در دکوراسیون اداری مدرن اهمیت پارتیشن اداری دلایل زیادی دارد. در نگاه اول پارتیشن‌های اداری ممکن است فقط یک افزودنی خوب برای دفتر به نظر برسند. اما مزایای پارتیشن اداری بیش از این موارد است. در این مطلب وبسایت مکعب گروپ می‌خواهیم درباره اهمیت پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون اداری نکاتی را با شما در میان بگذاریم. پارتیشن‌های اداری دیوارهای داخلی دفتر کار شما را کوتاه و شفاف می‌کنند. این ویژگی می‌تواند مزایای مختلفی را ایجاد نماید. به عنوان مثال، در مقاله‌ای که اخیرا در مورد نورپردازی و روشنایی در محیط اداری نوشتیم؛ به اهمیت پارتیشن اداری در بهبود شرایط نورپردازی و استفاده از نور طبیعی پرداختیم. به طور خلاصه افزایش گستره توزیع نور مصنوعی و دسترسی داخلی‌ترین نقاط دفتر به نور طبیعی، یکی از مزایای پر اهمیت پارتیشن اداری شیشه‌ای است. در ادامه مزایای استفاده از پارتیشن اداری را نیز بازگو می‌کنیم.

هزینه

نصب دیوارهای واقعی با آجر و ملات و… می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. همچنین بعد از ایجاد این دیوارها قدرت تغییر در دکوراسیون اداری شما بسیار کاهش می‌یابد. انتخاب پارتیشن‌های اداری به این معنی است که شما در مقداری از این هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. علاوه بر این پارتیشن‌های اداری می‌توانند به صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی کمک کنند. با نصب پارتیشن شیشه‌ای نور طبیعی بیشتری به دست می‌آورید. بدون نیاز به صرف پول برای نیروی کار و نورپردازی بیشتر، می‌توانید منابع مالی را برای سایر بخش‌های شرکت اختصاص دهید. همچنین ارتباط جریان هوا در چنین فضایی کمک می‌کند که دمای کل محیط یکسان شود. همچنین در مصرف انرژی برای سرمایش و گرمایش نیز صرفه‌جویی کنید.

احساسی شبیه به دفاتر باز( open office)

در حالی که دفاتر باز برای همکاری عالی هستند؛ یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آنها این است که کارکنان در آن چیزی به نام حریم خصوصی ندارند. اگر یک گروه می‌خواهد یک جلسه را برگزار کند، ممکن است مجبور شوند از محل خارج شوند. این موضوع می‌تواند وقت و انرژی کارکنان را بگیرد. پارتیشن اداری می‌تواند این مشکل را با ارائه یک حریم خصوصی گروهی، زمانی که نیاز به بحث در مورد مسائل مهم است حل کند. شیشه‌های مات یا رنگی می‌توانند به حفظ حریم خصوصی آنها حتی بیشتر کمک کنند. در حالی که به طور کلی ظاهری منحصر به فرد و زیبا به دفتر شما می‌دهند. پارتیشن‌های اداری به کارکنان کمک می‌کنند که در عین اینکه یک تیم محسوب می‌شوند. همچنین می‌توانند دارای محیط‌های جداگانه و خاص خود باشند.

افزایش نظم در محیط کار

جمع شدن یک گروه از کارمندان با افکار و سلایق متفاوت نیاز به یک مدیریت دقیق و جمعی دارد. هر مدیر حرفه‌ای و با تجربه می‌داند که کنار هم قرار دادن افراد در جهت افزایش بازده کاری لوازمی نیاز دارد. یکی از این لوازم پارتیشن اداری است، در حالی که کارمندان در کنار یکدیگر مشغول به انجام وظایف روزانه خود هستند می‌توانند برای لحظاتی هم به طور عمیق‌تر بر روی کار خود تمرکز کنند. به عبارتی دیگر تلفیق کار گروهی و کار فردی بازده بسیار بالایی دارد. همچنین دپارتمان‌های مختلف کاری در یک دفتر با فضای اپن آفیس می‌توانند محیط کاری خود را ایجاد کنند.

ایجاد تغییرات بر اساس نیاز

امروزه استفاده از کمترین فضاها برای هر کسب و کار از ارزش بالایی برخوردار است. به همین علت دفاتر فلت یا به اصطلاح اپن آفیس‌ها به بهترین نحو این نیاز را پوشش می‌دهند. اپن آفیس‌ها از تغییرپذیری بالاتری برخوردار هستند. این انعطاف پذیری در تغییر چیدمان محیط را توسط پارتیشن‌های اداری به خوبی می‌توان مدیریت کرد. به طور مثال پارتیشن‌های متحرک به راحتی فضایی خصوصی ایجاد می‌کنند و در پایان جلسه می‌توان قطعات آن را به مکان دیگری انتقال داد.

راه اندازی و نصب سریع‌تر

علاوه بر هزینه کمتر از یک دیوار، پارتیشن شیشه‌ای سریع‌تر نیز نصب می‌شود. اگر در حال تعمیر یا جایگزینی یک ساختمان جدید هستید؛ با پارتیشن اداری روند کار بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد. در این حالت هزینه زمان هم به نفع شما کاهش می‌یابد. همانطور که هر شرکتی که تجدید ساختار اداری را تجربه کرده است می‌تواند به شما بگوید؛ هرچه سریع‌تر بتوانید دفتر خود را کامل کنید بهتر است. به راحتی می‌توانید پارتیشن‌ها را به دفتر کار جدیدتان انتقال دهید. طراحی دکوراسیون فضای کارتان به سرعت و با کمترین هزینه شکل می‌گیرد.

یکی دیگر از علل اهمیت پارتیشن اداری این است که آنها یک راه حل عالی برای کسانی است که مایل به داشتن یک دفتر باز، بدون استفاده از روش طراحی دکوراسیون اداری به سبک کاملا باز هستند. با استفاده از پارتیشن اداری، به خصوص پارتیشن‌های شیشه‌ای، شما یک دفتر روشن، شیک و کاملا کاربردی را دریافت خواهید کرد. دفتری که در آن کارکنان زمان و فرصت برگزاری جلسات و صحبت خصوصی در میان خود دارند. افراد کمتر در ساختمان رفت و آمد می‌کنند و در نتیجه زمان کار را از دست نمی‌دهند. در نهایت از دیدگاه مالی، افزایش بهره‌وری کارکنان و کاهش هزینه‌های طراحی و اجرا، اهمیت پارتیشن اداری را به عنوان یک روش تقسیم‌بندی فضا در دفاتر اداری مشخص می‌کند.

سخن آخر

در صورتی که درباره انواع پارتیشن اداری سوال و ابهامی دارید؛ مشاوران در مکعب گروپ، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما هستند. همچنین جدیدترین متدهای طراحی دکوراسیون اداری جهان و ایران را در سایت و صفحات مجازی گروه مکعب مشاهده می‌کنید. همچنین ما به شما کمک می‌کنیم تا پارتیشن اداری و مبلمان اداری را در بستری کاملا معتمد دریافت کنید.