دیوارهای سنتی و عادی یا پارتیشن اداری کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ شاید بگویید با انتخاب یک ساختمان اداری که اتاق‌های متعددی دارد و با دیوارهای سنتی از یک دیگر جدا شده‌اند. می‌توان هر ساختمانی را که موقعیت و یا جواز اداری داشته باشد را به خدمت گرفت. با این شرایط پارتیشن‌های اداری چه ویژگی‌هایی دارند که ادارات و دفاتر کوچک و بزرگ برای به کار گرفتن آن بسیار مشتاق‌اند؟ استفاده از ساختمانی که اتاق‌ها و دفاتر زیادی دارد چه عیبی دارد که باید این دیوارها را تخریب کنیم و به جای آن از پارتیشن اداری استفاده کنیم.

پارتیشن اداری یک از المان های طراحی دکوراسیون اداری است که انعطاف فوق العاده‌ای در طراحی دارد می توان آن را در جهات مختلف نصب کرد و حتی بعد از نصب تغییر داد. اما دیوار کشی‌های سنتی عملا روشی است بی‌بازگشت یعنی وقتی ساختمانی را برای دفتر یا اداره خود انتخاب می‌کنید. فقط یک بار می توانید دیوار کشی های آن را تغییر دهید تازه این فقط زمانی می تواند رخ دهد که دیوارها حامل وزن ساختمان نباشند. این دسته از دیوارها را به هیچ عنوان نمی توان از میان برداشت و تغییر داد.همین عدم انعطاف‌پذیری سبب می‌شود که یکی از اصلی‌ترین رویکردها به استفاده از پارتیشن اداری پدید بیاید. پارتیشن‌های اداری را هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید تغییر دهید. حتی گاهی که از آنها خسته می‌شوید و دوست داشته باشید آنها را باز کنید و در انبار بگذارید. همه این امکانات به راحتی برای شما صورت می‌پذیرد. حذف کردن پارتیشن‌ها یک مزیت است و اضافه کردن به آنها یک مزیت دیگر؛ به خصوص که اگر شما از شرکت معتبری پارتیشن اداری خود را تهیه کرده باشید، می‌توانید به پارتیشن اداری خود تکه هایی را اضافه کنید.

متریال پارتیشن‌ اداری

همه می دانیم که دیوار از آجر و گچ و رنگ ساخته شده است وزن بسیار بالایی دارد. آسیب پذیری دیوار‌ها ساختمان بسیار بالاست اگر شما یک تابلو را به دیواری بیاویزید، بعد از مدتی آن دیوار دو رنگ می‌شود جای میخ روی دیوار قابل ترمیم نیست و همین طور هر رنگی که به دیوار بزنیم با یک ضربه مختصر زخمی می‌شود. دیوارها علیرغم استحکام بسیار زیادشان بسیار آسیب پذیرند.

اما پارتیشن اداری از چوب، ام دی اف اچی دی اف، آلومینیوم و شیشه ساخته می‌شوند. مصالحی که به راحتی ترمیم می‌شوند و می‌توان رنگ آنها را بدون زیر سازی خاصی تغییر داد. در پارتیشن های اداری همیشه بخش و یا تمام بدنه از شیشه‌های دو جداره و یا تک جداره ساخته می‌شوند این شیشه ها بسیار مقاومند و احتمال شکستن آنها بسیار پایین است اما اگر هم شکست و یا ترک برداشت به سادگی قابل تعویض است و به سرعت مانند قبل می‌شود.

کاربردهای خلاقانه از پارتیشن اداری

اما شیشه در پارتیشن‌های اداری تنهای همین ویژگی را ندارد، بلکه یکی از جذاب ترین دلایل استفاده از پارتیشن های اداری را می‌سازد شما با یک ماژیک وایت برد می‌توانید از شیشه‌های پارتیشن اداری خود به عنوان تخته اعلانات و یا تخته‌ای برای یادداشت نویسی جلسات استفاده کنید. می‌توانید روی شیشه‌های پارتیشن‌ها برای همکارانتان یادداشت بگذارید و پیام‌های انرژی بخش بنویسید. انرژی که از به کارگیری یک پارتیشن اداری خوب در دفتر شما پدید می آید در روند کارهای آنها کمک می‌کند. همین شاید مهم‌ترین موضوع در به کارگیری پارتیشن‌ها اداری باشد.

سکوت دلپذیر محیط کاری شما

موضوع دیگری که پارتیشن اداری یکی از مهم‌ترین و بهترین برآورده کننده‌ آن است. سکوت بسیار خوب است که پارتیشن‌های دو جداره برای شرکت شما پدید می‌آورند. صدا از پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره تقریبا عبور نمی‌شود. در جلسات مهم کاری یا در بخش‌هایی که نیار به سکوت بیشتری است این گزینه امری مطلوب به شمار می‌رود.

مدیریت نیروی حاضر در محیط اداره

در هر محیط کاری با طیف وسیعی از سلایق و شخصیت در میان کارمندان مواجه هستید. ایجاد تعامل مثبت در میان کارکنان یکی از دغدغه‌های هر مدیر است. زیرا پیشرفت و بازدهی مثبت کاری در گروه تعامل سازنده در میان این افراد است. بهتر است بنا به شرایط هر کسب و کار و بخش‌های داخلی افراد در کنار یکدیگر قرار بگیرند. اما نباید هر کدام از این بخش‌های کاری در گروه‌ها و دسته بندی‌ها قرار بگیرند. پارتیشن اداری این موقعیت را ایجاد می‌کند که هر بخش کاری فضای مخصوص به خود را داشته باشند، اما همچنان از یکدیگر جدا نباشند. در این صورت است که صمیمیت کاری و به عبارتی دیگر تعامل سازنده در میان کارمندان حفظ می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های قرار گرفتن در این محیط تبادل اطلاعات و دانش کاری در میان کارکنان است. در مدت کمی متوجه خواهید شد که کارمندانی با توانایی‌های کاری بالاتر دارید. همچنین از رفت و آمدهای بیهوده در میان بخش‌های سازمانی جلوگیری به عمل می‌آید. هر چه یک محیط اداری از تنش و سوتفاهم‌ها دورتر باشد، سلامت روانی افراد هم بیشتر تامین می‌شود.

نتیجه‌گیری

اجرای پارتیشن اداری چندان سخت نیست اما طراحی آن برای یک شرکت بسیار مهم است. باید آن را جدی گرفت تا بهترین کارایی از آن را به دست آورد. البته اجرا و نصب بعضی از پارتیشن‌ها نیاز به تخصص دارد که به راحتی می‌توانید از نیروهای اجرایی یک مرکز طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

شرکت طراحی دکوراسیون مکعب با تجربه چندین سال طراحی و اجرای فضاهای اداری قادر است در این مسیر به شما کمک کند. در قسمت پروژه‌ها در این سایت قادر خواهید بود نمونه کارهای طراحان و اجراکاران را مشاهده کنید.