پارتیشن اداری در طول سال‌ها تغییر قابل توجهی کرده است. دیوارهای اداری قبلاً با استفاده از اجر و سیمان ساخته می‌شد و سپس با گچ کاری و رنگ به پایان می‌رسید. امکان جابجایی دیوارهای اداری در این سیستم وجود نداشت چرا که نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و خراب کردن و ساختن مجدد دیوار داشت. این امر نه تنها وقت گیر بود ، بلکه فضای دفتر را نیز به آشفتگی و حتی تعطیلی می‌کشاند.

اما پارتیشن‌های اداری کاملاً  نسبت به دیوارهای سنتی متفاوت هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی و تمیزی برداشت و به هر فضای دیگری یا چیدمان دیگر منتقل کرد.  همچنین آن‌ها بسته به نیاز و بودجه شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف قابلیت سفارشی سازی بسیاری در انواع ، رنگ‌ها و طرح‌های  مختلف دارند و به سادگی با هر چیدمانی سازگار می‌شوند. با ما در این مقاله از مجله مکعب همراه شوید تا از تأثیر پارتیشن اداری در مدرنیته شدن فضا بیشتر بدانیم.

نصب پارتیشن اداری چه مزایایی دارد؟

پارتیشن‌های اداری به دلایل مختلفی نصب می‌شوند:

  • ایجاد فضاهای خصوصی، که این می‌تواند به این معنی باشد:

– حفظ حریم خصوصی یا ایجاد صدا

– حفظ حریم خصوصی از دیده شدن توسط دیگران یا پیشگیری از حواس‌پرتی‌های بصری

– خصوصی نگه‌داشتن اطلاعات یا مکالمات قابل شنود

  • ایجاد فضاهای ملاقات جدا از دفتر اصلی
  • کنترل بو اطراف غذاخوری و آشپزخانه

این که آیا پارتیشن‌ اداری برای طراحی دفتر شما مناسب هستند یا نه بستگی به سازمان شما ، فضای موجود و نتایج دلخواه شما دارد. پارتیشن‌های اداری برای هر سازمانی کار نمی‌کنند ، بنابراین از طراح خود بپرسید ، که بهترین گزینه را بر اساس نیازهای شما پیدا کند. هر چند گزینه‌هایی برای اکثر فضاها وجود دارد. اتاق‌های کوچک یا غیر معمول می‌توانند از پارتیشن‌های متحرک یا تاشو استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که فضا تا حد امکان قابل استفاده و انعطاف پذیر است.

انتخاب پارتیشن اداری مناسب

اگر در مرحله برنامه ریزی برای بازسازی دفتر خود هستید ، بهتر است با متخصصان فضای طراحی فضای اداری مانند گروه مکعب مشورت کنید. برای اینکه بتوانید از گزینه‌های موجود ایده‌ای به دست آورید ، برخی از متداول‌ترین متریال ها و سبک‌های پارتیشن را با هم بررسی می‌کنیم:

پارتیشن‌های قابل جدا شدن- Demountable partitions

هنگامی که از عبارت پارتیشن اداری استفاده می‌شود ، معمولاً به پارتیشن‌های قابل جدا شدن اشاره می‌شود. پارتیشن اداری دیوارهایی هستند که در صورت جابجایی دفاتر یا تغییر در پیکربندی چیدمان فضای دفتر ، می‌توان آن‌ها را برداشت و دوباره نصب کرد. مزیت دیگر این نوع سیستم پارتیشن این است که آن‌ها مدولار هستند و با حداقل آشفتگی و اختلال برای افرادی که از فضا استفاده می‌کنند می‌توانند به‌سرعت در محل ساخته شوند.  پارتیشن‌های قابل جدا شدن در طیف وسیعی از مواد و سبک‌ها از جمله آلومینیوم ، چوب و شیشه تولید می‌شوند  و می‌توانند از شیشه‌های تک یا دوجداره با پرده‌های شید و کرکره‌ای استفاده کنند. روش ساخت و مصالح مورد استفاده در پارتیشن اداری  می‌تواند میزان تضعیف صدا را هم تعیین کند. اگر پارتیشن اداری به‌طور خاص با هدف رعایت حریم خصوصی و کم کردن سرو صدا به کار گرفته می‌شود ، باید این  نکته را حتماً در نظر بگیرید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای

