پارتیشن‌های اداری دیواره‌های مدرن و جدیدی هستند که برای جداسازی بخش‌های مختلف اداره‌ها و ایجاد حریم شخصی برای کارمندان استفاده می‌شوند. با این ابزار می‌توانید بدون اشغال‌کردن فضای اضافه، صرفه هزینه‌های گزاف و … برای کارمندانتان حریم شخصی به‌وجود بیاورید تا با دقت عمل بیشتری وظایفشان را انجام دهند. 

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد و باید بر اساس نیازتان آنها را بخرید. مثلاً اگر قصد ایجاد حریم شخصی دارید، باید نمونه‌های مات و بلورشده‌ را بخرید که هیچ دیدی از خارج از محیط به داخل فضای پارتیشن‌بندی‌شده به‌وجود نمی‌آورند. 

در دنیای امروز که همه کسب‌وکار‌ها به‌روز و مدرن شده‌اند، بسیاری از مدیران و صاحبین مشاغل ترجیح می‌دهند که به‌ جای صرف هزینه‌های زیاد بابت احداث دیواره‌ های بتنی که غیرقابل جابه‌جایی هستند و نور را از خود عبور نمی‌دهند، از پارتیشن‌های اداری استفاده کنند. ایجاد حریم شخصی برای کارمندان با پارتیشن اداری باعث افزایش کارایی کارمندان می شود.

پارتیشن اداری چیست؟ 

با پارتیشن‌ها می‌توانید فضای اداره‌تان را به چند بخش مختلف و کاملاً مستقل تقسیم کنید. پارتیشن‌ ها دیواره‌هایی هستند که فضا‌های مختلف را در اداره تفکیک می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که با استفاده از آن‌ها، هر کارمند یک فضای مخصوص کاری یا یک اتاق دارد که می‌تواند به‌صورت کاملاً مستقل نسبت به دیگر کارمندان در آن اتاق وظایف کاری‌ اش را انجام دهد. 

در شرایطی که امکان احداث دیواره بتنی وجود ندارد، صاحبین مشاغل ترجیح می‌دهند که از پارتیشن‌های اداری استفاده کنند. قبل از خرید این دیواره‌ها باید به نوع و مدل آنها آشنا شوید و ویژگی‌های مختلف هر یک را بدانید تا بتوانید به شیوه‌ای مناسب برای کارمندانتان حریم شخصی به‌وجود بیاورید. 

معرفی انواع پارتیشن‌های اداری

حریم شخصی برای کارمندان با پارتیشن اداری

در ادامه لیستی از پارتیشن‌ها برای طراحی دکوراسیون اداری به‌منظور ایجاد حریم شخصی را می‌آوریم که هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند و در شرایطی به‌خصوصی به کارتان می‌آیند: 

پارتیشن‌های تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره قیمت بسیار مقطوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای نسبت به سایر دیواره‌ها دارند و جزء دیواره‌های قابل جابه‌جایی نیز هستند. این دیواره‌ها از رنگ‌بندی کاملی نیز برخوردارند و بیشتر تولیدکننده‌ها آنها را از جنس چوب ام‌دی‌اف تولید می‌کنند. 

برخی از پارتیشن‌های تک جداره به‌صورت ترکیب چوب و شیشه تولید می‌شوند. البته شیشه به‌کاررفته در این دیواره‌ها به‌صورت مات است و هیچ دیدی از خارج به داخل محیط به‌وجود نمی‌آورد؛ بنابراین حریم شخصی‌تان را از بین نمی‌برد. 

پارتیشن‌های ۲ جداره

پارتیشن‌های ۲ جداره یک گام فراتر از پارتیشن‌های تک جداره برداشته‌اند و هیچ صدایی را از بیرون به داخل یا از داخل به بیرون انتقال نمی‌دهند. در واقع این دیواره‌ها عایق صدا هستند و باعث آرامش بیشتر کارمندان حین کار در اتاقشان می‌شوند. 

متریال استفاده شده در تولید پارتیشن‌های ۲ جداره معمولاً از جنس چوب، شیشه یا آلومینیوم است که به‌دلیل ضخامت بالا هیچ صدایی از آنها عبور نمی‌کند. 

قفل‌های موجود در این پارتیشن‌ها که به‌صورت ۲ لاینه تولید می‌شود؛ امنیت آنها را بالا می‌برند. در گذشته فقط نمونه ثابت این دیواره‌ها وجود داشت، اما هم‌اکنون تولیدکننده‌ها نمونه‌های متحرک آنها را نیز ساخته‌اند. 

پارتیشن ام دی اف

بهترین پارتیشن برای ایجاد حریم شخصی کارمندان دیواره ام‌دی‌اف است که معمولاً به‌صورت ترکیبی با متریال شیشه تولید می‌شود. پارتیشن‌های ام‌دی‌اف ابعاد مختلف دارند و می‌توانید با توجه به ابعاد محیط آنها را سفارش دهید و نصب کنید. 

