یک رستوران کوچک و مدرن بهتر است با استفاده از تکنیک‌هایی که در این مقاله توضیح داده‌ایم دیزاین شود تا هم از فضا استفاده بهینه‌تری شود و هم ظاهری مدرن‌تر به ساختمان بدهد.

ایده برای دکوراسیون رستوران کوچک و مدرن

با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید رستورانی مدرن و شیک طراحی کنید:

دکوراسیون رستوران کوچک و مدرن

ورودی سالن را به صورت خلاقانه طراحی کنید

برای اینکه ورودی سالن بتواند به جذب مشتری کمک کند باید به این موضوع فکر کنید که مشتریان در همان ابتدای ورود به رستوارن با چه صحنه‌ای مواجه می‌شوند. برداشت اولیه مشتری، هم روی نرخ بازگشت او تاثیر دارد و هم جذبش را برای شما راحت می‌کند. شما می‌توانید با روشن کردن مسیر پیاده‌روی ورودی سالن و یا قرار دادن آبنما یا مجسمه در ورودی کاری کنید که رستوران از بیرون کاملا در معرض دید مشتریان بالقوه باشد.

برای برندتان یک رنگ مناسب انتخاب کنید

داده‌های روانشناختی بسیاری وجود دارد که اهمیت انتخاب رنگ برای هر کسب‌وکاری را تایید می‌کنند. روانشناسی رنگ که به معنی استفاده از رنگ‌ها برای ایجاد تاثیر روی مشتری است؛ می‌تواند روی ۸۵ درصد از تصمیمات مشتریان برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات یک مجموعه تاثیر بگذارد. هر رنگ نیز تاثیر خاصی روی مخاطب دارد. به عنوان بنفش در ذهن حس پیچیدگی ایجاد می‌کند و این در حالی است که رنگ سفید حسی مدرن را القا می‌کند. بسته به اینکه قصد ایجاد چه حس و حالی را در مشتری دارید باید یک رنگ مناسب برای رستوران انتخاب کرده و در اکثر بخش‌ها مثل طراحی لوگو یا طراحی دکوراسیون اداری از آن استفاده کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب کمی در مورد رنگ‌ها و تاثیر آنها روی ذهن تحقیق کنید.

در طراحی داخلی رستوران از عوامل پایدار استفاده کنید

طبق آخرین تحقیقات، ۷۵ درصد از مشتریان جوان مایل هستند از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی خرید کنند که به محیط زیست احترام می‌گذارند. بنابراین هر چقدر هم که فضای رستوران‌تان کوچک است؛ باز هم باید به این موضوع توجه کنید. استفاده از مبلمان اداری تولید شده با مواد بازیافتنی، استفاده از مواد طبیعی مانند چوب یا بامبو در طراحی داخلی یا وجود گلدان‌های طبیعی در گوشه و کنار رستوران از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند در جهت تامین این هدف به شما کمک کنند.

تا جایی که ممکن است از المان‌های مدرن استفاده کنید

 از فاکتورهایی که حس مدرن بودن را در ذهن مشتری القا می‌کنند بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سنگ مرمر صاف و بدون رگه به عنوان صفحه کانتر صندوق استفاده کرده و آن را با نورپردازی منحصربه‌فرد و قفسه‌بندی‌های فلزی همراه کنید تا فضای رستوران بیشتر مدرن شود.

چند تابلوی نقاشی مدرن روی دیوارها آویزان کنید

دیوارها در محیط‌های کوچک نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و می‌توان از آنها به عنوان راهی برای بهینه‌سازی فضا و ابزاری برای اجرای دکوراسیون داخلی استفاده کرد. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک فضای مدرن در رستوان کوچک و جمع‌وجور خود هستید؛ چند تابلوی نقاشی بخرید که به سبک مدرن یا مینیمال کشیده شده‌اند و آنها را روی دیوارهایی که بیشتر در معرض دید مشتری هستند نصب کنید.

سعی کنید از المان‌های منحصربه‌‌فرد بیشتر استفاده کنید

اگر به دنبال ایجاد تمایز در طراحی داخلی رستوران‌تان هستید؛ یک یا چند المان منحصربه‌فرد را که تا کنون در هیچ رستورانی ندیده‌اید را انتخاب کرده و در گوشه‌ای از فضا به نمایش درآورید. به عنوان مثال می‌توانید چند لاستیک‌های کهنه ماشین نصف شده را با چند متر طناب تبدیل به تاب کرده و از سقف آویزان کنید. حتی به عنوان صندلی نیز می‌توانید آنها را پشت یکی از میزها قرار دهید.

مبلمان اداری مدرن را انتخاب کنید

میزها و صندلی‌هایی که برای پذیرایی در نظر می‌گیرید در ایجاد ذهنیت منفی یا مثبت از برندتان در مشتریان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید سبک مدرن را برای چیدمان رستوران خود انتخاب کنید؛ از بین میزها و صندلی‌های رستورانی به سراغ محصولاتی بروید که ظاهری مدرن‌تر دارند. به عنوان مثال صندلی‌های فلزی ساده که تکیه‌گاه ندارند یا میزهای شیشه‌ای تک پایه بهترین انتخاب برای این فضاها محسوب می‌شوند.

اصل عدم تطابق را در نظر بگیرید

استفاده از متریال‌ها و بافت‌های مختلف در طراحی داخلی، یک روش ساده و در عین حال موثر برای دکور کردن رستوران‌ها بخه سبک مدرن است. به عنوان مثال تضاد چوب و فلز به خودی خود قادر است تبدیل به دکوری شود که پیش از آن هیچ جای دیگری آن را ندیده‌اید. شیشه در کنار بافت‌های مختلف، چوب با دیوارهای تیره یا خنثی، پارچه با چوب یا شیشه و فلز در رنگ‌های مختلف با چوب و همچنین سرامیک با پارچه بهترین ترکیباتی هستند که می‌توانید برای دیزاین رستوران از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از نکات حرفه‌ای در طراحی داخلی به سبک مدرن، ترکیب الگوها با یکدیگر است. لازم نیست همه چیز با هم مطابقت داشته باشد. به خصوص از نظر جنس و بافت.

پنجره‌ها را دست کم نگیرید

اگر قرار است پنجره‌ها را هم عوض کنید حتما ابعادشان را بزرگ کنید. پنجره‌های قدی که از طریق آنها هم از داخل به راحتی می‌توان بیرون را نگاه کرد و هم از بیرون به داخل رستوران دید ایجاد می‌شود ابزاری قدرتمند برای مدرن کردن رستوران هستند. علاوه بر این فضای بزرگ این پنجره‌ها مکان خوبی برای نمایش لوگو و برندتان با تکنیک‌هایی مانند نئون است.

از فضای سقف هم بهره ببرید

سقف رستوران نیز مانند دیوارها مکان خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برای دکور کردن از آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که این بخش از سازه را با تزئینات آویزان مانند لوسترهای ساده و مدرن، گیاهان خودرو و آثار هنری دیزاین کنید.

آشپزخانه را اپن کنید

آشپزخانه در رستوران‌های کوچک و مدرن بهتر است در معرض دید مشتری باشند. با این تصمیم می‌توانید دیواری که قسمت پذیرایی را از آشپزخانه جدا می‌کند را حذف کرده و اصل بهینه‌سازی را به راحتی پیاده کنید.

با وجود تمامی این تکنیک‌ها باید به این نکته مهم توجه کنید که سبک‌های مختلف دائما در حال مد شدن و از مد افتادن هستند. بنابراین آنچه که در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؛ تاثیری است که با این روش روی تجربه مشتریان‌تان ایجاد می‌کنید.