ممکن است در محیط کاری خود دیگر حس سرزندگی و نشاط نداشته باشید. یا احساس می‌کنید فضای کاریتان قدیمی و کسل کننده شده است. وقت آن رسیده که با دست به‌ کار شدن به باز طراحی، فضای کار قدیمی خود را به دفتر کار مدرن تغییر دهید.

بازسازی و یا اصطلاحا طراحی دکوراسیون اداری ، پرطرفدارترین مبحث معماری و طراحی داخلی در عصر حاضر شناخته می‌شود. با صرف هزینه‌ای کمتر در مقایسه با تغییر مکان اداری امکان تغییر دکوراسیون اداری خود را دارید. تنها با کسب اطلاعاتی از مدرن‌ترین دکوراسیون‌های روز دنیا و کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ای در این زمینه، شاهد تحول و دگرگونی اساسی در فضای کار قدیمی خود باشید.

بازسازی در برخورد اول شاید فرآیند بس ساده و راحتی به نظر رسد. ولی وقتی قدم در مسیر بازطراحی می‌گذارید، در هنگام عمل به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های این کار پی می‌برید. اصلا نگران نباشید راه حل مشکلتان در دست ماست. این مقاله از گروه مکعب نیز دقیقا در راستای ساخت محیطی ایده‌آل و کاربردی نوشته شده است. کارشناسان گروه مکعب به موضوع تغییر و تبدیل یک فضای کار قدیمی به فضای کار مدرن پرداخته است. امیدواریم ارائه مطالب مفید و تغییراتی ناشی از دکوراسیون فضا، بر بازدهی روند کاریتان مثمر ثمر واقع شود. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

با تغییر فضای کار، بازدهی فعالیت‌تان را چند برابر کنید!

مگر می‌شود از نوع طراحی و دکوراسیون فضای کاری، که ساعت‌های طولانی مدت خود را هر روزه در آنجا می‌گذرانید غافل شد. درست است که محیط‌های کاری بخش اعظم موفقیت خود را از آن مدیران و کارمندان خود می‌دانند. اما در این راستا نباید تاثیری که دکوراسیون اداری دفتر کاری و حس و حالی که به افراد منتقل می‌کند را نادیده گرفت.

همه اینها کافی است تا شما به اهمیت تغییر فضای کار پی ببرد. در عصری هستیم که دکوراسیون و طراحی داخلی ادارات برای شروع و راه اندازی کسب و کار، حرف اول را می‌زند. ایجاد تغییراتی در این زمینه بر حسب دنیای مد از آن موضوعات مهمی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. امروزه مد ایفاگر نقش پررنگی در فضای زندگی و حتی دفترهای کاری می‌باشد. این روند منجر شده تا میل افراد به محیط‌های مدرن بیشتر شود. تا حدی که مشوق مدیران برای تغییر فضای کاری نیز شده است.

بدون شک یک دفتر کاری مدرن در قیاس با فضای قدیمی در عین زیبایی بصری، در انگیزه و انرژی بخشی به کارکنان نقش مهمی دارد.  علاوه بر این در پیشبرد موفق آمیز روند کاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ساخت دفتر کار مدرن و شیک، همان چیزی است که بسیاری از مدیران و موسسان مراکز اداری آن را جز اهداف اصلی کار خود قرار داده‌اند.

چنانچه محیط کاری شما هم یکنواخت و قدیمی شده است و قصد تغییر دارد. در ادامه مقاله، تیم تخصصی گروه دکوراسیون داخلی مکعب با ذکر نکاتی شما را رهنمایی خواهد کرد. ذکر نکاتی که چگونه خواهید توانست به‌ راحتی و با هزینه‌ای مقرون به صرفه، به یک محیط کاری مدرن و شیک دست یابید.

 

اقدام به باز طراحی فضای کار قدیمی نمایید!

احتیاج نیست که تمام فضای اداری خود را به محل دیگر انتقال دهید. با باز طراحی محیط خود و با اندک تغییرات محسوس خواهید توانست دفتر کاری مدرن و جدیدی را برای فعالیت‌تان رقم بزنید. بسته به نیاز دلخواه افراد و سلیقه شخصی، بازسازی دفتر کار به دو صورت جزئی و کلی پیش برده می‌شود.

همانطور که از نام بازسازی کلی برمی‌آید، ساختار مجموعه دفتر کاری در این روش بطور کامل دچار تغییرات می‌شود. بر این اساس با تخریب تمامی دیوارهای داخلی و زیرساخت‌ها، مجددا با طراحی پلان و نقشه فضا، قادر خواهید بود تا به دفتر کاری مدرن و جدیدی دست یابید.

ولی آنچه که در بازسازی جزئی اتفاق می‌افتد، اصطلاحا نوسازی تلقی می‌شود. بر مبنای این روش شما به‌ آسانی با اعمال یک‌سری تغییرات دلخواه، با ساختار و شکل جدیدی از دفتر کار خود رو به رو شوید.

