قرار گرفتن بر سر دوراهی انتخاب میزهای اداری، به خصوص میز پذیرش است. میزان اهمیت و نقش تاثیرگذار آن در یک شرکت و یا ادارات تازه تاسیس، دیگر بر کمتر مدیر و یا کارمندی پوشیده نمانده است. به نوعی یکی از دغدغه‌های مدیران در اداراتو سازمان‌ها شناخته می‌شود. دغدغه‌ای که اگر با شناخت و آگاهی کامل نسبت به ملاک‌های انتخابی میز پذیرش صورت گیرد، موفقیت را از آن کسب و کارتان می‌نماید.

اما به نظر شما معیارهای انتخاب یک میز پذیرش ایده آل چه مواردی است؟ وجود چه ویژگی‌هایی است که میز پذیرش را برای ادارات خاص و مناسب می‌نماید؟ اگر شما هم به‌ دنبال یافتن پاسخ به چنین سوالاتی می‌گردید، باید بگوییم که به جای درستی آمده‌اید.

در این مقاله از گروه مکعب، راهنمایی‌هایی را از حیث انتخاب بهترین میز پذیرش، مورد هدف قرار داده‌ایم. با بهره‌گیری از این نکات آموزشی، به راحتی مناسب‌ترین مبلمان را انتخاب و خریداری کنید.

ایده‌آل‌ترین میز پذیرش را متناسب محیط اداری انتخاب کنید!

برای شروع کار در دفاتر و مراکز اداری، هیچ عنصری مهم‌تر از مبلمان و میز اداری نیست. این میزها و دیگر تجهیزات هستند که با زیبایی بخشیدن به فضای سرد و بی‌روح محیط‌ اداری، فضا را برای گذراندن ساعات کاری مناسب می‌کنند. بخصوص میز پذیرش یا به نوعی کانتر پذیرش که در بدو ورود، منشا جلب توجه مشتریان و مراجعه کنندگان می‌شود.

با فهم این موضوع و آگاهی داشتن نسبت به اهمیت بالای تعبیه میز پذیرش مناسب در مراکز کاری، مهم است مناسب‌ترین گزینه‌ را انتخاب نمایید. این انتخاب در عین زیبایی بصری و هماهنگی با محیط، حس دعوت کنندگی و جاذبی را به مراجعه کنندگان القا می‌نماید.

مطمئنا تا حدودی شما هم اطلاعاتی درباره بهتر ساختن محیط کاری در ذهن خود دارید. می‌دانید که همیشه با قدم نهادن در یک شرکت اداری، این لوازم و مبلمان است که در پس دیده افراد با جلوه‌گر شدن، به نوعی حس مثبت و تاثیر بخشی را از محیط کار به نمایش می‌گذارند. پس انتخاب میز پذیرش که در لحظه ورود اولین برخورد مشتریان را بخود می‌بیند، می‌بایست به درستی انتخاب و خریداری شوند. در ادامه به هر آنچه که در مسیر انتخاب میز پذیرش لازم است بدان توجه شود پرداخته‌ایم. در این مسیر توجه به ابعاد، اشکال مختلف میز و متریال، از مواردی هستند که می‌توانند راهنمای شما در خرید و انتخاب بهترین میز پذیرش ‌شوند.

 

متناسب با محیط اداری، ابعاد میز پذیرش را مشخص کنید!

در هیچ کجا نخواهید توانست دو فضای کاری کاملا مشابه هم بیابید. پس چیزی که در نگاه اول برای انتخاب میز پذیرش دارای اهمیت می‌شود، توجه به ابعاد و اندازه فضایی است که میز را در آنجا قرار می‌گیرد. پس در ابتدا فضای دلخواه خود را اندازه‌گیری کنید.

بی شک تناسب و هماهنگی اندازه میز با فضای در نظر گرفته شده در انتقال حس جاذب به افراد تاثیر شگرفی را با خود به همراه خواهد داشت. از این موضوع به هیچ عنوان در خرید میز پذیرش غافل نشوید.

به نظر می‌رسد انتخاب لوازم اداری در ابتدا هزینه بر باشد، اما اگر به ‌درستی گزینش شود. به نوعی یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای مدیران بشمار می‌رود. این مهم است که به فکر فراهم کردن آسایش و راحتی کارمندان خود باشید. در این راستا باید چیدمان میز پذیرش به نوعی باشد که فضایی برای حرکت بدون مشکل در میان مبلمان اداری هم در نظر بگیرید.

 

شکل و ساختار ظاهری میز پذیرش را در نظر بگیرید!

تنوع بیش از اندازه در طرح و شکل میزهای پذیرش، دست شما را در انتخاب و خرید مبلمان دلخواه باز می‌گذارد. اگر طرفدار منحصر به فرد ساختن محیط اداری خود هستید، بهتر است چرخی در میان گستره‌هایی از انواع میزهای پذیرش بزنید. ایده‌آل‌ترین شکل میز پذیرش را می‌توانید برای سالن انتظار خود بیابید.

  • میز پذیرش U شکل

بر حسب استفاده بهینه و نحو احسن از فضا برای پذیرش کنندگان، میز پذیرش U شکل که از دو طرف امکان برخورد با مشتریان را فراهم می‌کند. این میزها در چیدمان و دکوراسین اداری بیشترین انعاطاف پذیری را دارند و گزینه‌ای خوب و بهینه می‌باشد.

  • میز پذیرش L شکل

پس از میزهای U شکل، بهترین بهره‌وری در برخورد با مراجعه کنندگان، به میزهای L شکل تعلق می‌گیرد. بخش اصلی و جانبی میز L شکل که با زاویه ۹۰ درجه از هم قرار گرفته‌اند. علوه بر این در اندازه‌های مختلف و با اشکال مستطیلی و منحنی طراحی می‌شوند. به راحتی قابل نصب و تعبیه در فضای اداری شما می‌باشند.