دیواره‌های ام‌دی‌اف قابل جابه‌جایی نیز هستند، بنابراین در صورت نیاز می‌تواند آنها را جابه‌جا کنید تا دکوراسیون‌تان را تغییر دهید. 

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای جزء مدرنترین دیواره‌ها هستند که شاید با خواندن نامشان در این مطلب کمی تعجب کنید، اما مطمئن باشید که در ایجاد حریم خصوصی برای کارمندانتان بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند. این دیواره‌ها معمولاً به‌صورت شفاف یا مات تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر نیاز به حریم خصوصی دارید، کافیست نمونه‌های مات آنها را سفارش دهید. 

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای به فضای اداره‌تان نمایی زیبا و مدرن می‌بخشند و باعث افزایش جذابیت آنجا می‌شوند. یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این دیواره‌ها امکان انتقال نور است؛ بنابراین در طی روز به‌خوبی نور طبیعی را از خود عبور می‌دهند و به سایر اتاق‌ها می‌رسانند؛ برای همین هیچ نیازی به منابع روشنایی اضافه نخواهید داشت. 

مدیرانی که در اداره‌شان کار‌های تیمی انجام می‌دهند یا نیاز به فعالیت‌های گروهی در برخی ساعات روز در اداره‌شان دارند، می‌توانند از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنند تا علاوه‌ بر ایجاد حریم شخصی برای کارمندان و محیطی کاملاً مستقل برای هر یک از آن‌ها، امکان تعامل با یکدیگر را برایشان به‌وجود بیاورند. 

پارتیشن‌های همراه با کمد

یکی از جدیدترین پارتیشن‌های اداری، دیواره‌های با کمد هستند که نیازتان را به فایلینگ اسناد و مدارک به‌صورت کامل برطرف می‌کنند. این دیواره‌ها کمد‌هایی با فضای کافی دارند که می‌توانید مدارک مختلف‌تان را داخل آنها قرار دهید. 

اگر می‌خواهید استفاده بیشتری از دیواره‌های اداری ببرید و فضای کاری‌تان را نیز کارآمدتر کنید، به‌جای خرید پارتیشن‌های معمولی، پارتیشن‌های کمددار را بخرید. 

کدام پارتیشن بیشترین حریم شخصی را به‌وجود می‌آورد؟ 

پارتیشن‌های ام دی اف ۲ جداره به‌هیچ‌عنوان نه دیدی از بیرون به داخل محیط به‌وجود می‌آورند و نه صدایی را انتقال می‌دهند، بنابراین بیشترین حریم شخصی را برایتان به‌ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر می‌خواهید محیطی کاملاً مستقل به‌وجود آورید که کارمندان به‌هیچ‌عنوان به داخل اتاق یکدیگر دید نداشته باشند، ما این دیواره‌ها را پیشنهاد می‌دهیم. 

پارتیشن‌های اداری؛ ارمغان‌آور حریم خصوصی

در این مطلب به‌طور کامل درباره ایجاد حریم شخصی برای کارمندان با پارتیشن اداری صحبت کردیم؛ همچنین درباره مدل‌های مختلف این دیواره‌ها گفتیم تا بتوانید بر اساس این نکته‌ها بهترین و مناسبترین دیواره را برای محیط کارتان بخرید و فضا‌های کاری مختلفی را در محیط اداره‌تان به‌وجود بیاورید. 

برای خرید پارتیشن‌های اداری پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ مجموعه‌هایی بروید که پرسنلی کاربلد و حرفه‌ای دارند و سال‌ها در این زمینه مشغول به فعالیت هستند تا بدون هیچ مشکلی این دیواره‌ها را برایتان نصب کنند و فضایی کاملاً مدرن و جذاب به محیط اداره‌تان ببخشند.

برای نصب پارتیشن‌های اداری توصیه می‌کنیم حتما از قبل با کارشناس‌های حرفه‌ای مشورت داشته باشید تا آنها بر اساس نیاز و نوع محیط اداره‌تان بهترین مدل دیواره‌ها را معرفی کنند. کارشناس‌های مکعب گروپ برای این کار در خدمت شما هستند. شما می‌توانید در زمینه طراحی فضای کاری‌تان با پارتیشن‌های اداری به‌منظور ایجاد حریم شخصی برای کارمندان، با کارشناسان مکعب گروپ تماس بگیرید تا به‌صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی راهنمایی‌تان کنند. با دریافت مشاوره از کارشناس‌های ما احتمال انتخاب اشتباه به حداقل می‌رسد و با خیال راحت می‌توانید برای اداره‌تان پارتیشن تهیه کنید.