اکثر محیط ‌های کاری در برهه‌ای از زمان پس از طراحی اولیه، به دلایل مشخصی نیاز به بازطراحی فضا و تغییر دکوراسیون اداری شرکت دارند. اصولا برای بازطراحی نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی است تا بتوان از فضا و بودجه خود استفاده بهتری کرد. از آنجایی ‌که باید در طراحی فضای کاری مواردی چون کیفیت هوا، نور، چشم‌اندازها و طرح کلی فضای داخلی را در نظر گرفت؛ چرا که به طور چشمگیری بر سلامتی، رضایت، رفاه و بهره‌وری کارکنان تاثیر دارند؛ پس از مشاهده هرگونه ضعف در طراحی اولیه شرکت باید به سرعت برای بازطراحی آن اقدام کرد.

شما به بازطراحی نیاز دارید اگر با این علائم مواجه شدید!

اصولا تصمیم‌گیری در مورد زمان بازطراحی محیط کار یا تعداد دفعاتی که باید بازسازی انجام شود، دشوار است. زیرا گاهی نیاز به انرژی مضاعفی دارد و در صورت عدم مشورت با کارشناسان خبره طراحی داخلی و معماری ممکن است به کاهش بهره‌وری شرکت منجر شود. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم شما را با دلایل اصلی که پس از مشاهده آن‌ها باید سریعا برای بازطراحی محیط کاری خود اقدام کنید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

  • طراحی محیط کاری شما از هر جهت منسوخ شده است

اگر دفتر کار شما دقیقاً مانند آنچه برای اولین بار به آنجا نقل مکان کرده‌اید به نظر می‌رسد، شاید ارزش آن را داشته باشد که نوسازی انجام دهید. زیرا دفتری که ۱۰ تا ۲۰ سال دست‌نخورده به همان شکل گذشته باقی مانده باشد، بدون شک همین احساس را در مشتریان نیز القا می‌کند. همین حالا نگاهی به اطراف خود بیندازید، آیا واقعا نوع طراحی محیط کار شما بازتاب واقعی برند (نام تجاری) شما است؟ آیا کسی که وارد شرکت شما می‌شود، به سرعت می‌تواند بفهمد تجارت شما چیست؟

اساسا برای مشتریان و کارمندان، وجود دفتری که نمایانگر ارزش‌های کلی تجارت شما باشد بسیار مهم است. در صورت نبود این شرایط، فکری به حال بازطراحی آن کنید؛ به گونه‌ای که به طرز چشم‌گیری تجسمی از برند و نوع تجارت شما باشد. حتی اگر قصد تغییر نام برند خود را دارید، طراحی و دکوراسیون دفتر شما باید برای انعکاس آن تغییر کند.

ممکن است تکنولوژی شرکت شما هنگام ارائه خدمات توسط کارمندان و یا برگزاری جلسات با مشتریان، خیلی مطابق استانداردهای روز نباشد. با توجه به اینکه کارمندان بیش از ۸ ساعت از روز خود را در محیط کاری می‌گذرانند و در کنار راحتی باید از استانداردهای ایمنی و بهداشت لازم برخوردار باشند؛ وجود تجهیزات ادرای فرسوده خود نشانه‌ای از نیاز به یک تغییر اساسی در امکانات شرکت است. گاهی وجود یک رقیب کاری جدید با ایده‌های طراحی عالی برای محیط شرکت خود، ممکن است محرک خوبی برای شما در جهت تغییر دکوراسیون شرکت به نشانه رقابت باشد.

  • سطح بهره‌وری شرکت پایین آمده است

اساسا محیطی که کارمندان در آن کار می‌کنند، تأثیر زیادی در روحیه و بهره‌وری کلی آن‌ها دارد. محققان پس از انجام مطالعات متعدد در مورد رفاه و بهره‌وری کارکنان، به این نتیجه رسیدند که یک فضای کاری مناسب از نظر طراحی و ظرفیت ارتباطات همکاران، نه تنها بهره‌وری کارکنان را بهبود می‌بخشد بلکه باعث حفظ آن‌ها و افزایش جذب استعدادهای برتر جدید نیز می‌شود!

