حتما برایتان پیش آمده که لابه‌لای کار درد جسمی به سراغتان بیاید که از شدت آن یا مجبور به خوردن مسکن‌های قوی شوید و یا آن‌قدر درد امانتان را ببرد که مجبور شوید برگه مرخصی خود را امضا کنید. برای جلوگیری از این دسته مشکلات، کار سختی در پیش ندارید. شما با ورزش در محل کار و انجام دادن چند حرکت ورزشی در طول روز بازدهی کار خود را بیشتر از قبل می‌کنید. گاهی فشار کاری ما به قدری زیاد است که حتی فرصت باشگاه رفتن هم پیدا نمی‌کنیم. اما باید بدانید که ادامه دادن با این شرایط و سهل انگاری در سلامتی خود، آسیب زیادی به جسم خود خواهید زد. به همین دلیل ما نرمش‌های ساده‌ای که می‌توانید در پشت میز انجام دهید را به شما توصیه می‌کنیم. گاهی باید این روش‌ها را به حالت ایستاده و در مقابل میز اداری خود انجام دهید. باید شرایط را بسنجید تا مزاحمتی برای همکاران خود ایجاد نکنید. البته یک توصیه دیگر هم برای شما دارم. بهتر است این ورزش‌ها را با همکاران خود انجام دهید. انجام حرکات ورزشی به صورت گروهی می‌تواند انگیزه بهتری برای شما ایجاد کند و همچنین انرژی بیشتری به شما برگرداند.

با اسپاسم خداحافظی کنید

یکی از مهم‌ترین فواید ورزش در محل کار ، خداحافظی با گرفتگی عضلات است. زمانی که گردش خون شما به حد کافی نباشد، باعث تنگ شدن عروق شما می‌شود. با تکرار این رویه در زندگی، احساس خستگی کل وجودتان را می‌گیرد. با اسپاسم، عضلات شما به صورت ممتد منقبض می‌شود و دردی در آن قسمت برای شما احساس می‌شود. معمولا برای کسانی که در مدت زیادی در روز با سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کنند این مشکل در قسمت شانه‌ها و کتف‌ها ایجاد می‌شود. دستان شما اگر در مدت زمان طولانی روی میز قرار بگیرد و با موس و کیبورد در تماس باشد، پس از مدتی دچار گرفتگی عضلات و اسپاسم خواهد شد. اما اگر این بی تحرکی را کنار بگذارید با دردهای عضلانی نیز خداحافظی خواهید کرد. برای این کار، همان‌طور که پشت میزتان قرار دارید، دستان خود را به سمت بالا بکشید و نگه دارید. سپس کتف خود را به صورت چرخشی نرمش دهید. دستان خود را به سمت جلو بکشید و دوباره کتفتان را بچرخانید. سپس دستان خود را آزاد کنید مچ آن را نرمش دهید. با همین حرکات ساده جریان خون خود را بهبود می‌دهید و خستگی جسمی را تا حدی با ورزش در محل کار از خود دور می‌کنید. برای تمرینی دیگر، دستان خود را به پشت صندلیتان خم کنید و سعی کنید انگشتان دو دست را به هم برسانید. امتحانش عالی است! خستگی شانه‌هایتان از بین می‌رود.

لازم نیست در دفتر کار بدویید!

منظور ما از ورزش در محل کار این نیست که وزنه‌های ورزشی خریداری کنید، حرکات زیگزاگ بزنید و بدویید! شما تنها باید چند حرکت نرمشی و کششی حتی در پشت میز خود انجام دهید. خیلی از مواقع به دلیل محدودیت فضا امکان قدم زدن در محیط کار را ندارید. باز هم روشی برای رفع خستگی خود دارید. در پشت میز و روی صندلی خود حرکات کششی انجام دهید و تاثیر آن را ببینید. امروزه برنامه‌هایی وجود دارند که بر روی سیستم شما نصب می‌شوند و حجم کمی دارند. این برنامه‌ها هر چند دقیقه یکبار شما را تشویق به یک نرمش پشت میز خودتان می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها به صورت برنامه ریزی بر روی سیستم شما فعال می‌شوند و با نشان دادن عکس نرمش‌ها شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین ممکن است توضیحاتی برای فواید آن نرمش به شما ارائه دهند. شما پس از مدتی تمامی حرکات و نرمش‌های برنامه را حفظ می‌شوید و در هر جایی پشت میز قرار بگیرید می‌توانید بدون نیاز به آن نرمش کنید.