با وجود تمامی این گفته‌ها حال قطعا با سوالاتی مواجه خواهید شد. از کجا و از چه طریقی کار بازسازی فضای اداری قدیمی خود را آغاز نماییم؟

به طور معمول نوسازی جزئی جز اهداف اصلی برای تغییر دفتر کار شناخته می‌شود. موارد مهم و اساسی نظیر نورپردازی، رنگ‌آمیزی و هر آنچه که به دکوراسیون داخلی فضا مرتبط می‌شود را تا حد امکان تغییر دهید. این تغییرات باعث می‌شود تا به دفتر کاری مدرن و دلخواه خود برسید. در ابتدا ساختار داخلی فضا را تغییر دهید. سپس با استفاده اصولی از مبلمان مدرن، اکسسوری‌ها و پارتیشن‌ها برای تفکیک فضایی، شاهد یک تغییر اساسی در دفتر کاری خود باشید.

 

از تم رنگی جدید استفاده کنید!

رنگ‌ها به‌ خودی خود قادرند در یک چشم به هم زدن، تم جدید و مدرنی را به محیط ببخشند. با تغییر یک رنگ خواهید دید که چقدر ساده و آسان می‌توانید دفتر قدیمی خود را مدرن و شیک کنید. با توجه به این که اصول و سبک مدرنی در طراحی داخلی دفاتر اداری نیز رایج شده است. استفاده از رنگ هایی با تناژ روشن همراه با رنگ‌های خنثی (سفید، طوسی و…) و یا تم‌های رنگی دیگر، علاوه بر ایجاد فضایی مدرن، در روحیه و خلاقیت کارکنان نیز بی تاثیر نخواهد بود. پس از تاثیر رنگ‌ها در تبدیل دفتر قدیمی به یک دفتر کار مدرن غافل نشوید!

طبیعت را وارد دفاتر کاری کنید!

انسان همیشه رابطه خوبی با طبیعت داشته. توجه به این موضوع خود دلیلی است که باعث شده تا حتی پای طبیعت نیز به دفاتر کاری، که بخش عمده ساعات روزانه افراد در آنجا سپری می‌شود باز شود. ورود گیاهان در فضای کار، قطعا سبب زیبای سازی محیط در پیش چشمان کارمندان خواهد شد. اما این تغییر کوچک با بخشیدن حس سلامتی و سرزندگی، نقش جذابی را در بهبود روند کاری نیز ایفا خواهد کرد. با آوردن گلدان‌های رنگارنگ و متنوع، محیط کاری خود را از حالت قدیمی و کسل کننده بیرون آورید.

 

المان‌های هنری و اکسسوری‌های مدرن را به کار گیرید!

اکسسوری‌های مدرن و المان‌های هنری را میتوان بخش جدا نشدنی از دفاتر کار مدرن در نظر گرفت. وجود تم‌های رنگی مختلف و ناهماهنگ در فضای کار باعث شلوغی در محیط می‌شود. همچنین قرار دادن یک میز و صندلی، به تنهایی نمی‌تواند منجر به ساخت یک محیطی شیک و انگیزه بخش برای کار شود. حضور المان‌های هنری همانند تابلوهای نقاشی و یا اکسسوری‌ها جذابیت فضا را چند برابر می‌کنند. همچنین این لوازم امروزه در طرح ها و نقش های متنوعی برای دفاتر اداری طراحی و به فروش می‌رسند. از جمله تکنیک‌های رایج و اصولی برای تغییر و باز طراحی فضای اداری مدرن بشمار می‌رود.

 باز طراحی دفتر کار فقط محدود به این نکات ذکر شده نمی‌شود. این موارد تنها تعدادی از رایج‌ترین تغییراتی بود که در حال حاضر برای دستیابی به دفتر کار مدرن به‌کار گرفته می‌شوند. قطعا در هر محیط کاری با آگاهی نسبت به علم و دانش در زمینه دکوراسیون داخلی، بازسازی جزئی فضا با اندک تغییرات، قابل اجرا می‌باشد. تنها نکته حائز اهمیت این است که چنانچه با هدف بازسازی فضای کاری بطور جامع و کلی پیش‌قدم شده‌اید، این کار را در کنار متخصصان حرفه‌ای در این حرفه پیش ببرید. در این صورت دلخواه‌ترین نتایج را از آن خود خواهید کرد.

با ذکر تمام نکاتی که شد بازسازی و یا همان باز طراحی عملی نیست که فقط بشود برای دفاتر قدیمی اجرا کرد. مطمئنا کارهای طولانی مدت در مراکز اداری، هر از چند گاهی دفاتر اداری را نیازمند به‌ روزرسانی و تغییراتی در فضای داخلی کار می‌نماید. با ایجاد دکوراسیون اداری نو و به روز محیطی مطابق سلیقه شخصی و روحیات افراد پدیدار کند.