شاید وقت آن باشد که طراحی دکوراسیون اداری خود را دوباره به سمت فضاهای خصوصی و شخصی سازی شده مثل کابین اداری هدایت کنید. در طی مراسم NeoCon امسال، یعنی تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین نمایشگاه طراحی‌های تجاری، واضح بود که شرکت‌ها در حال فراهم آوردن فضای کار بهتر برای کارکنان خود از طریق طراحی‌های جدید بودند. از مبلمان هوشمند که سلامتی کارمند را در نظر می‌گیرند و اهداف مربوط به راحتی کارکنان به صورت فراگیر تا مبلمان تجاری بیرونی که فضای کاری بیشتری را فراهم می‌آورند. این نمایشگاه پر از نوآوری‌هایی بود که توسط شناخته شده‌ترین برندهای این صنعت ارائه شده بودند. اما یکی از این طرح‌ها در میان بقیه بسیار چشم‌گیر بود: بازگشت به سمت فضای خصوصی.

برای سال‌های طولانی، ما میزان فضای خصوصی را برای کارمندان کمتر کرده‌ایم. مطالعه موردی: مطالعه گنسلر (Gensler) در سال ۲۰۱۳ نشان داد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ فضای خصوصی یک فرد از ۲۲۵ به ۱۷۶ فوت مربع کاهش یافته بود و پیش بینی می‌شد که تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ فوت مربع کاهش یابد. در محیط‌های کاری کوچک‌تر، ۴۲% کارمندان در حال ایجاد راه‌حل‌های موقتی برای کاهش حواس‌پرتی از جانب همکاران خود هستند. امروزه، شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید به تعادل برسند. چیزی که باید از طریق فضای کار خصوصی بدون قربانی کردن همکاری‌های خلاقانه از طرف کارمندان صورت گیرد. پس در حالی که سریعا به این نتیجه نمی‌رسیم که باید دوباره به سراغ کابین اداری قدیمی برگردیم؛ باید بفهمیم که فضای باز اداره به شدت به خاطر طراحی زیبایی‌شناختی و مینیمالیستی آن آسیب‌رسان می‌شود. زمان آن رسیده است که آنچه را که با عنوان “فضای کار انفرادی” می‌شناسیم دوباره به کارمندان بازگردانیم. فضایی که شامل فعالیت‌های گسترده‌ای می‌شود. کارمندان انتخاب‌های متنوعی در اختیار خواهند داشت: نواحی نشستن و سطوح کاری باید با نیازهای خاص هم‌خوانی داشته باشند؛ که از جمله آنها می‌توان به کار متمرکز، جلسات، ارائه‌ها، همکاری‌ها، تفکر گروهی، معاشرت، مطالعه آرام و توسعه حرفه‌ای اشاره کرد.

دلیل وجود سیستم‌های فضای باز اداری چیست

باید با این حقیقت روبرو شویم که بیشتر شرکت‌ها نمی‌توانند فضاهای کاری خصوصی بیشتری بسازند؛ تا پاسخگوی واکنش‌های منفی کارمندان خود به طراحی فضای باز باشند. هزینه‌های ساخت و طراحی اداره‌های خصوصی معمولا بسیار زیاد است؛ و اگر شرکتی دارید که به دنبال رشد است، ممکن است با کاهش فضای اداره، به خود ضربه بزرگی بزنید. هیچکس نمی‌خواهد که با دردسر زیاد در اداره‌های خصوصی به سراغ کارمندان برود؛ و آنها را ترغیب کند تا “اوقات خوبی داشته باشند و با همدیگر راه بیایند!” شما با این کار زمینه نابودی خود را شروع خواهید کرد. سیستم‌های نشستن و فضاهای کار انفرادی به این دلیل وجود دارند که بیشترین تعداد ممکن افراد را با کم‌ترین هزینه ممکن در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. حتی کنار گذاشتن پارتیشن اداری اطراف کابین اداری به شما کمی فضای اضافه‌تر خواهد داد تا آن را دستکاری کنید و بنابراین می‌توانید افراد بیشتری را در فضایی خاص قرار دهید.

