گروه مکعب یکی از پیشرو‌ترین شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. از این رو همیشه به دنبال آن است که بهترین ترند‌های روز طراحی دکوراسیون اداری را برای مخاطبان خود فراهم آورد. این که ترند‌های دکوراسیون داخلی در ایران قابل انجام است یا نه، خود موضوع دیگری است که البته ما معتقدیم هر ترند طراحی دکوراسیون اداری و داخلی را می‌توان در ایران انجام دارد مهم خواستن آن است. در این مقاله به می‌خواهیم معرفی راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری مد روز بپردازیم. این که چرا یک دکوراسیون اداری باید در اوج راحتی باشد خود موضوعی مهم است و البته این راحتی چگونه می‌تواند به صورت یکسان و یک‌دست در یک دکوراسیون اداری اجرا شود. هر کس تعریف خود را از راحتی دارد. هر کدام ما لباس کار و استراحتمان با یک دیگر متفاوت است. حال آنکه همه ما بدنی داریم که ساختار آن واحد است. پس گذشته از سلیقه‌های گوناگون که می‌تواند برای هر آدمی متفاوت باشد، استفاده از برخی المان‌ها می‌تواند بدن ما را در وضعیتی قرار دهد که کمترین فشار را تحمل کند و از این رو این ساختار بدنی ماست که راحتی را تجربه‌ می‌کند. پس اگر بخواهیم یک درجه خاص از راحتی را برای افراد فراهم کنیم، دو موضوع را باید در دکوراسیون اداری خود لحاظ کنیم. نکته اول آن است که مجال اعمال سلیقه را برای کارکنان در دکوراسیون اداریمان فراهم آوریم و دوم بهتر ساختار بدنی را به خوبی بشناسیم و آن را در کمترین فشار ممکن قرار دهیم. این یک موضوع کاملا قابل اندازه‌گیری است که با بالا رفتن سطح راحتی بدنی و فکری در محیط اداری بهره‌وری کارکنان از ساعت‌هایی که در محیط کاری می‌گذرانند نیز بالا می‌رود. ماجرای راحتی فکری و دکوراسیون اداری را در مقاله‌ای جداگانه بررسی می‌کنیم و این مقاله را می‌خواهیم به راحتی بدنی و فیزیکی در دکوراسیون اداری اختصاص دهیم.

حرکت به سمت جاذبه صفر در دکوراسیون

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های اخیر درباره حس راحتی آن است که ما بیشتر احساس خستگیمان، ناشی از اعمال فشار جاذبه است. یک موضوع بسیار مهم آن است که من و شما هر روز و هر ساعت در معرض جاذبه زمین هستیم و این جاذبه روی سلول به سلول بدن ما فشاری وارد می‌کند. غواص‌ها با فشاری بسیار بیشتر از جاذبه زمین در زیر آب درگیرند، زیرا این فشار جاذبه با فشار آب دریا توأم می‌شود. فشاری که بعد از یک عمق خاص، دیگر تحمل ناپذیر است و باعث مرگ آدم می‌شود. اما از بررسی شرایط بدنی کسانی که کارشان غواصی است، فهمیده‌اند که ۱٫ بهره‌وری کار آنها بسیار پایین است ۲٫ آنها چند برابر دیگران انرژی مصرف می‌کنند. پس هر چه درگیری ما با زمین بیشتر باشد کارمان سخت‌تر است. در این مقاله می‌خواهم شما را با مقوله جاذبه صفر آشنا کنم. جاذبه صفر زمانی روی می‌دهد که ما خارج از جو زمین باشیم. این زمان بدن در بی‌وزنی است و هیچ فشاری را تحمل نمی‌کند. در این حالت بدن ما مانند عکس زیر قرار می‌گیرد.

در ترند‌های جدید دکوراسیون اداری برای نزدیک شدن به این حالت تلاش بسیار خاصی صورت گرفته است. درگیری شما با جاذبه می‌تواند با قرار گرفتن در این حالت به حداقل برسد. صندلی‌ و مبلمان اداری معمول تا حدی در این راه قدم برداشته بودند اما آن را برآورده نمی‌کردند. یکی از اصلی ترین دلایل این که ما در دکوراسیون‌ اداری خود به وضعیت جاذبه صفر نزدیک می‌شدیم اما آن را نمی‌توانستیم اجرا کنیم آن بود که میز‌های اداری جایی را برای بالا آمدن ناحیه میانی بدن باقی نمی‌گذاشتند و ما برای چشم دوختن به کاغذ‌ها باید بدن را در زاویه حاد ۴۵ تا قائم درجه قرار می‌دادیم، حال آن که در وضعیت جاذبه صفر زاویه‌ای ۱۲۸ درجه در ناحیه شکم و لگن ایجاد می‌شود. اما اکنون با حذف تدریجی اما بسیار مستمر کاغذ و کاغذ نویسی از سیستم‌های اداری و جایگزینی آن با اتوماسیون‌هایی که در کامپیوتر‌ها و لباپ‌ها جای داراند، دیگر نیازی چندانی به میزهای کار نداریم. از این رو دکوراسیون‌های اداری میزها را کوچک و ساده می‌کنند و صندلی‌های اداری را پیچیده تر.

وجود یک پشت سری در این حالت صندلی‌ها می‌تواند گردن را در بهترین حالت خود نگه دارد و همین طور زیر‌پایی‌ها که پا را در حالت نیم باز قرار می‌دهند. میز اداری با حذف کشو‌ها و کمد‌های زیرین خود، جای حرکت پا‌ها را فراهم می‌آورد. باید برای این که کامپیوتر، لپتاپ و موبایل شما به شارژ، کابل شبکه و انواع سیم‌های برق و دیتا وصل شود، تمهیدی اندیشید که البته هیچ مشکلی ندارد و در این میز‌های به شدت خلوت، می‌توان حتی ده‌ها رشته سیم را جاساز کرد. برای بالا بردن سطح تمرکز کاربر دکوراسین داخلی شیلد‌هایی در اطراف میز کار نصب می‌شود تا سمت نگاه به مانیتور دوخته شود. در پی استفاده از همین وضعیت جاذبه صفر است که صندلی‌های ورک استیشن نیز روز به روز در حال گسترش‌اند و شاید بتوان نزدیک ترین وضعیت به جاذبه صفر را در این دسته از صندلی‌ها پیدا کرد.

استفاده از انواع صندلی‌ها که بتوانند بدن را نزدیک به حالت درازکش قرار دهند موضوعی است که باید به آن فکر کرد. به هر حال راحتی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عناصر بالا برنده بهره‌وری است. ما نیز در گروه مکعب برای این هدف در کنار شما هستیم.