قسمت کوچکی از هر دفتر کاری متعلق به شماست. پس می‌توانید کمی آن را به شکل جالب‌تری تغییر دهید تا برایتان ایجاد انگیزه کند. منظور من این نیست که یک لوستر عجیب بالای سر خود نصب کنید یا صندلی گران قیمتی برای خود خریداری کنید. شما با تغییرهای کوچک و خلاقانه‌ای هم می‌توانید به جالب کردن فضای کاری خود کمک کنید. ممکن است شما تمام مدت طول روز را پشت میز خود بنشینید. آیا فکر می‌کنید تا چه زمانی با همین روش، کار برایتان جذاب می‌ماند؟ شاید تنها برای صرف نهار، رفتن به سرویس بهداشتی یا شرکت در جلسات از پشت میز خود بلند شوید. احتمالا تا به الان از امکاناتی که در اطراف شماست، غافل بوده‌اید. پارتیشن اداری که برای حفظ حریم شخصی شما نصب شده می‌تواند با یک تغییر کوچک در ظاهر، دکوراسیون اداری بی‌نظیری ایجاد کند.

یک بند کوچک برای آویزان کردن عکس نصب کنید

دقت داشته باشید که این کار باعث بی‌نظمی ظاهری در فضای کاری شما نشود. شما می‌توانید تصاویری که با همکاران خود گرفته‌اید را چاپ کنید و بر روی این بند نصب کنید. لابه‌لای این تصاویر می‌توانید عکس‌هایی از جملات انگیزشی هم نصب کنید. البته اگر میز کاری شما فضای خصوصی داشته باشد، می‌توانید چند عکس خانوادگی هم بر روی آن نصب کنید و زمانی که احساس خستگی کردید به آن‌ها نگاهی بیندازید. این یکی از ساده‌ترین روش‌های جالب کردن فضای کاری است.

یادداشت‌های رنگارنگ نگهداری کنید

از چند هولدر کمک بگیرید و یادداشت‌های خود را بر روی کاغذهای رنگی بنویسید و بر روی آن قرار دهید. این کار علاوه بر این که می‌تواند ظاهر میز شما را زیباتر کند، باعث می‌شود شما قرار جلسات و کارهای مهم خود را فراموش نکنید. البته به شرطی که از زیاده‌روی در این کار پرهیز کنید و تنها یادداشت‌های مهم را بنویسید.

گیاهان سبز را فراموش نکنید

گیاهان روشی آسان برای تازه کردن انرژی شما هستند. با آبیاری آن‌ها می‌توانید احساس تازگی داشته باشید. البته برخی از آن‌ها می‌توانند به خوبی هوای اطراف شما را تصفیه کنند. اگر علم و تجربه نگهداری از گیاهان را ندارید، می‌توانید چند نمونه گیاه آپارتمانی خریداری کنید و از فروشنده نحوه نگهداری آن را جویا شوید. در بسیاری از موارد، در فضای اینترنت می‌توانید به راهنمایی‌های مفیدی هم دست پیدا کنید.

تخته وایت برد خود را مزین کنید

اگر در فضای اتاق خود یک تخته وایت برد در دسترس دارید، بهتر است با ماژیک‌های رنگی آن را زیباتر کنید. مجسمه‌های مگنتی کوچک بر روی آن نصب کنید و به کمک خط کشی اطلاعات نوشته شده روی آن را منظم کنید.

از دفترچه‌های فانتزی استفاده کنید

فضاهای اداری، روحیه شما را در طول زمان خسته می‌کنند. برای جلوگیری از کسل شدن می‌توانید کمی با دنیای کودکانه همراه شوید. پیشنهاد ما به شما این است که از دفترچه‌هایی با طرح‌های فانتزی و کودکانه استفاده کنید. در کنار دفترچه‌ها برای انجام یادداشت‌های روزانه، چند خودکار جالب هم داشته باشید. شاید لازم باشد برای مدتی با خودکارهای ساده خداحافظی کنید و رنگی‌تر شوید.

یک ماگ جدید بخرید

چای و قهوه در طول روز انرژی از دست رفته ما را برمی‌گردانند. یکی از وسایلی که ما را برای خوردن نوشیدنی تشویق می‌کنند ظروف جالب و دوست داشتنی هستند. لطفا از نوشیدن آب در محل کار غافل نشوید. از این به بعد چای خوش عطر خود را در یک لیوان جدید نوش جان کنید. این یک تغییر ساده ولی جذاب است. حتی می‌توانید به همراه همکاران خود مجموعه‌ای از ماگ‌های زیبا را انتخاب کنید که همگی با هم یک وجه اشتراک داشته باشد. شما یک تیم جالب هستید که هر کدام می‌توانید یک شعار بر روی ماگ جدید خود داشته باشید. یکی دیگر از کارهای جالب کردن فضای کاری این روش است.