تولید گسترده و استفاده از شیشه‌های سخت و لمینت برای اهداف معماری، یک دنیای جدید خلاقیت را بر روی دکوراسیون فضاهای اداری باز کرده است. شکل‌دهی، رنگ، دکوراسیون بندی، نورپردازی و امکان ترکیب شیشه با فریم‌های مختلف از جمله روش‌هایی است که می‌تواند محیط کاری را الهام بخش و لذت‌بخش کند و بخش عمده‌ای از خلاقیت‌، بر پارتیشن اداری  و نحوه ارائه آنها تمرکز دارد. در اینجا برخی از منابع خلاقیت لیست شده است که من در محیط‌های اداری مشاهده کرده‌ام.

مزایا

استفاده از شیشه در دکوراسیون اداری، به‌خصوص در دیوارهای حائل و پارتیشن‌های اداری می‌تواند مزایای متعددی را برای دفتر کار شما فراهم آورد. در این بخش به‌طور خلاصه ۵ مزیت مهم کاربرد این متریال را در دکوراسیون اداری دفتر کار بررسی کرده‌ایم.

نورپردازی بهتر و کاهش هزینه‌های انرژی

ماهیت شفاف شیشه، نور بسیار خوبی را در فضای کاری شما فراهم می‌کند. فضاهای کاری اغلب فاقد نور طبیعی هستند. این مسئله می‌تواند مصرف انرژی را در یک دفتر کار کاهش دهد؛ و موجب افزایش بهره‌وری شود. در نتیجه می‌توانید با فراهم کردن امکان انتشار نور طبیعی، روحیه کارکنان را تقویت کنید؛ و خستگی آنها را از بین ببرید.

فراموش نکنید که وقتی در زندگی خود دچار کمبود نور طبیعی می‌شوید؛ در معرض خطر کمبود ویتامین D، اختلال عاطفی فصلی، سردردهای میگرنی و افزایش فشار چشم قرار خواهید گرفت.
ورود نور طبیعی به دفتر کار همچنین می‌تواند در صورت‌حساب انرژی شما صرفه‌جویی کند؛ زیرا برق کمتری مصرف خواهید کرد. ناگفته نماند منظره فوق‌العاده‌ای که با دیوارهای شیشه‌ای به‌دست می‌آورید؛ به کارمندان کمک می‌کند تا در طول روز با وجود نور طبیعی و مناظر عالی، احساس حبس شدن در فضای داخلی دفتر کار را نداشته باشند.

تنوع کاربری

یک اتاق با دیوارهای شیشه‌ای می‌تواند در هر سبکی باشد. شیشه یکی از همه‌کاره‌ترین مواد موجود است. وقتی با دیوارهای شیشه‌ای کار را آغاز می‌کنید؛ بقیه فضای اتاق، برای هر دکوراسیون دیگری باز است. این تطبیق‌پذیری در صورتی که تصمیم به بازسازی، رنگ‌آمیزی یا تغییر هر قسمت از دفتر کار خود داشته باشید؛ برای رسیدن به این هدف بسیار مفید است.

مثلا با داشتن دیوارهای شیشه‌ای، گزینه‌های شیک بی‌پایانی وجود دارد. شما می‌توانید قسمت‌های دیگر دفتر خود را بدون نگرانی از ناهماهنگی با دیوارهای شیشه‌ای خود دوباره انجام دهید. دیوارهای شیشه‌ای همچنین به دلیل ماهیت شفاف خود، این قابلیت را دارند که اتاق را بزرگ‌تر و بازتر نشان دهند.

نگهداری ساده و دوام بالا

شیشه عنصری بسیار بادوام است. آنها به راحتی می‌توانند فرسودگی عمومی یک دفتر را تحمل کنند. با نگهداری مناسب، عناصر شیشه‌ای می‌توانند سال‌های سال دوام بیاورند. در نتیجه شیشه با داشتن عمر طولانی‌مدت، یک سرمایه‌گذاری عالی برای هر دفتر کاری است.

همچنین شیشه نیاز بسیار کمی به نگهداری دارد. جدا از پاک کردن گه‌گاه با شیشه پاک کن، دیوارها و سایر عناصر شیشه‌ای دفتر کار شما، نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند. از سویی ظاهر شفاف و شیک شیشه باعث می‌شود تا با نگهداری کم، فضا همیشه تمیز تر به‌نظر برسد.

شیک و مدرن

پارتیشن‌های شیشه‌ای ظاهری باکیفیت داشته و فضای کاری مدرن و بازی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل دفاتر و ساختمان‌های اداری ترجیح می‌دهند از ویژگی‌های شیشه، بیشتر در فضای کاری خود استفاده کنند.
شیشه کمک می‌کند تا محیط‌هایی براق، دل‌باز و جادار ایجاد کنید. شکی نیست که پارتیشن‌های شیشه‌ای در داشتن یک دفتر هوشمند و مدرن موثر بوده و به تقویت ایجاد تصویر یک شرکت تثبیت شده و قابل اعتماد برای مشتریان و مشتریان بالقوه کمک می‌کند.

حفظ حریم خصوصی

می‌توان از شیشه آکوستیک برای کمک به به‌حداقل رساندن سر و صدای موجود در دفاتر اداری استفاده کرد. این برای کارکنان دارای مکالمات و جلسات محرمانه بسیار ایده‌آل است. در واقع شیشه‌های آکوستیک در حالی که موجب احساس بریده شدن و طرد شدن از دیگران نمی‌شود؛ حریم خصوصی صوتی کارکنان را نیز حفظ می‌کند. بنابراین می‌توانند به تقویت یک محیط کاری دوستانه و شفاف کمک کنند.

کاهش صدا همچنین می‌تواند بهره‌وری کارمندان را افزایش دهد. زیرا شلوغی و آلودگی صوتی موجود در یک دفتر شلوغ و با طرح باز، می‌تواند حواس شما را پرت کند. بنابراین کارمندانی که ترجیح می‌دهند در محیط‌های آرام کار کنند؛ واقعا از چنین فضاهایی سود می‌برند.

تفاوت در خطوط کانتور و شکل پارتیشن‌های شیشه‌ای

شیشه‌های منحنی می‌توانند برای ایجاد اثرات خیره‌کننده وغیر عادی استفاده شوند. این شیشه‌ها فضای اداری را با یک روش بسیار خلاقانه تقسیم می‌کنند. همچنین شیشه‌های منحنی، می‌تواند در مبلمان اداری جلوی درب ورودی استفاده شود و نورپردازی می‌تواند جهت برجسته کردن اثر مورد استفاده قرار گیرد.

پارتیشن اداری شیشه‌ای بدون قاب و بدون درز از کف تا سقف می‌تواند حس فضای براق، تمیز، باز و بلند را به فضای اداری شما القا کند. محدوده درون این فضا، به عنوان مثال یک اتاق کنفرانس یا دفتر داخلی مرتب و تمیز جلوه می‌کند. همچنین باعث می‌شود از کل فضا حس آرامش و سازمان یافتگی به شما منتقل شود.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

درب شیشه‌ای دستی و یا اتوماتیک می‌تواند باعث حفظ یکپارچگی دید کلی ایجاد شده توسط پارتیشن‌ها شود. به طور مشابه یک شفافیت دلپذیر می‌تواند با استفاده از درها با روکش چوب یا ورقه تزئینی ایجاد شود. بنابراین به نظر می‌رسد که مواد و گزینه‌های موجود به سرعت با ایده‌های خلاقانه طراحان دکوراسیون اداری تجاری، به ویژه در مورد شیشه‌ها، در حال پیشرفت است.