آیا تغییر فضای کاری با پارتیشن‌های اداری امکان پذیر است؟ این سوالی است که بیشتر مدیران در هنگام تغییر دکوراسیون از طراحان اداری می‌پرسند. استفاده از یک سیستم پارتیشن اداری یک روش عالی برای تغییر فضای محل کار با ایجاد حداقل اختلال در روند کاری و هزینه پایین در مقایسه با روش‌های دیگر است.
اما برای رسیدن به بهترین نتیجه مطلوب است انواع پارتیشن اداری را بهتر بشناسید. این مقاله به شما در مورد محبوب‌ترین انواع پارتیشن‌های اداری و مزایای استفاده از آنها اطلاعاتی خواهد داد. با ما همراه باشید تا در انتخاب پارتیشن اداری با کمترین مشکل مواجه شوید.

آشنایی با انواع مدل‌های پارتیشن‌های اداری

با گسترده شدن فضاهای اداری و افزایش اهمیت دکوراسیون اداری در هر گونه کسب و کار، فضاهای اداری به سوی مدرن شدن رفته‌اند. پارتیشن اداری از تنوع زیادی برخوردار است که قطعا می‌توانید نسبت به محیط کار خود بهترین آن را انتخاب کنید. برخی از محبوب‌ترین مدل‌های پارتیشن‌های اداری عبارتند از:

تغییر در فضای کاری با پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای

برای تغییر فضای کاری با پارتیشن‌های اداری یک گزینه مناسب استفاده از پارتیشن شیشه ای است. پارتیشن‌های شیشه‌ای بزرگ اجازه ورود نور به محیط کار شما را می‌دهند. این نوع پارتیشن اداری را می‌توان با شیشه‌‌های مشبک سفارش داد تا حریم خصوصی شما را بدون این که کارکنان احساس خستگی کنند، حفظ کنند.
همچنین می‌توانید مطابق با رنگ‌های به کار رفته در لوگوی شرکت شما پارتیشن اداری را سفارش دهید که باعث می‌شود دفتر شما منحصر به فرد و حرفه‌ای به نظر برسد.

تغییر فضای کاری با پارتیشن

پارتیشن‌های صلب

پارتیشن‌های اداری صلب بیشترین حریم خصوصی را در محیط کار شما به ارمغان می‌آورند. این نوع پارتیشن مناسب برای یک دفتر است که نیاز به فضایی برای تمرکز مطلوب برای کارکنان دارد.

پارتیشن‌ آکوستیک

اگر شما به دنبال کاهش سر و صدا در دفتر کار خود هستید این نوع پارتیشن‌ها گزینه‌های مناسبی هستند. پارتیشن های آکوستیک در طیف وسیعی از طرح‌ها شامل دو لعابی، تک لعابی و صلب عرضه می‌شوند. پارتیشن‌های آکوستیک صلب بسیار مقاوم تر از انواع شیشه‌ای خواهد بود؛ اما پارتیشن‌های شیشه‌ای اجازه می‌دهند تا مقدار زیادی نور طبیعی به دفتر کار شما وارد شود.
انتخاب بین این دو نوع پارتیشن اداری بستگی به دکوراسیون اداری دفتر شما و اینکه می‌خواهید تا چه میزان دفتر کار خود را به لحاظ صوتی عایق کاری کنید.

پارتیشن‌های متحرک

بسیاری از پارتیشن‌های اداری کاملا قابلیت جابه جایی را دارند. این به شما یک فضای کاری انعطاف پذیر می‌دهد که شما می‌توانید در هر زمان بسته به آن چه مورد نیاز است آن را تغییر دهید. اگر دفتر کار خود را تغییر دهید می‌توانید آنها را با خود به محل جدید ببرید!

تغییر در طراحی فضای کاری با پارتیشن های اداری

استفاده از پارتیشن‌های اداری چه مزایای دارد؟

افزایش روز شمار طراحی و نصب پارتیشن نشان از محبوبیت این نوع تجهیزات در محیط‌های اداری دارد. بیشتر محیط‌های اداری که از دکوراسیون اداری مدرن برخوردار هستند، از مزایای پارتیشن اداری بهره‌مند هستند. مزایای زیادی در نصب پارتیشن‌های اداری وجود دارد که در ادامه درباره این مزایا بیشتر صحبت می‌کنیم.

مقرون به صرفه بودن

پارتیشن‌های اداری بسیار مقرون به صرفه تر از نصب یک دیواره صلب هستند. آنها به قدری مقرون به صرفه هستند که شما می‌توانید آنها را با خود به محل کار جدید خود حمل کنید، به این معنی که شما می‌توانید از این پارتیشن‌ها تا آخر عمر استفاده کنید.

کاربردی بودن

۲۰-۳۰ نفر در یک اتاق واقعا بازده واقعی خود را نخواهند داشت. میزان بالای سر و صدا و حواس پرتی باعث کاهش بهره‌وری خواهد شد. با استفاده از پارتیشن‌های اداری، می توانید فضای اداری دوستانه و صمیمی خود را حفظ کنید، اما در عین حال میزان سر و صدا را کاهش داده و حریم شخصی افراد را افزایش دهید.

حریم خصوصی

در کنار ایجاد حریم خصوصی در حین کار، پارتیشن‌های اداری می‎‌توانند به نحوی در دکوراسیون داخلی محیط کار شما مورد استفاده قرار گیرند تا امکانات دیگری را که ممکن است دفتر شما قبلا نداشته است، مانند اتاق استراحت، را در آن ایجاد کنید.

این کار به کارکنان اجازه می‌دهد تا در مواقع خستگی به آنجا رفته و کمی استراحت کنند و بتوانند با انرژی بیشتر به دفاتر خود بازگردند.

زیبایی شناسی

پارتیشن اداری می تواند جلوه یک دفتر را تغییر دهد. بسیاری از سبک‌های پارتیشن‌بندی بسیار مدرن هستند و می‌توانند دفتر شما را بهتر و حرفه‌ای‌تر نشان دهند. شما همچنین می‌توانید نام تجاری شرکت خود را بر روی آن قرار دهید.

سبک بودن

این مزایا به طور مستقیم با پارتیشن‌های شیشه‌ای مرتبط است که می‌تواند به طور چشمگیری میزان نور طبیعی ورودی به دفتر کار شما را افزایش دهد. این نه تنها فضای اداری را جذاب تر می‌کند، بلکه موجب بهبود خلق و خوی کارکنان و ارتقای کلی بازده دفتر شما خواهد شد.

نتیجه گیری

پارتیشن‌های اداری با وجود مزایایی که دارند، اگر در انتخاب آن دقت نشود، چیزی جز افزایش هزینه در پی نخواهد داشت. برای رسیدن به بهترین نتیجه در دکوراسیون اداری خود می‌توانید از مشاوران و طراحان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پارتیشن اداری و انواع آن به دیگر مقالات سایت مراجعه کنید.