تزئین پارتیشن اداری راه‌ کاری ساده و عملی برای جذاب کردن دفاتر کار است. با مطرح شدن مدل‌های اپن آفیس یا دفاتر اداری باز و مورد استقبال قرار گرفتن فضاهای کار اشتراکی، میزان استفاده از پارتیشن‌های اداری روز به روز افزایش یافته است. پارتیشن‌ها ابزاری بسیار ساده برای تقسیم‌بندی و مجزا کردن فضاهای گوناگون اداری از یکدیگر هستند. علاوه بر این راه حلی برای بهینه کردن فضاهای مورد استفاده در یک دفتر کار است. استفاده از پارتیشن‌ها کمک می‌کند تا با هزینه‌ای بسیار کمتر از دیوار کشی، به تقسیم فضای کاری پرداخت. همچنین پارتیشن‌ها قابلیت تغییر مکان و چینش مجدد دارند؛ که استفاده دوباره از آنها را ممکن می‌کند. اما یکی از نقاط ضعف معمول پارتیشن‌ اداری سادگی آنها است. پارتیشن‌ها را نمی‌توان مانند یک دیوار با تابلوهای معمول تزیین کرد. اما راه‌کارهای متفاوتی برای داشتن نمایی زیبا در این زمینه وجود دارد. در این نوشته وب‌سایت گروه مکعب، می‌خواهیم چند ایده عملی و جذاب در این زمینه را مطرح کنیم.

طراحی پارتیشن شیشه‌ای با مات کردن آن

می‌توانید بخشی یا همه پارتیشن خود را از شیشه بسازید. این کار کمک می‌کند تا فضای کاری شما بزرگ‌تر دیده شود. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پارتیشن اداری شیشه‌ای استفاده بهتر از نور طبیعی در میحط است. همچنین شیشه در پارتیشن اداری قابلیت تنوع طراحی دارد. به عنوان مثال می‌توانید لوگو یا شعار شرکت خود را با مات کردن بخشی از شیشه روی آن حک کنید. این کار به‌ خصوص در پارتیشن‌های نزدیک درب ورود که محل برخورد ارباب رجوع با شرکت شماست، می‌تواند ایده جذابی باشد. یکی دیگر از راه‌های چیدمان و تزیین پارتیشن اداری تلفیق چند متریال با یکدیگر است. به طور مثال پارتیشن شیشه‌ای و چوبی در کنار دیگر مبلمان اداری زیبایی منحصر به فردی به محیط می‌دهد. همچنین ترکیب آلومینیوم و پارتیشن شیشه‌ای هم زیبایی خیره کننده‌ای را وارد دکوراسیون دفتر کار شما می‌کند.

به این صورت که فریم پارتیشن از آلومینیوم براق باشد و یا قطعات شیشه و فلز در کنار یکدیگر باشد.

نصب استیکر بر روی پارتیشن‌های شیشه‌ای

استیکرهای مخصوص پارتیشن در تنوع بالایی قابل تهیه است. حتی می‌توانید دستور طراحی و تهیه استیکری مناسب با فضای کاری خود را بدهید. استیکرها هویت بصری را در طراحی داخلی اداری شما را افزایش می‌دهد. همچنین در شادسازی محیط و خلق فضایی شاد می‌توانید از این استکیرها بهره ببرید.

توجه داشته باشید که نصب استیکرها احتیاج به تبحر و تخصص دارد، می‌توانید از یک گروه متخصص استفاده کنید.

پرده کرکره‌های طرح دار

پرده کرکره‌های طرح‌دار ایده‌ی دیگری است که به پارتیشن شیشه‌ای شما روح می‌بخشد. پرده کرکره‌ها در عمل ابزاری برای کنترل حریم خصوصی نیز هستند. این پرده‌ها را می‌توان به ‌راحتی جمع یا باز، و یا سایه و روشن کرد. اما یک ویژگی جذاب این پرده‌ها، قابلیت سفارش اختصاصی آن با طرح مدنظر خودتان است. تصویری از لوگو یا آرم شرکت و یا یک عکس زیبا و مرتبط با فعالیت‌های شرکت، می‌تواند انتخاب خوبی برای پرده کرکره باشد. در هنگام باز بودن پرده، این تصویر مانند یک تابلوی زیبا در دید قرار بگیرد.

همچنین می‌توانید برای تزیین این پرده‌ها از لوگوی شرکت بهره ببرید. ترکیب لوگو و رنگ سازمانی برای پرده‌های کرکره‌ای روش هوشمندانه در زیباسازی محیط کارتان می‌باشد.

گلخانه‌های عمودی

اجرای این ایده هزینه نسبتا زیادی دارد؛ اما فضایی بینهایت جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این کار نه‌ تنها یک پارتیشن اداری جذاب و همیشه سبز خواهید داشت. بلکه فضای معمول دفتر کار با گلدان‌ها اشغال نمی‌شود. گلخانه‌های عمودی به شما اجازه می‌دهد تا دیواری سبز از گل‌های آپارتمانی و رونده داشته باشید.

با نصب توری‌های فلزی با چوبی که به صورت مشبک است هم می‌توانید فضای کافی برای گیاهان رونده به وجود آورید. یکی از این گیاهان مناسب برای زیباسازی و تقسیم بندی محیط گیاه رونده پیتوس می‌باشد.

نورپردازی داخلی در پارتیشن اداری

پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولا دارای چارچوبی نسبتا زخیم هستند. این چارچوب فضای مناسبی را برای نصب تجهیزات نورپردازی فراهم می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با نصب منبع‌های نوری مختلف در چارچوب پارتیشن اداری، نور را به صورت عمودی بر شیشه پارتیشن بتابانید. این کار به صورت ساده، فضایی جذاب را فراهم می‌کنند. همچنین اگر درون شیشه حکاکی خاصی انجام شده باشد. بازتاب نور بر طرح حک شده، جاذبه بصری جالبی را ایجاد می‌کند.

یک همکار خوش خط، یک دوست ایده پرداز و ماژیک وایت برد

پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌خوبی استعداد این را دارند که دقیقا مانند یک تخته وایت برد، محلی برای نوشتن موضوعات گوناگون برای بحث و تبادل نظر و…. شوند. اما اگر بتوانید این موضوعات را به خوبی روی شیشه پارتیشن شکل دهید؛ صاحب طرحی زیبا و جذاب و البته مرتبط با کسب‌ و کار خود خواهید شد. این طرح‌ها مزیت‌های گوناگونی دارند. در درجه اول به کارکنان انگیزه می‌دهند و در درجه دوم با هزینه پایین و تقریبا بدون هزینه می‌توان با آن به تزیین پارتیشن اداری پرداخت. در نهایت نیز این طرح‌ها به راحتی قابل پاک شدن و تغییر هستند.

نتیجه‌گیری

طراحی و نصب پارتیشن اداری به افزایش بازدهی و بهینه سازی فضای اداری شما کمک بسیاری می‌کند. برای جذاب کردن این لوازم اداری راه‌های فراوانی وجود دارد، که با گرفتن مشاوره از یک گروه متخصص بسیار راهبردی است. گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب در زمینه طراحی دکوراسیون اداری چندین سال سابقه دارد. برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره و طراحی می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی با ما مرتبط شوید.