دفتر اداره یا شرکت شما هر چه که باشد با هر فضایی می‌توانید در آن تغییراتی بسیار جالب بدهید. این تغییرات می‌تواند برای راحتی بیشتر کارکنان باشد و گاه هم می‌تواند برای بالا بردن بازده کارکنان در نظر گرفته شود. اما یک اداره مانند خانه نیست که در آن بتوان به سادگی تغییرات دکوراسیون ایجاد کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره این موانع تا حدی صحبت کنیم و البته راهکار‌هایی را مطرح کنیم که با پارتیشن اداری برای تغییر دکوراسیون استفاده می‌شود.

در این مطلب ما اول با ایده‌های معمول برای استفاده از پارتیشن اداری در تغییر دکوراسیون اداری سر و کار داریم. منظور از ایده‌های معمول برای استفاده از پارتیشن اداری ایده‌هایی است که اغلب در ادارات ایرانی به آنها برمی‌خوریم. ایده‌هایی که گاهی بسیار هم خلاقانه هستند. با یک پارتیشن اداری در یک دفتر نسبتا بزرگ می‌توان تیم‌ها را از یک دیگر جدا کرد. با این کار هر یک از تیم‌ها حریم کاری خود را دارند و کار‌ها با هم تداخل پیدا نمی‌کنند. این کاری ساده است.

خلاقیت در پارتیشن اداری

اما این امکان هم هست که باز با یک پارتیشن بندی خلاقانه فرد یا افرادی از تیم‌ها با یکدیگر ارتباط چشمی و کلامی داشته باشند. فقط کافی است پارتیشن‌ها تا نیمه قد افراد باشند و از چند ضلعی‌هایی با با اضلاع ناقص استفاده کنید. در این حالت قسمت‌هایی که روی یک دیگر دید دارد می‌تواند جایگاهی برای افرادی از تیم باشد که با تیم‌های دیگر در تماس است.

طراحی این دسته از پارتیشن‌ها با دشواری‌های مختص به خود روبه رو است. اما با مشاوره یک طراح دکوراسیون داخلی خوب می‌توانید به راحتی این کار را به پیش ببرید. تجربه در طراحی پارتیشن‌های اداری خود یک بخش است که برای طراح تسلط به متریال و فضا را به همراه دارد. دیگر ابزار‌های طراحی مانند نرم‌افزار‌های طراحی و ابزار اندازه‌گیری است که همگی در اختیار طراحان حرفه‌ای شرکت مکعب گروپ است. مناسب‌ترین و بهترین‌ها را به مشتریان این شرکت ارائه می‌دهد.

دیگر استفاده نسبتا معمول که از پارتیشن‌های اداری می‌توان انجام داد، ساختن اتاق‌هایی بسیار دنج و آرام برای استراحت، جلسات محدود درون تیمی و نمازخانه است. شما می‌توانید برای این دسته از بخش‌های شرکت خود انواع پارتیشن‌ آلومینیومی ، ام دی اف و شیشه را انتخاب کنید که همه این موارد برای این کار بسیار مناسب است.

ایجاد فضای استراحت در محیط کار

محلی برای استراحت کارکنان در افزایش بازدهی کاری بسیار تاثیر گذار است. افراد باید بتوانند در ساعت غذا به استراحت بپردازند تا ادامه ساعات کاری خود را به بهترین روش بگذرانند. می‌توانید با استفاده از رنگ، استیکر و مات کننده‌ها پارتیشن‌ها را بپوشانید تا کارکنان در هنگام استراحت آرامش بیشتر یداشته باشند. حتی می‌توانید با استفاده از استیکرها هر بخش را به صورت بصری تعریف کنید. در این صورت یک تازه وارد به راحتی در فضای اداری شما تردد می‌کند.  همچنین پارتیشنی که برای این فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند از عایق صوتی بالا برخوردار باشد. در این صورت حتی فضایی ایده‌آل برای برقراری تماس‌های شخصی به وجود خواهد آمد.

برخی ایده‌های ناب برای استفاده از پارتیشن اداری

در اینجا ما به ایده کمتر به کار رفته در ایران برای استفاده از پارتیشن اداری می‌پردازیم. این که در طول ساعت کاری یا قبل و بعد از آن از اتاقی برای ورزش‌هایی خاص استفاده کنید. این گزینه می‌تواند ایده خوبی برای بالا بردن کارایی جمعی و فردی کارکنان باشد. فقط کافی است که در این اتاق‌ها تهویه خوب و امکانات ورزشی را آماده کنید. این کار پیچیده‌ای نیست یک پارتیشن دو جداره را برای این کار در نظر بگیرید. پیشنهاد من ساخت یک اتاق یوگا است. ورزشی بسیار خوب برای ایجاد آرامش از بین بردن خستگی‌های ناشی از کار آنجا از تن به در کنند، تمدد اعصاب داشته باشند و به ادامه کار سخت بپردازند.

در بعضی از شرکت‌ها با بچه دار شدن خانم‌های شرکت مخارج مهد کودک بر دوش کارکنان سنگینی می‌کند. همین طور برای برخی مادران گذراندن زمان زیادی به دور از بچه‌ها می‌تواند سخت باشد. بخصوص در کار‌هایی که سنگینی کار آنچنان است که ساعت‌های کار را طولانی می‌کند. یکی از راه‌های چاره این مشکل ایجاد یک اتاق مادر و کودک در اداره است. شما در این اتاق می‌توانید وسایل بازی و یک مربی را مستقر کنید. بچه‌ها در دید و نظر مادران به بازی می‌پردازند و مادران نیز در ساعت‌های استراحت سری به کودک خود می‌زنند. با استفاده از یک پارتیشن شیشه دو جداره که صدای محیط را کامل عایق می‌کند بچه‌ها در این اتاق به راحتی بازی می‌کنند. شیشه‌ای بودن این پارتیشن هم سبب می‌شود مادران به راحتی تمام اقداماتی که برای کودکان انجام می‌شود را زیر نظر داشته باشند.

نتیجه گیری

ایده اتاق یوگا و اتاق مادر و کودک در دکوراسیون اداری ایرانی چندان جایی ندارد. ایده‌هایی است که در کشورهای اروپایی بیشتر به اجرا در می‌آیند. اما نیاز افراد است که آنها را بر آن می‌دارد که به این ابداعات دست زنند شما نیز در کنار مکعب گروپ می‌توانید به ابداعات جدید فکر کنید. همچنین می‌توانید از خدمات گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب بهره ببرید.