برای کارمندان شما ایجاد کند. کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌شان الهام گرفته شده از طبیعت است و در طراحی و تولید آنها از المان‌های طبیعی مانند گل یا شاخ و برگ استفاده شده است؛ می‌توانند حس آرامش را به محیط‌های اداری استرس‌زا اضافه کنند. علاوه بر این، تحقیقات اثبات کرده‌اند که طراحی‌های الهام گرفته شده از طبیعت می‌توانند بهره‌وری و احساس رفاه کارمندان را در فضاهای اداری افزایش دهند.

  • طرح‌های حاوی الگوهای انتزاعی

اگر قصد دارید از کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش در دفتر کارتان استفاده کنید؛ می‌توانید برای ایجاد ظاهری هنری‌تر محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی طرح‌های انتزاعی هستند. این طرح‌ها اغلب دارای رنگ‌ها و اشکال خاصی هستند که می‌توانند فضایی پرانرژی ایجاد کرده و حس خلاقیت را در کارکنان بهبود دهند. اکثر محصولاتی که حاوی این طرح‌ها هستند در دسته کاغذ دیواری سه بعدی دفتر کار جای می‌گیرند. چرا که استفاده از تکنیک سه بعدی می‌تواند جلوه الگوهای انتزاعی را بیشتر کند.

  • طرح‌های رنگی و پر جنب و جوش

در حالی که برخی از طراحان داخلی معتقدند که استفاده از رنگ‌های تند در دکوراسیون اداری انتخاب درستی نیست؛ اما در برخی از مواقع استفاده از این تکنیک از طریق کاغذ دیواری می‌تواند راهی عالی برای شخصیت بخشیدن به محیط کارتان باشد. رنگ‌های روشن مانند قرمز، نارنجی یا زرد می‌توانند خلاقیت و بهره‌وری را در کارکنان تحریک کنند و سایه‌های تیره‌تر مانند سرمه‌ای یا سبز زمردی حس پیچیدگی ایجاد می‌کنند. بنابراین این شما هستید که بر اساس نیازتان می‌توانید از کاغذ دیوارهای ساده و بدون طرحی که فقط رنگ خاصی دارند برای پوشش دیوارهای دفتر کارتان استفاده کنید.