پارتیشن‌بندی در فضای یک محیط کاری، روشی قابل تغییر برای تقسیم‌بندی فضاهای کاری موجود است تا هر بخشی بتواند محیط کاری جداگانه‌ خود را داشته باشد. همچنین پارتیشن‌بندی دفتر کار به طور همزمان، یکپارچه‌سازی و یک تجربه‌ کاری هماهنگ را ارائه می‌دهد. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید در دفتر کار خود پارتیشن نصب کنید یا خیر، در زیر به برخی از مزایای پارتیشن‌بندی که می‌تواند شما را متقاعد کند اشاره می‌کنیم.

مزیت های استفاده از پارتیشن‌های اداری

آشنایی با مزایای استفاده از پارتیشن‌های اداری

پارتیشن‌ها از مواد گوناگون ساخته می‌شوند

پارتیشن‌های اداری از آلیاژهای فلزی، شیشه و مواد چوبی ساخته می‌شوند. این مواد گزینه‌ بهتری برای پارتیشن‌بندی دفتر کار در مقایسه با دیوارهای بتنی هستند و همچنین می‌توان آنها را طوری بهسازی کرد که نسبت به درجه حرارت داخلی مقاومت داشته باشند.

این بهسازی‌ها همچنین تضمین می‌کند که پارتیشن‌ها زود پوسیده نشوند و از بین نروند. همراه با پارتیشن‌ اداری صفحات نرمی وجود دارد که می‌توان یادداشت‌ها یا هر چیزی دیگری را پرینت گرفت و بر روی آنها نصب کرد. در صورت لزوم می‌توان بدون صرف هزینه‌های اضافی، تقسیم‌کننده‌ها، جزیره‌ها یا اتاقک‌های اداری معمولی را انتقال داده و جابه ‌جا کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن‌ اداری

حفظ سکوت و آرامش محیط کار

یکی ار مزایای استفاده از پارتیشن‌ اداری ، عایق صوتی بودن و حفظ حریم خصوصی در محیط کار است. تقسیم‌بندی یک فضای اداری با استفاده از پارتیشن‌ها، تضمین می‌کند که محل‌های کاری مجزا شده‌اند. هم برای ادارات کوچک و بزرگ و یا در داخل بخش‌های سازمان‌ها مناسب هستند.

از این رو پارتیشن‌های اداری تمرکز کل محل کار را افزایش می‌دهند. آنها کارکنان را از هم جدا می‌کنند. این پارتیشن‌ها همچنین حریم خصوصی کارکنان را هنگامی که مشغول انجام کارهایشان یا صحبت کردن با تلفن هستند را حفظ کند. صداهایی که چه در داخل یا خارج از دفتر ایجاد می‌شوند به حداقل می‌رسند، به ویژه هنگامی که ارتفاع پارتیشن اداری کامل باشد.

بهبود ظاهر دفتر کار

پارتیشن‌ها، علاوه بر کاربردی بودنشان، به بهتر شدن ظاهر طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری نیز کمک می‌کنند. همچنین نگهداری و تمیز کردن این پارتیشن‌ها نیز راحت است. علاوه بر این طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند و یا حتی می‌توانید آنها را به سلیقه‌ی خودتان یا متناسب با دکوراسیون کلی فضا سفارشی کنید.
آنها همچنین پرداخت‌های حرفه‌ای و اندازه‌های مختلف دارند و برای جذابیت بیشتر می‌توان آنها را به رنگ‌های متنوعی سفارش داد.

آشنایی با مزایای پارتیشن‌ اداری

ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر

پارتیشن‌های اداری می‌توانند فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای کارکنانی که داخل آنها کار می‌کنند ایجاد کنند. می‌توان روی پارتیشن‌ها قفسه‌ نصب کرد یا یادداشت‌های مهم و دیگر موارد را رو آنها آویزان کرد. همچنین می‌توان بر روی پارتیشن‌ها گلس بورد و انواع دیگر از بوردها را نصب کرد تا کارکنان بتوانند به راحتی یادداشت‌های خود را بر روی آن بنویسند.

بهینه سازی فضاهای اداری

فضاهای کاری به طور معمول با کمبود جا مواجه هستند. در طراحی مدرن فضاهای فلت یا همان اپن آفیس این اختیار را به وجود می‌آورد که هر فضا را به نسبت نیاز افراد در اختیارشان قرار داد. همچنین با پارتیشن می‌توان هر کدام از این فضاها را به بخش‌های متفاوت تقسیم بندی کرد. در طول یک دوره کاری یک فضای اداری با تغییرات زیادی در تعداد نیروهایش مواجه می‌شود.
پارتیشن اداری متحرک این موقعیت را ایجا می‌‎کند که با تغییر نیروی کار و یا جابه جایی همچنان از توانایی تطابق‌پذیری بهره‌مند باشد.

ایجاد تعامل سازنده میان کارمندان

ایجاد هماهنگی و اتحاد در یک محیط کار، تضمین کننده موفقیت هر شرکت و کسب و کاری است. یکی از راه‌های ایجاد تعامل در محیط کار به وجود آوردن فضای دوستانه در میان افراد حاضر در محیط کار است. اگر در گذشته هر کارمند در اتاقی جداگانه ساعات طولانی کار را می‌گذارند، اما امروزه این روش منسوخ شده است. دکوراسیون اداری مدرن طراحی خود را بر اساس ایجاد تعامل و بهینه سازی محیط ایجاد می‌کند.

ارباب‌رجوع بهتر می‌تواند مسیرش را پیدا کند

داشتن پارتیشن‌بندی در دکوراسیون اداری یک دفتر باعث می‌شود ارباب‌رجوع بهتر بتواند دفتر مورد نظر خود را پیدا کند، چون پارتیشن‌ها، بخش‌های اداری مختلف را از هم مجزا کرده‌اند. از این رو مشتری‌ها می‌توانند به راحتی به کمک برچسب‌های هر بخش که روی پارتیشن‌ها چسبانده یا آویزان شده، کسی که با او قرار ملاقات دارند را پیدا کنند.
همانطور که در اینجا مشاهده کردید، استفاده از پارتیشن‌های اداری مزایای متعددی دارد. اگر در مورد حفظ حریم خصوصی، نظم و ترتیب و یا حتی سر و صدا مشکلی دارید، پارتیشن‌بندی اداری مطمئنا مشکل شما را حل خواهد کرد. آنها همچنین هزینه‌های مازاد اضافه کردن دیوار برای افزایش فضاهای اداری را کاهش می‌دهند. بنابراین می‌توانند بهترین راه حل برای هر سازمانی باشند.

نتیجه‌گیری

نصب و اجرای پارتینش اداری مزایای زیادی در پی دارد که در این مقاله به تعدادی از آن اشاره کردیم. برای آشنایی بیشتر و دیدن نمونه‌های پارتیشن در فضاهای مدرن می‌توانید به قسمت پروژه‌ها مراجعه کنید. در این قسمت شاهد انواع پارتیشن به خصوص پارتینش اداری شیشه‌ای خواهید بود. همکاری گروه مکعب با شرکت‌های بزرگ داخل ایران نشان‌گر خواهید بود. برای هرگونه مشاوره در این خصوص می‌توانید با گروه دکوراسیون مکعب ارتباط برقرار کنید.