  • میز پذیرش منحنی

اگر فکر ساخت یک محیط اداری مدرن‌تر را در سر دارید، پیشنهاد می‌شود میزهای منحنی را امتحان کنید. شکل و شمایل این قبیل میزهای پذیرش علاوه ‌بر ظاهری شیک و زیبا، امکان دسترسی و مسیر حرکت کارکنان را راحت‌تر طراحی می‌کند.

  • میز پذیرش ساده

با در نظر گرفتن این بحث که زیبایی در عین سادگی است، امروزه میزهای پذیرش ساده با ابعاد کوچکتر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید یک محیط جذاب و منحصر به فرد در فضای اداری خود ایجاد کنید. فضای محدودی را به قرارگیری میز پذیرش اختصاص دهید، این نوع میز مناسب می‌باشد.

  • به متریال به کار رفته در میز پذیرش توجه نمایید!

 متخصصان تیم گروه مکعب در تحقیقات بر روی ملاک‌ها و معیارهای انتخاب میز پذیرش به آن دست یافته‌اند. متریال به کار رفته در ساخت و تولید میز یکی از معیار و ملاک‌ها می‌باشد.

 شکل و ظاهر در طراحی و ساخت میز از وجوه قابل توجه در مقابل دیدگان مشتریان می‌باشد. ولی اگر از مرغوب‌ترین متریال و جنس‌های باکیفیت ساخته و تولید شوند، بر دوام و حتی صرفه جویی در هزینه نیز تاثیرگذار خواهند بود.

به کار بردن متریال‌های نامتعارف و نامرغوب، به راحتی می‌تواند نتایج عکس و منفی را به مراجعه کنندگان منتقل کند. قرار داشتن میز پذیرش در نقطه دید مشتریان، بر اهمیت معیار متریال افزوده است. ساخت میز پذیرش از متریال‌هایی که گرما بخش محیط کاری می‌شوند و یا جوی صمیمی و آرام را به محیط می‌بخشند، در پیشبرد روند کاری موثرتر عمل خواهند کرد. در زیر با معرفی متریال‌های رایج برای میز پذیرش راهنمای شما برای خرید مناسب‌ترین میز دلخواه خواهیم بود.

  • چوب (طبیعی)

چوب از آن دست متریال‌هایی است که نه تنها امروزه حتی در گذشته هم محبوب و پرکابرد بوده است. چوب به‌عنوان متریال رایج و مورد پسند کاربران در ساخت میز پذیرش به کار برده می‌شده است. هم اکنون این متریال بر اساس رنگ و ساختار انرژی بخش در بسیاری از محیط‌های اداری کابرد دارد. به ویژه در محیط‌هایی با اجرای سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند نکته حائز اهمیت درباره میزهای پذیرش ساخته شده از چوب طبیعی وجود دارد. این میزها ساختاری شیک و زیبایی دارند اما قیمت آن نسبت به دیگر میزها بالاتر است. همچنین از دوام و انسجام خوبی برخوردار هستند.

  • شیشه

میزهای شیشه‌ای در کنار بدنه چوبی و یا فلزی، با ظاهر جذابی که به محیط می‌بخشند بسیار کارآمد هستند. سطوح پوشیده شده از شیشه‌هایی مقاوم همراه با شکل ظاهری خاص، تکمیل کننده جذابیت بصری و طراحی مدرن در سالن انتظار شما محسوب می‌شوند.

 

فلز

عموما در هنگام انتخاب این میزهای شیشه‌ای و چوبی هستند که مورد هدف قرار می‌گیرند. البته این بدان معنا نیست که میزهای فلزی در محیط اداری به کار برده نمی‌شوند. بلکه میزهایی با قاب و ورقه‌های فلزی (عموما فولاد) برای نمایان شدن زیبایی بیشتر، در طراحی فضا استفاده می‌شوند. بسته به نوع محیط و توجه به سایر لوازم و تجهیزات، میزهای پذیرش ساخته شده از فلز نیز گزینه‌ای مناسب می‌باشند.

  • لمینت

لمینت متریالی کاملا مشابه با چوب طبیعی است ولی با قیمتی مقرون به صرفه‌تر. امروزه میزهای پذیرش ساخته شده از این متریال، بسیار برای قرارگیری در محیط‌های اداری پرطرفدار شده‌اند. به خصوص مقاومت سطح ساختاری این متریال در مقابل خراشیدگی و ضربه، امکان نگهداری و استفاده از میز پذیرش از جنس لمینت را برای طولانی مدت مناسب کرده است. قطعا انتخاب این نوع متریال برای ساخت محیط کاری زیبا و مقرون به صرفه کاملا ایده‌آل می‌باشد.

در هنگام خرید فقط زیبایی را در نظر نگیرید، کاربردی بودن میز از اهمیت بیشتری برخوردار است. هیچ وقت یک میز پذیرش را تنها به جهت اینکه دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی از نگاه مراجعه کنندگان می‌باشد انتخاب نکنید. مطمئنا توجه به سلایق مشتری بسیار ارزشمند است، اما اعتنا به دانش دکوراسیون و دیزاین داخلی در اولویت قرار می‌گیرد. بی اغراق چیدمان و انتخاب میز اداری بر حسب توجه به علم و حرفه طراحی داخلی، به‌ خودی خود چیدمانی اصولی و مطابق سلیقه عموم ایجاد می‌کند.

ضمن آگاهی نسبت به تمامی نکات و راهنمای انتخاب میز پذیرش، توصیه می‌شود که این کار را همراه با متخصصان و افراد حرفه‌ای به پیش ببرید.