پارتیشن دیوارهای جداکننده کاذبی هستند که استفاده‌های متفاوتی دارند. علاوه بر زیبایی، به فضای اداری شما نظم می‌دهند. اما باید به جنبه کاربردی بودن آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. این که تنها به ظاهر آن بسنده کنید اما انتخاب مناسبی نداشته باشید در واقع بخشی از پول و سرمایه خود را هدر داده‌اید. به هرحال انتخاب پارتیشن‌ها دلایل مختلفی دارد. هزینه کمتر نسبت به هزینه ساخت و ساز، تغییر دکوراسیون داخلی برای ایجاد فضای کافی، نصب راحت از عواملی است که الویت انتخاب ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی مواقع شرکت‌ها به دلیل اجاره کردن محل کار، اجازه مانور خاصی برای محیط شرکت ندارند. به همین دلیل یکی از راه‌های بهره‌وری از فضای شرکت خود انتخاب پارتیشن‌ اداری است. پارتیشن تک جداره و دوجداره از مدل‌های پرکاربردی هستند که در ادامه با هم تفاوت آن را بررسی می‌کنیم.

اما چرا به پارتیشن‌ها، دیوار کاذب می‌گویند. برای قرار دادن پارتیشن‌ها نیازی به مصالح و کندن دیوارهای داخل ساختمان ندارید. با توجه به متراژ پارتیشن خود را انتخاب و پس از آن به راحتی در محل کار شما توسط کارشناسان نصب می‌شود. البته مدل‌های متنوع این دیوارهای کاذب، به نیاز بازار پاسخ خوبی داده است، برای مثال با مدل‌های متحرک می‌توانید مانور بیشتری در تغییر فضای اداری خود دهید. اما اگر بخش‌های اداری شما مشخص شده هستند و نیازی به تغییرات ندارید می‌توانید پارتیشن ثابت را انتخاب کنید. پارتیشن‎های ثابت توسط پیچ، ریل و … به زمین و دیوار متصل می‌شوند.

قبل از انتخاب و خرید پارتیشن اداری با کارشناسان گروه مهندسی مکعب مشورت کنید. آن‌ها با توجه به بودجه و کاربرد مورد نظر شما بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنند.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره مدلی از پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند که وزن سبک و قابلیت جابه جایی دارند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای این پارتیشن، قفل هم سفارش دهید. متخصصان و سازندگان این پارتیشن، استفاده از رنگ‌های مختلف را برای راضی نگه داشتن مشتری به کار گرفته‌اند. پارتیشن تک جداره برای فضاهایی مناسب هستند که سر و صدای آزار دهنده‌ای در محیط وجود ندارد. انتخاب آن فقط به منظور ساخت فضایی شخصی برای کارمندان و تفکیک آن است. اما اگر حفظ حریم بیشتر کارکنان می‌توانید نوع شیشه را از نوع مات انتخاب کنید.

در برخی از مدل‌های قسمت پایینی پارتیشن از جنس ام دی اف است و قسمت بالایی آن از جنس شیشه و محل اتصال بین قاب‌ها آلومینیوم به کار رفته است. همچنین قیمت این نوع پارتیشن که به آن پارتیشن معمولی هم گفته می‌شود، مناسب‌تر از نوع پارتیشن شیشه‌ای دوجداره است. برای انتخاب طول و عرض حتما باید با متخصصان این امر مشورت کنید تا انتخابی درست و در نهایت خریدی هوشمندانه داشته باشید. در مدل‌های تک جداره به دلیل استفاده از ورق‌های آلومینیوم امکان درخواست طراحی لوگوی خود را روی پارتیشن دارید.

تفاوت پارتیشن تک جداره با دوجداره

پارتیشن‌های اداری مدل دو جداره مقاومت بیشتری نسبت به پارتیشن اداری تک جداره دارند. دقیقا از اسم آن مشخص است که از دو جدار شیشه مقاوم ساخته شده‌اند. پارتیشن‌های دوجداره عایق صدا، حرارت هستند. پس اگر این دو مولفه برای شما بسیار مهم است توصیه می‌کنیم پول خود را به دلیل یک تفاوت قیمت ناچیز هدر ندهید. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره برای شما مناسب‌تر است. همچنین اگر فضای داخلی طوری طراحی شده که صدا شما را اذیت نمی‌کند و گرمای محیط هم حرارت مناسبی دارد، هزینه زیادی راه چاره نیست. چرا که پارتیشن‌های دو جداره قیمت بیشتری نسبت به تک جداره‌ها دارند.

برای انتخاب پارتیشن‌های دو جداره دست‌تان بازتر است، چون تنوع بیشتری دارند. البته نصب و جابجایی مدل‌های تک جداره بسیار ساده‌تر است اما در مقابل امکانات دوجداره‌ها مشتری را بیشتر به فکر فرو می‌برد که تصمیم بهتری برای دکوراسیون اداری خود بگیرند. به طور مثال پارتیشن‌های دوجداره امکان نصب کرکره برای محدود کردن دید از دو طرف را دارند.