طراحی دکوراسیون بسیار کار مشکلی می باشد با توجه به اینکه هزینه زمانی و مالی زیادی دارد و نمونه ها نیز شما را سردر گم می کند و یک سری نرم افزار رایگان وجود دارد که شما می توایند با استفاده از اینها طراحی و نمونه مورد علاقه را قبل از اجرای ایده‌هایتان می‌توانستید تغییرات ایجاد شده را ببینید؟ تغییر دکوراسیون اداری محل کارتان با استرس و فشار کمتری پیش می‌رفت. البته که می‌توانید، آن هم رایگان! نیازی هم به خرید نرم افزارهای کامپیوتری یا کتاب‌های آموزشی نیست. در این مقاله، فهرستی از بهترین برنامه‌های مجازی آنلاین رایگان برای طراحی خانه آورده‌ایم.

استفاده از این برنامه‌ها راحت و بدون نیاز به دانش قبلی است. همچنین می‌توانید بیش از یک کار را انجام دهید. مانند انتخاب از گالری دکوراسیون و پرداخت‌های متنوع و طراحی اتاق‌ها و فضاها. از همه مهمتر، همه آنها رایگان هستند. بدون صرف هزینه، دیوارها را جابه جا و رنگ کنید! اما در ابتدا، حتما مقاله ۱۰ اشتباه رایج در طراحی طبقات را بخوانید تا هنگام طراخی خانه یا محیط کارتان دچار این اشتباهات نشوید. در این مقاله ۵ مورد از ۱۰ برنامه را برای شما معرفی کرده است.

معرفی ۱۰ برنامه اتاق مجازی

۱. Planner 5D

Planner 5D، پر استفاده‌ترین ابزار طراحی رایگان است. استفاده از این برنامه برای طراحی اتاق‌ها و اعمال جزئیات معماری کوچک، از جمله پنجره‌ها، پله و پارتیشن، خیلی آسان است. فقط به فضای داخلی نپردازید، این برنامه امکان محوطه سازی و استخر سازی را نیز فراهم می کند، آن هم با گرافیک D3 خیره کننده.

۲. Roomstyler 3D Home Planner

اگر می‌خواهید طرح طبقه خود را آپلود و یا با طرح‌های طبقه پیش نصب کار کنید، این برنامه مخصوص شماست. Roomstyler 3D Home Planner (که قبلا My Deco 3D Planner نام داشت) به شما امکان می‌دهد دیوار و در و پنجره وارد نرم افزار کرده و از گالری پرداخت‌های داخلی انتخاب کنید.
استفاده از اینترفیس (interface) هم نسبتا ساده است، و هم طرح و هم تصویر D3  را به طور همان زمان نمایش می‌دهد. می‌توانید دوربین را اطراف طرح حرکت دهید تا زاویه‌های مختلف را ببینید و حتی رنگ دیوار‌ها و سقف را میان مجموعه گسترده‌ای از رنگ‌ها انتخاب کنید.

مدل‌های استفاده شده در برنامه همگی محصولات واقعی هستند، از لوازم کوچک آشپزخانه گرفته تا ابزار باغ گاراژ. اگر از دکوراسیون مدل رندر خوشتان آمده است، می‌توانید بر روی “موجود برای خرید” کلیک کنید و از قیمت و محل فروش آن برای خرید مطلع شوید. همچنین می‌توانید مدل خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی‌تان هم به اشتراک بگذارید تا دوستان‌تان آن را ببینید.

۳. Ikea Home Planner Tools

آیا تا به حال هنگام دیدن کاتولوگ فروشگاه ایکیا، به این فکر کرده‌اید که کاش می‌شد قبل از خرید یک وسیله مثلا قفسه کتاب یا میز، متوجه شد در فضا چه شکلی می‌شود؟ البته که می‌شود! با استفاده از ابزار رایگان Home Planner، خیلی راحت می‌توانید طرح طبقه را پیکربندی کنید و از گالری مبلمان و دکور فروشگاه انتخاب و هزینه را محاسبه کنید و سپس آن را چاپ کرده به فروشگاه آیکیای محلی‌تان بروید.

۴. Ikea Kitchen Planner

آیکیا یک ابزار برنامه‌ریز برای آشپزخانه طراحی کرده است. می‌توانید پیش نمایش لوازم خانگی، کابینت و دیگر اجزای آشپزخانه آیکیا را بر روی کامپیوتر‌تان ببینید. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد یک لیست خرید از اجزای آیکیا تهیه کنید. علاوه بر این قادر خواهید بود هزینه کلی را برآورد کنید.
با وارد کردن ابعاد و دریچه ها (درها و پنجره ها)، می‌توانید ببینید فضا چه طور خواهد شد. حتی متوجه می‌شوید کدام یک از کابینت‌ها، لوازم و محصولات سازمانی فروشگاه متناسب نیازهای شما خواهد بود.

۵. Design a Room

آیا متنفرید از اینکه از چند فروشگاه مختلف ده‌ها نمونه مواد به خانه بیاورید که انواع ترکیبات را امتحان کنید؟ دیگر لازم نیست اینکار را بکنید. Armstrong یک برنامه مجازی ۳D خوب دارد که به شما امکان می‌دهد ترکیب رنگ‌های مختلف کف‌پوش، کابینت، سقف و دیوار را ببینید.

Design a Room به شما امکان می‌دهد یکی از اتاق‌های خانه خود را انتخاب کنید، یک سبک (معاصر، سنتی، تلفیقی جهانی) انتخاب کنید و با ترکیب رنگ‌ها، بافت‌ها و پرداخت‌ها بازی کنید. انتخاب پرداخت برای اتاق‌ها می‌تواند دلهره آور باشد، اما با این برنامه می‌توانید از کل مجموعه پرداخت‌های Armstrong انتخاب نمایید.
حتی می‌توانید رنگ‌ها و طرح‌های Sherwin Williams، PPG و Benjamin Moore را با چوب‌های جنگلی گیلاس خود و یا کف کاشی و سرامیک عقیق رنگ‌تان هماهنگ کنید.

این ابزار طراحی برای کسانی است که می‌خواهند نتیجه را قبل طراحی مجدد (و قبل از پرداخت حتی یک سکه) ببینید. بهترین چیز در مورد این ابزار رایگان، امکان کسب اطلاعات در مورد محصولات، قبل از خریداری است. مثلا هنگام طراحی حمام، به شما توصیه می‌شود از کفپوش چوب جنگلی استفاده نکنید.

نتیجه گیری

با استفاده از این برنامه‌ها قادر خواهید بود که بدون هیچ مرحله اجرایی و حتی خرید وسیله؛ خانه یا دفتر کار خود را ببینید. تغییر دکوراسیون یکی از مراحل پر استرس و پرهزینه محسوب می‌شود. به همین علت برای جلوگیری از هرگونه هزینه‌های مصرفی می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید. همچنین برای گرفتن ایده و اطلاعات مربوط به تغییر دکوراسیون به بخش‌های دیگر سایت مراجعه کنید.

ما در برنامه های اتاق مجازی (۳D) آنلاین رایگان (قسمت دوم) تعدادی دیگر نرم افزار را معرفی کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.