شیشه یک انتخاب عالی برای پارتیشن اداری است چرا که جریان نور طبیعی را نیز مسدود نمی‌کند. با استفاده از پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای می‌توانید  از حریم خصوصی بیشتر و استفاده بهینه از فضا  بدون تاریک کردن بقیه دفتر لذت ببرید.شیشه جلوه‌ای شیک به دفتر شما می‌بخشد ، به ویژه هنگامی که پارتیشن‌ها بدون شیشه از کف تا سقف باشند.  برای به حداقل رساندن انتقال صدا می‌توان از شیشه‌های دو جداره استفاده کرد و از نقوش شیشه‌ای رنگی یا وینیل برای افزایش حریم خصوصی استفاده کرد. اگر دفتر کار شما طراحی غیر معمولی دارد و یا به دنبال زیبایی منحصر به فرد هستید ، شیشه خمیده می‌تواند به بهترین نحو در طراحی فضای شما مؤثر و شیک ظاهر شود.همچنین شما می‌توانید نور و حریم خصوصی را با شیشه حرارتی LCD قابل تغییر به حداکثر برسانید که با حرکت یک سوئیچ ، شیشه را از شفاف به مات تبدیل می‌کند و دوباره به حالت قبل بر می‌گرداند . پرده‌های ونیزی همچنین گزینه‌ای برای افزایش موقت حریم خصوصی در اتاق جلسات است.

فارغ از هر طرحی که انتخاب می‌کنید ، پارتیشن‌های شیشه‌ای باید با دو ردیف نقطه مات ، مربع یا نوار محکم تکمیل شوند تا مطابق قانون تبعیض ناتوانی (DDA) و مقررات ساختمان باشد. برای رعایت بیشتر مقررات ساختمان ، پارتیشن‌های دارای ضد حریق نیز در دسترس هستند  که به همراه قاب‌بندی درجه حرارت (مانند آسترهای درب) به کار برده می‌شوند.

پارتیشن‌های متحرک و تاشو- Movable and folding partitions

پارتیشن‌های متحرک و تاشو راه حل ایده آلی برای دستیابی به فضاهای کاری و جلسات به شکلی انعطاف پذیر هستند. آن‌ها اجازه می‌دهند اندازه و ظرفیت یک فضا متناسب با جلسه یا وظیفه‌ای که در دست دارید ، بدون تغییر دائمی طرح کل دفتر در لحظه تغییر کند . پارتیشن  اداری متحرک و تاشو عموماً از هسته چوبی ساخته می‌شوند و می‌توانند در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ارائه شوند. این پانل‌ها نیز مانند سایر سطوح عمودی فرصت‌هایی برای درج مارک تجاری یا پیام رسانی سفارشی ارائه می‌دهند. پانل های شیشه‌ای قاب‌دار (مجهز به شیشه‌های یک یا دو جداره) گزینه دیگر پارتیشن‌های متحرک و تاشو هستند. این دیوارهای متحرک یا قابل اجرا معمولاً به سقف آویزان می‌شوند و بسته به ابعاد ، ممکن است در یک مسیر کف اجرا شوند.

پارتیشن‌های اداری مطابق نیازهای کارکنان اداری مدرن است.

Cubicles یک روش سنتی برای تقسیم یک دفتر برنامه باز است. با این حال مزرعه‌های کابینی طرحی که در دهه ۱۹۸۰ به اوج خود رسید ، از آن زمان به عنوان نمادی از ترس برای بسیاری از کارمندان اداری تبدیل شده بود. هدف این اتاقک کاهش سر و صدا و حواس‌پرتی‌های بصری در دفاتری با نقشه باز بود ، یعنی چیزی که امروزه نیز اهمیت زیادی دارد. با این حال ، گزینه‌های امروزی مانند پارتیشن اداری برای ایجاد فضاهای کاری فردی یا کوچک در یک دفتر با طرح باز ، بسیار شیک‌تر و مناسب‌تر با نیازهای کارکنان اداری مدرن است.

پارتیشن‌های اداری به‌راحتی راه‌اندازی می‌شوند. نصب و جابجایی آن‌ها بدون دردسر است. مقرون به صرفه تر از استفاده از دیوارهای دائمی هستند ، با این حال به کارکنان با یک فضای کاری خصوصی در صورت نیاز ارائه می‌دهند. فضای داخلی یک محیط اداری با هر اندازه‌ای را می‌توان با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات یا شفاف جذاب‌تر کرد. انعطاف پذیری آن‌ها همچنین باعث می‌شود که یکنواختی طرح‌های اداری ثابت به راحتی از بین برود زیرا آن‌ها تنوع بی‌نهایتی  را در طراحی داخلی ایجاد می‌کنند.

اگر می‌خواهید دریابید که چگونه می‌توانید از طراحی دفتر باز و سیستم پارتیشن اداری به شکلی کارآمد بهره‌مند شوید ، با گروه دکوراسیون اداری مکعب تماس بگیرید تا با استفاده از مشاوره رایگان طراحی بهترین طرح ممکن مطابق با نیاز‌های خود را پیدا کنید.