پارتیشن یکی از اجزای اصلی دکوراسیون اداری در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها است. مدیران کسب‌ و کارها در انتخاب پارتیشن اداری علاوه بر زیبایی، کاربردی بودن آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند. پارتیشن‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. بهتر است پارتیشن مناسب را بر اساس فضای کار، بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید. در این مقاله با انواع پارتیشن آلومینیومی آشنا می‌شویم و ویژگی‌های آنها را مرور می‌کنیم.

پارتیشن آلومینیومی به مجموعه پارتیشن‌هایی اطلاق می‌شود که در ساخت آنها از فریم آلومینیوم استفاده شده است. این نوع پارتیشن در طراحی دکوراسیون اداری بسیار پرکاربرد است. آلومینیوم فلزی سبک و مستحکم است که مقاومت بالایی در برابر فرسایش دارد و به دلیل دوام زیاد از نظر اقتصادی مقرون ‌به ‌صرفه است. علت اصلی استقبال از پارتیشن آلومینیومی در ادارات و سازمان‌ها استحکام زیاد آن با وجود وزن سبک است. انواع پارتیشن آلومینیومی قابلیت ترکیب با شیشه سکوریت ساده، MDF، کرکره و… را دارد که در این صورت بر زیبایی و کاربرد آن افزوده خواهد شد. این پارتیشن بر خلاف پارتیشن‌های شیشه‌ای فضای بیشتری را در عرض اشغال می‌کند اما دوام زیاد آن این عیب را جبران می‌کند.

دو طرح افقی و عمودی در پارتیشن‌های آلومینیومی قابل اجراست. این پارتیشن‌ها را می‌توان به صورت تک‌جداره و دوجداره نیز اجرا کرد. معمولا در فضایی که نیاز به دید بیشتر وجود دارد و شیشه با ابعاد بزرگ‌تر در ساخت پارتیشن به کار می‌رود پارتیشن آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت پارتیشن آلومینیومی از پروفیل‌های بازاری و کلاسیک استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها خود در دو نوع عرضه می‌شوند. پروفیل هشت پر که برای ساخت پارتیشن‌های تک‌جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد و پروفیل هشت پر فلت که برای پارتیشن‌های آلومینیومی کلاسیک دو جداره کاربرد دارد. کیفیت پروفیل مصرفی در ساخت پارتیشن در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است.

پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره

پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره با استفاده از فریم آلومینیوم، جداره‌های MDF و شیشه ساخته می‌شود. ابعاد جداره‌های MDF می‌تواند به صورت کوتاه، بلند و یا تا ارتفاع سقف با توجه به درخواست و سلیقه خریدار تعیین شود. ضخامت MDF در پارتیشن آلومینیومی معمولا شش میلی‌متر یا شانزده میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. شیشه‌هایی که در ساخت پارتیشن آلومینیومی به کار می‌رود می‌تواند ساده، تمام سند بلاست یا سند بلاست راه‌مات باشد. ضخامت این شیشه‌ها معمولا چهار میلی‌متر است. استفاده از MDF و شیشه‌های مات یا طرح‌دار ظاهر زیبا و منحصربه‌فردی به پارتیشن می‌بخشد. بسیاری از کسب‌ و کارها طرح لوگوی برند خود را به صورت سند بلاست روی شیشه پارتیشن حک می‌کنند تا تاثیرگذاری بیشتری بر کارکنان، مهمانان و افرادی که از کسب ‌و کارشان بازدید می‌کنند داشته باشند. پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره با ظاهر زیبا و دوام زیاد برای استفاده در محیط‌های کوچک و کم ‌نور توصیه می‌شود.

پارتیشن آلومینیومی دوجداره

پارتیشن آلومینیومی دوجداره با مزایایی نظیر آکوستیک صدا و جذب صوتی بیشتر و همچنین زیبایی و استحکام بالا در فضاهای باز اداری و تجاری به منظور جداسازی فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن آلومینیومی دوجداره به آسانی و به سرعت نصب می‌شود و در صورت نیاز به تغییر مکان به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. پروفیل آلومینیوم آنادایز شده در رنگ‌بندی بسیار متنوعی تولید می‌شود که معمولا رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طوسی و سفید برای محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از MDF هم زیبایی بیشتری به این پارتیشن می‌بخشد.

پارتیشن‌های آلومینیومی دوجداره با شیشه‌هایی به ضخامت چهار میلی‌متر ساخته می‌شوند. شیشه‌ها را می‌توان به صورت ساده یا طرح‌دار سفارش داد. این پارتیشن‌ها میزان صدا را تقریبا حدود هفتاد درصد کاهش می‌دهند. برای انتخاب پارتیشن مناسب برای دفتر کار خود از میان انواع مختلف پارتیشن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بهتر است مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید و نوعی از پارتیشن را انتخاب کنید که هماهنگ با دکوراسیون اداری باشد و علاوه بر زیبایی و بهبود جلوه دفتر کار از کارآیی خوبی برخوردار باشد.

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای

استفاده بیشتر از نور طبیعی

نور طبیعی یکی از ویژگی‌هایی است که یک محیط کار را متعادل‌تر می‌کند. این نور باعث می‌شود که فضای شادتر و پرانرژی‌تر در طول ساعات کاری خود داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری در مقابل دیوارهایی از جنس آجر و گچ مقرون به صرفه‌تر هستند. همچنین در هنگام جابه جایی و تعویض محیط کار، به راحتی قابل حمل و نصب در مکان جدید هستند.

سرعت در نصب و اجرا

پس از انتخاب و طراحی پارتیشن مناسب فضای کاریتان، مراحل اجر و نصب در مدت زمان بسیار کمی صورت می‌گیرد. این ویژگی از شاخص‌ترین مزایای یک پارتیشن اداری به شمار می‌رود.

ایجاد ارتباط نزدیک با کارمندان

ایجاد ارتباط نزدیک میان کارمندان امری مهم به شمار می‌رود. پارتیشن‌های شیشه‌ای در به وجود آوردن این محیط بسیار تاثیرگذار هستند. با نصب و اجرای این پارتیشن‌ها کارکنان همزمان در کنار یکدیگر هستند و فضای اختصاصی خود را دارند.

نتیجه‌گیری

نصب پارتیشن‌های اداری باعث تحول محیط‌های کاری شده‌اند. در انتخاب و خرید این قطعات باید از مشاوران و متخصصان این امر مشاوره بگیرید. گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب در این زمینه و تغییر طراحی داخلی محیط کار شما می‌تواند به شما کمک کند.