سال‌هاست که نقش دکوراسیون اداری در افزایش کارایی و بهره‌وری نیروی کار مشخص شده است. همه ما به خوبی می‌دانیم که فعالیت در یک محیط کاری مناسب تا چه میزان در افزایش روحیه، حفظ انرژی و افزایش تمرکز موثر است. ویژگی‌های مختلفی باعث می‌شود که یک محیط اداری به فضایی مناسب برای فعالیت کاری تبدیل شود. یکی از این موارد که باید به آن توجه کرد؛ طراحی دکوراسیون اداری بر مبنای ویژگی‌های خلقی و روحی افراد است. به طور کلی می‌توان کارکنان اداری را به دو دسته درونگرا و برونگرا تقسیم کرد. هریک از این افراد برای ارائه بیشترین کارایی به محیط خاصی نیاز دارند؛ که در نظر گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم است. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ می‌خواهیم درباره این مسئله صحبت کنیم.

ویژگی‌های افراد درونگرا و برونگرا

درونگرا و برونگرایی ارتباطی با سن، جنسیت و تخصص ندارد. اما به احتمال زیاد این ویژگی در تخصص‌های مختلف، با میزان متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال کارشناسان فروش به طور معمول افرادی برونگرا هستند؛ در حالی که نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا با نسبت بیشتری درونگرا هستند. پس در درجه اول بسیار مهم است که با توجه به حوزه تخصصی کارکنان خود، بتوانیم تشخیص دهیم که نیروی کار ما برونگرا یا درونگرا است.افراد درونگرا برای ارائه بهترین کارایی، نیازمند محیطی آرام، خلوت و ساکت هستند. آنها به طور معمول کمتر سعی در برقراری ارتباط با دیگران می‌کنند؛ و می‌کوشند کار خود را به صورت فردی و با بیشترین کارایی انجام دهند. همچنین افراد درونگرا معمولا تمایل دارند در معرض دید نباشند. به عبارتی آنها دوست دارند در فضایی با حریم شخصی بیشتر به انجام وظایف کاری مشغول شوند. افراد برونگرا دقیقا در نقطه مقابل افراد درونگرا قرار دارند. این افراد در کارهای تیمی بسیار موثرتر هستند. آنها دوست دارند هنگام کار با سایر کارکنان صحبت کنند؛ و در موضوعات مختلف از مشورت آنها استفاده نمایند. به طور کلی افراد برونگرا در محیط‌های نسبت شلوغ و فعالیت در کنار دیگران بازدهی بالاتری دارند.

 دکوراسیون اداری مناسب افراد درونگرا

سبک‌های کلاسیک دکوراسیون اداری، مناسب‌ترین گزینه برای افراد درونگرا است. داشتن اتاقی اختصاصی قطعا اولین پیشنهاد است. اما اگر محدودیت‌های موجود این امکان را فراهم نمی‌کند. قرار گرفتن میز اداری افراد درونگرا در کنار یکدیگر یا در کنار نیروهای هم تخصص، کمک موثری در این زمینه می‌کند. پیشنهاد دیگر این است که فضای میز اداری افراد درونگرا به کمک پارتیشن اداری از یک‌دگیر جدا شود؛ تا حدودی از حریم خصوصی را در اختیار داشته باشند. همچنین استفاده از کابین‌های اداری راهکار دیگری برای فراهم کردن بهترین فضای کار برای افراد درونگرا است.

دکوراسیون اداری مناسب افراد برونگرا

این روزها محیط‌های کار، بیش از همیشه برای افراد برونگرا فراهم شده است. در واقع ترندهای امروزی بیش از پیش طرفدار افراد برونگرا است؛ و فضای کار را برای آنها فراهم می‌کند. شاید یکی از علل این موضوع هم صرفه‌جویی بیشتر در فضا باشد. روش‌هایی مثل دفاتر اداری باز یا میز اداری داغ، از مدل‌هایی است که مناسب افراد برونگرا است. پس اگر شما هم دارای کارکنانی برونگرا هستید؛ بهتر است به فکر ایجاد یک دفتر اداری باز باشید. از ویژگی‌های دفاتر اداری باز، بهبود فرایندهای ارتباطی میان کارکنان است. به این معنی که بسیار مهم است که بتوانید روش‌های ارتباط‌گیری کارکنان برونگرا را با یک‌دیگر به خوبی مدیریت کنید؛ تا در عین ایجاد ارتباط منطقی میان کارکنان مختلف، فضای دفتر کار دچار هرج و مرج نشود.