کار بخش بزرگی از زندگی ماست و این طبیعی است که استعدادهای جدید کاری بخواهند در شرکتی کار کنند که از وقت گذراندن در آن لذت ببرند. بنابراین اگر متوجه شده‌اید که کارمندان موافق با تغییر دکوراسیون شرکت برای انجام کارهای اداری خود به شکل موثرتری هستند؛ زمان بازطراحی محیط کار را به جلو بیاندازید. یادتان باشد که کیفیت و نوع طراحی دفتر می‌تواند عامل تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری نهایی استعدادهای برتر متقاضی کار باشد.

  • با کمبود فضا مواجه شده‌اید

اینکه در یک برهه از زمان طراحی دفتر برای شما رضایت‌بخش بوده است، لزوما به این معنی نیست که همیشه بدین شکل باقی بماند. از آنجایی‌که شرکت شما مدام در حال رشد است؛ ممکن است در اثر افزایش تعداد کارمندان و مشتریان جدید با کمبود فضا مواجه شوید. در این شرایط باید به عنوان صاحب شرکت تغییرات ایجاد شده را در نظر بگیرید.

اگر متوجه شده‌اید که فضای فعلی شما اتاق جلسات کافی برای کارمندان یا اتاق کنفرانس برای برگزاری جلسات با مشتریان را ندارد، بهتر است به فکر نوسازی باشید. چرا که داشتن یک محیط کاری با توانایی ارائه آزادی عمل کافی به کارمندان و مشتریان، در بهره‌وری و راندمان نهایی آن بسیار موثر است. حتی در مواردی که به دلیل متراژ بالا، شرکت شما فضاهای بدون استفاده زیادی دارد نیز باید با یک بازطراحی به فکر بهره‌مندی بیشتر از این فضاها بیافتید.

  • فضای کاری شما منعکس‌کننده برند شما نیست

واقعا اگر یک مشتری برای اولین بار به دفتر شما مراجعه کند، به نظر شما چه نوع برداشتی از فضای کاری‌تان خواهد داشت؟ طبق اصول طراحی داخلی، شرکت‌ها باید دفاتر خود را با در نظر گرفتن برند و منعکس‌کننده فرهنگ شرکت خود طراحی کنند، تا افراد مختلف بتوانند فوراً ایده کاملی از آن‌ها به‌دست آورند. چرا که اگر بین ادراک افراد و واقعیت ارتباطی وجود نداشته باشد، بازدیدکنندگان و کارمندان ممکن است پیام‌های متفاوتی دریافت کنند.

به عنوان مثال، اگر دکوراسیون شرکت شما از رده خارج شده باشد، دیگر نمی‌تواند به عنوان یک شرکت فناوری بسیار نوآور و پیشرو خود را معرفی کند. باز طراحی دفتر کار و تغییر دکوراسیون شرکت برای انعکاس بهتر شخصیت برند خود، نه تنها می‌تواند به بهبود درک درست از برند تجاری کمک کند، بلکه می‌تواند همزمان در تقویت روحیه کارمندان نیز موثر باشد. اگر فضای کاری شما چیدمان ضعیفی دارد که کارمندان را به تعامل با هم ترغیب نمی‌کند، وجود فضاهای مشترک بدون طراحی اصولی کافی نیست. امروزه توصیه می‌شود که فضاهای استراحت کارمندان نیز منعکس‌کننده برند تجاری شرکت باشند.

  • شرکت شما تغییر مکان به جای دیگری داده است

آیا به تازگی یک ساختمان جدید برای شرکت خریده‌اید و قصد جابه‌جایی دارید؟ به احتمال زیاد، این ساختمان جدید حتی اگر فضای عالی باشد، هنوز کاملاً متناسب با نیازهای شما طراحی نشده است. در این شرایط باید برای نوسازی و بازطراحی فضای اداری آن اقدام کنید. تیمی از افراد متخصص می‌توانند وارد عمل شوند و به شما در تعیین تغییرات لازم برای این فضا و اینکه می‌خواهید محصول نهایی چگونه به نظر برسد؛ کمک کنند.

گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب، مدت مدیدی است در دو زمینه طراحی دکوراسیون اداری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می‌کند. علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره بصورت رایگان، سعی در طراحی و تولید محصولات متناسب با فضاهای مذکور را دارد. محصولاتی که در گروه مکعب طراحی و تولید می‌شوند علاوه بر ارگونومی دارای تنوع در متریال هم می‌باشند که این موضوع انتخاب را برای شما آسان می‌کند. همه طراحی‌های داخلی تیم جوان مکعب بر اساس خلاقیت است و از زیبایی بصری منحصر به ‌فردی برخوردار هستند.