دلیل ایجاد آن چیست؟ چون مزیتی مثبت دارد: همکاری سریع‌تر. زمانی که واقعا دیوارها را برمی‌دارید؛ مکالمات سریع‌تر، سرعت انتقال اطلاعات بالاتر و همکاری بیشتری بین کارمندان به وجود می‌آورید. این امر به نوبه خود باعث به وجود آمدن یک جامعه در داخل اداره می‌شود. این عمل برای کارهای موضوعی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. اما چه چیزی می‌توانیم در مورد بقیه روز بگوییم؟ باید راه حل‌های دیگری ارائه دهیم. در حالی که تحقیق پیشگام “فضاهای جلساتی قابل تبدیل” از Self-Assembly Lab بسیار عالی است (ایده آویزان کردن فضای جلساتی اداره‌ها از سقف به صورت واقعی)، بسیاری از کسب و کارها هنوز نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. در اینجا بعضی از ایده‌های نمایشگاه NeoCon را می‌بینیم که برای رسیدن به تعادل لازم هستند:

فضای خصوصی بیشتر با استفاده از شیشه‌های مات و افزودگی‌های آوایی

اگر به تازگی در فضاهای کاری و سیستم‌های نشستن انفرادی سرمایه‌گذاری کرده‌اید؛ لازم نیست نگران چیزی باشید. می‌توانید فضای خصوصی بیشتری را با استفاده از شیشه‌های مات و همچنین پنل‌های آوایی قابل جابجایی ایجاد کنید. برای مثال، Landscape Solutions پنل‌های خمیده و مدرنی را معرفی کرده است که در مقابل عوامل حواس پرتی‌های بیرونی حفاظی را فراهم خواهد کرد. در عین حال،ezoBord چیزهایی با عنوان شیشه‌های مات در شکل‌های بیضی مانند، هلالی و مستطیلی تولید می‌کند. این پنل‌ها و پارتیشن‌های اداری می‌توانند در جلوی واحدهای کاری نصب شوند؛ تا یک صفحه رنگی مات را درست کنند.

تمرکز بهتر با استفاده از دیواره‌های هنری

کل ادارات تجاری می‌توانند از تقسیم کردن نواحی داخلی سودمند شوند. یک راه حل؟ پارتیشن‌های تزئینی و خلاقانه. شرکت‌ها در حال گسترده‌تر کردن مسائل زیبایی شناختی برند خود هستند. در حالی که فضای خصوصی را از طریق دیواره‌های زیبا، جداکننده‌های اتاق‌ها و طراحی‌های جزئی افزایش می‌دهند. شرکت‌های معماری و طراحی صدها طرح زیبا در شکل‌های هندسی می‌سازند که دارای دیوار، دیواره و حتی صندلی و پله‌های قابل جابجایی هستند. طرح‌های زیبایی‌شناختی دیگر شامل دیوارها و درهای شیشه‌ای و رنگی، عناصر طبیعی مانند چوب و گیاهان ایستاده و پارچه‌های ظریف هستند.

شخصی‌سازی بهبودیافته با استفاده از اتاق‌های مینیاتوری

یک مطالعه از Tiles Direct نشان داد که ۲۲ درصد کارمندان اداری، فضای خصوصی و شخصی‌سازی بیشتری می‌خواهند. یکی از طرح‌های اصلی NeoCon معرفی فضاهایی بود که شباهت بیشتری به خانه داشتند: مبل، صندلی و حتی اتاق‌های راحت که احساس بهتری به کارمندان می‌دهند. حتی West Elm یک “اداره کوچک” را تحت عنوان Haus معرفی کرد. شما حتی می‌توانید از این مسائل هم فراتر بروید؛ و از شیارهای مخصوص صدا و درهای کشویی یا دیوارهای چرخ دار استفاده کنید تا فضای ۱۰۰ یا ۱۵۰ فوت مربعی کارمندان را بدون به کار بردن فضاهای کاری دائمی بیشتر کنید. این اتاق‌های مینیاتوری می‌توانند توسط کارمندان و کارفرمایان به صورت هماهنگ شخصی‌سازی شوند تا حداکثر کارایی و راحتی به دست آید.

میزهای کار ایستاده، فناوری پیشرفته‌تر و ترکیب‌های مبلمان یا راه‌حل‌های کلی دیگر برای فضای بیشتر. دستگاه‌های قابل حمل می‌توانند به راحتی از مکانی به مکان دیگر همگام‌سازی شوند؛ که این اجازه را به کارکنان می‌دهد کار خود را به صورت خصوصی انجام دهند و در عین حال از طبقه ای به طبقه دیگر بروند؛ بدون اینکه اطلاعاتی از دست بدهند. بدون فضاهای خصوصی و آرام برای انجام کارهای مورد نیاز، سر و صدای زیاد محیط کاری باز می‌تواند باعث کاهش کارایی همه اشخاص شود. با استفاده از این “دیوارها” در طبقات یا بخش‌های خاص، فضای باز اداری می‌تواند به محیطی کارآمد و راحت برای کارمندان تبدیل شود. مکالمات گروهی، تماس‌های شخصی و عادات آزاردهنده (مانند موسیقی با صدای بلند) دیگر مانعی برای پیشرفت اداره نیستند.