شاید تفاوت بین پارتیشن‌های شیشه‌ای و استاندارد واضح به نظر برسد، اما در واقع تفاوت‌های آنها خیلی بیشتر از ظاهرشان است.هر دو نوع پارتیشن مزایا و جنبه‌های مثبت بی‌شماری دارند که انتخاب آنها بسته به نیازها و بودجه سازمان خواهد بود. در زیر به بررسی هر دو نوع پارتیشن اداری می‌پردازیم و مزایای هرکدام را شرح می‌دهیم.

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای

جذابیت بصری

پارتیشن‌های شیشه‌ای ظاهری حرفه‌ای و شیک دارند. آنها می‌توانند تاثیرمثبتی بر روی مشتری‌ها بگذارند و فضای کاری مثبتی برای کارکنان ایجاد کنند. شیشه مات حتی می‌تواند ظاهر جذاب‌تری به محیط کار اضافه کند.

تنوع

پارتیشن‌های شیشه‌ای را می توان و در اشکال و اندازه‌های مختلف طراحی و سفارشی کرد. اگر برای تقسیم‌بندی فضای کاری خود، پارتیشن‌های شیشه‌ای را انتخاب کرده‌اید، حتما سفارشی کردن طرح پارتیشن اداری را هم در نظر بگیرید.

نور

پارتیشن‌های شیشه‌ای امکان عبور نور طبیعی از پنجره‌ها به محل کار را فراهم می‌کند. معمولا در دفاتر کار، نور طبیعی بسیار محدود است. به این ترتیب پارتیشن‌های شیشه‌ای به کاهش استفاده از نور فلورسنت نیز کمک می‌کند. و همین امر موجب صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

ارزان

نصب پارتیشن‌ شیشه‌ای، نسبت به ساخت‌وساز دیوارهای بتنی، هزینه‌ کمتری می‌برد. این نوع پارتیشن‌اداری با دوام هستند و می‌توان آنها را با توجه به تغییراتی که در دکوراسیون داخلی محیط کار اتفاق می‌افتد، جابه جا کرد. به این صورت که قطعات را از یکدیگر جدا کرد و دوباره در جای دیگر نصب کرد.

کاهش سر و صدا

پارتیشن‌های شیشه‌ای جدید، عایق سر و صدا های محیط نیز هستند. این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که سازمان با مسائل محرمانه سر و کار دارد. علاوه بر این، شیشه‌های مات نیز حریم خصوصی بیشتری را فراهم می‌کنند. این موضوع برای افرادی که جلسات مکرر دارند بسیار مهم است.

ایجاد انگیزه

کار در یک محیط خوشایند با نور طبیعی موجب افزایش روحیه کارکنان خواهد شد. بهره‌وری و رضایت کارکنان بیشتر خواهد شد و محل کار نیز تبدیل محیط کارآمدتری برای کار می‌شود.

پارتیشن‌های اداری سنتی

حریم خصوصی و فضا

تک تک کارمندان فضای کاری خود و همچنین همه چیزهایی که برای انجام کار خود نیاز دارند را خواهند داشت. آنها باید بتوانند در محیطی آرام کار کنند و به کامپیوتر و سایر تجهیزات اداری خود دسترسی داشته باشند.

کار تیمی

وقتی کارمندان نیاز به همکاری با هم داشته باشند، پارتیشن‌ها به آنها امکان دسترسی به یک فضای کاری مشترک و محیطی آرام برای برنامه‌ریزی تیمی می‌دهد.

طراحی

پارتیشن‌های اداری علاوه بر این که فضای مورد نیاز برای کار کارمندان را فراهم می‌کنند. از نظر بصری نیز به زیبایی و جذابیت دکوراسیون اداری سازمان می‌افزایند. پارتیشن‌ها را می‌توان طوری طراحی و سفارشی کرد که در هر فضایی نصب شوند، حتی اگر نقشه‌ی فضا یک دست نباشد.

مقرون به صرفه

این پارتیشن‌ها مقرون به صرفه هستند. شاید به دوام پارتیشن‌های شیشه‌ای نباشند، اما بسیار مقرون به صرفه هستند و می‌توانند تا چندین سال نیاز شما را برآورده کنند.

متریال پارتیشن‌های اداری

پارتیشن در دکوراسیون اداری متریال متفاوتی را شامل می‌شود. در ادامه این مقاله از سایت گروه مکعب به چند متریال پرکاربرد اشاره می‌کنیم.

چوب

چوب یکی از متریال‌های کلاسیک در دکوراسیون اداری به شمار می‌رود. البته هنوز در بسیاری از سبک‌های دکوارسیون اداری به کار می‌رود. چوب از مقاومت خوبی برخوردار است که در فضاهایی با سبک کلاسیک و یا تلفیقی به کار می‌رود.

شیشه

متریال شیشه طی سال‌ها با پیشرفت چشمگیری در دوام رو به رو شده است. پارتیشن شیشه‌ای در زیبایی و بهینه سازی مصرف انرژی در محیط‌های کاری بسیار کارایی دارد. همچنین می‌توان این متریال را با چوب تلفیق کرد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای با پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم به نسبت از وزن سبکی برخوردار است و بهترین گزینه برای فریمی است که سطوح شیشه‌ای را در خود نگه دارد.

ام دی اف

ام دی اف و انواع مشتقات مصنوعی چوب به علت داشتن چسب‌های صنعتی دوام بالایی در مقال رطوبت و خوردگی دارند. به طور معمول پارتیشن‌های اداری متحرک را از این متریال انتخاب می‌کنند.در سال‌های اخیر پارتیشن ام دی اف با ترکیب شیشه طراحی می‌شوند. به این صورت که قسمت تحتانی از جنس ام دی اف می‌باشد و در قیمت بالا شیشه کار گذاشته می‌شود. در این صورت حریم خصوصی کارمندان به چند برابر افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که می‌توانند از نور خورسید هم بهره ببرند.

پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن‌های تک جداره وزن بسیار سبکی دارند، اما عایق صوتی مناسبی را پوشش نمی‌دهند. برای بخش بندی فضاها گزینه مقرون به صرفه‌ای هستند. پارتیشن دو جداره وزن بالایی دارند و از نظر عایق صوتی بسیار مطلوب هستند.

نتیجه گیری

انتخاب پارتیشن اداری یکی از دغدغه‌های مدیران در هنگام تغییر دکوراسیون است. طراحان دکوراسیون داخلی در هنگام طراحی یک محیط کار به عوامل زیادی می‌اندیشند. به طور مثال ایجاد هماهنگی در فضا به واسطه لوازمی اداری که انتخاب می‌کنند. انتخاب پارتیشن‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. برای تغییر دکوراسیون فضای کارتان در کمترین زمان و به شیوه روز دنیا با مشاوران گروه مکعب ارتباط برقرار کنید.