پارتیشن اداری یا دیوارهای اداری متحرک به همان اندازه که به نظر می‌رسند، ساده هستند. آنها درست مانند دیوارهای مرسوم یا سازه گچی هستند، با این تفاوت که در هر زمان بدون نیاز به تخریب هر چیز دیگری قابل حرکت هستند. اما بهتر است بدانید اگر در انتخاب و خرید پارتیشن اداری دقت کافی و مشاوره لازم را نداشته باشید.

ممکن است با صرف هزینه‌های بسیار زیادی به نتیجه دلخواهی نرسید. همچنین در قسمت اجرا باید از مراکز متخصص در این امر کمک بگیرید. در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم و تفکیک فضای شما، مزایای دیگری را شامل می‌شوند.

مزایای استفاده از پارتیشن بندی در تفکیک فضاهای اداری

سهولت نصب

پارتیشن‌های اداری به طور کامل در خارج از محیط کار شما و در کارخانه ساخته شده و کاملا آماده‌ی نصب برای شما ارسال می‌شوند. شما می‌توانید پارتیشن‌ها را در عرض چند روز و تقریبا بدون هیچ اختلالی در محیط کار خود آماده و نصب شده داشته باشید. دیوار گچی برای ساخته شدن به چندین روز زمان و چند کارگر ساختمانی نیاز دارد. همچنین در هنگام نصب محیط به میزان بسیار کمی دچار آلودگی و بهم ریختگی می‌شود.

برای بهره بردن از مزایای پارتیشن می‌توانید از انواع سبک آن مانند پارتیشن‌های آلومینیومی و یا چوبی استفاده کنید. پارتیشن‌های شیشه‌ای، البته از نوع تک جداره هم از وزن نسبتا پایینی برخوردار هستند.

انعطاف پذیری برای انتقال

از آنجا که پارتیشن اداری در داخل محیط ساخته نشده‌اند، قابل جابجایی در هر مکانی می‌باشند. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر چند فضای اداری کوچک دارید و نیاز دارید که طرح طبقه را تغییر دهید. به طور مثال اگر فضای اداری بزرگی دارید و در نظر داشته باشید که به ابعاد اتاق کنفرانس خود بیفزایید.

با استفاده از پارتیشن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید این تغییر را در دکوراسیون اداری خود ایجاد کنید. در صورت استفاده از دیوارهای گچی ممکن بود به ماه‌ها زمان و نیروی کار بیشتری پیش از ایجاد این تغییر نیاز داشته باشید.
همچنین برای شرکت‌هایی که مالک نیستند و هر چند وقت یکبار با تغییر فضا روبه رو هستند. طراحی و نصب پارتیشن اداری بهترین گزینه برای تقسیم بندی این فضاها است. زیرا به راحتی قابل جابه جایی و تطبیق پذیر با هر فضای اداری است.

طراحی متنوع

مواد متعددی وجود دارند که می‌تواند در پارتیشن اداری متحرک گنجانده شوند. پانل‌های شیشه‌ای می‌توانند برای ایجاد پارتیشن به کار گرفته شوند که نور طبیعی را عبور می‌دهند. شیشه همچنین این مزیت را دارد که در حین جداسازی، توهم یکپارچگی را به وجود آورد. در طراحی دکوراسیون اداری مدرن و خلاق و یا برای سرگرمی، می‌توانید برای الهام بخشیدن به کارکنان، رنگ‌های مختلف و یا حتی صفحات سفید را انتحاب کنید. همه این انتخاب‌ها در طراحی دکوراسیون اداری به راحتی در هر زمان در آینده می‌توانند تغییر داده شوند.

تاثیرگذاری در هزینه

در حالی که پارتیشن‌های اداری متحرک ممکن است هزینه پیش پرداختی بالاتری داشته باشند، برای لحظه‌ای که آنها را حرکت می‌دهید، این هزینه اضافی را جبران می‌کنند. چرا؟ زیرا یک تیم نصاب می‌تواند در مدت کوتاهی آنجا باشد تا آنها را حرکت دهد. در صورت استفاده از دیوار ثابت، شما باید مجوزهای لازم را برای ایجاد تغییر بگیرید و یک خدمه ساخت و سازی برای ساخت دیوارها استخدام کنید. این هزینه‌های مخفی که ممکن است درلحظه به آنها فکر نکنید، به سرعت روی هم جمع شده و ساخت و سازدیوار ثابت (گرانیت) را گران‌تر کنند.

بهینه سازی محیط اداری

هر بخش در یک محیط اداری نسبت به تعداد افراد در آن نیاز به ابعاد خاص خود را دارد. ممکن است در طی یک دوره کاری هر بخش با افزایش و یا کاهش افراد مواجه شود. اگر دیوارهایی از جنس گچ و آجر باشد، به مرور زمان هماهنگی میان اعضای هر بخش از بین می‌رود. اما پارتیشن اداری به راحتی قابل تطبیق با محیط است و می‌توانید فضاها را کوچک و بزرگ کنید. حفظ تعامل مثبت میان اعضای هر دپارتمان یکی از ارکان اصلی و اهدافم مهم هر کسب و کار محسوب می‌شود.

پایداری

اکثر عناصر پارتیشن اداری از مواد بازیافتی ساخته شده است و می‌توانند در هر زمان از دفتر شما حذف شوند. آنها می‌توانند تا زمانی که آماده‌ی استفاده مجدد از آنها هستید ذخیره شوند. دیوار گچی قابل استفاده مجدد نیست. اگر شما بخواهید دیوار گچی که خراب شده و در محل دفن زباله قرار داده شده را دوباره به کار بگیرید، باید دوباره از ابتدا شروع کنید.
پارتیشن اداری فضای شما را امروز تقسیم و تفکیک می‌کنند، در حالی که به شما این آزادی عمل را می‌دهند تا در آینده طراحی دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید.

نتیجه‌گیری

طرح‌های طبقه اداری باز می‌توانند به راحتی با اتاق‌های کنفرانس، فضاهای هتل مانند، مناطق آموزشی و دفاتر خصوصی هماهنگ شوند. اینها همگی به خاطر مزایای استفاده از پارتیشن اداری نسبت به دیوارهای ثابت است. اگر به یادگیری بیشتر و صحبت با یک متخصص علاقه‌مندید، می‌توانید با تیم حرفه‌ای مکعب گروپ تماس بگیرید ….

مجموعه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب گروپ، مشاور شما در مورد پارتیشن اداری متحرک است.