طراحی دکوراسیون اداری شاد می‌تواند با تغییراتی اندک و ساده شکل بگیرد؛ و دنیایی متفاوت را ایجاد کند. در طول سال‌های گذشته مفهوم تعادل بین کار و زندگی تغییر کرده است. به شکلی که امروزه فاصله کم و کم‌رنگی میان کار و زندگی وجود دارد. پس بسیار مهم است که محل کار افراد مانند محل زندگی آنها فضایی باشد که علاوه بر بالا بردن کارایی، موجب کسب آرامش، سرزندگی و شادی شود. طراحی دکوراسیون اداری شاد با همین رویکرد شکل گرفته است. روز به روز به تعداد شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند با تغییر در عناصر مبلمان اداری و دکوراسیون اداری و به طور کلی بهبود فضاهای اداری، موجب بهبود عملکرد و رضایت شغلی کارکنان‌شان شوند، افزوده می‌شود. ایجاد فضاهایی برای پیگیری مسائل شخصی، استراحت بین کار، سرویس‌های بهداشتی مدرن، فضاهای اجتماعی و… از این دست است. حتی بعضی شرکت‌ها پا را فراتر نهاده و به کارکنان خود اجازه می‌دهند در ساعاتی از کار منافع شخصی خود را دنبال کنند. این کار اجازه می‌دهد تا اهداف کارکنان با اهداف شرکت مطابقت بیشتری داشته باشد؛ و در نتیجه انگیزه و کارایی کارکنان بالاتر برود. در نهایت داشتن دکوراسیون اداری شاد موجب داشتن کارمندانی خوشنود می‌شود. پس اگر اینطور است این سه نکته را فراموش نکنید:

سه نکته مهم در طراحی دکوراسیون اداری

 حق انتخاب کارکنان

یکی از نشانه‌های داشتن دکوراسیون اداری شاد آزادی عمل کارکنان در انتخاب محل انجام کار در فضای اداری است. در واقع پیشرفت‌های تکنولوژیکی و سبک‌های جدید طراحی دکوراسیون اداری به شکل باز، کمک می‌کند تا کارکنان بتوانند در محیط‌های متنوع‌تر و چندگانه‌ای به انجام فعالیت‌های کاری روزمره بپردازند. طبیعتا این موضوع می‌تواند بر بهبود کارایی کارکنان اثر مثبت بگذارد. ایجاد فضاهایی در طراحی دکوراسیون اداری برای انجام فعالیت‌هایی که نیاز به میحط آرام و تمرکز بالا دارند؛ و سایر محیط‌های از این دست، مثل محلی برای گفتگوی جمعی، استراحت، مذاکره تلفنی و… از ویژگی‌هایی است که این سبک چینش مبلمان اداری در اختیار ما می‌گذارد.

 سلامت کارکنان

یک دکوراسیون اداری شاد ملزم است که پیش از هر چیز سلامت کارکنان را در نظر بگیرد. صندلی اداری راحت و ارگونومیک، مانیتورهای قابل تنظیم، میز اداری مناسب، دسترسی به هوای مناسب از طریقه دستگاه‌های تهویه مطبوع کارا، دسترسی به آب با کیفیت سرد و گرم، دسترسی به نور طبیعی و حتی تنقلات و نوشیدنی‌های مناسب محل کار، از جمله مواردی است که می‌تواند بر عملکرد، رفتار و روحیات کارکنان شما اثر مثبت بگذارد. براساس یک مطالعه از سوی انجمن مدیریت منابع انسانی امریکا، ۷۲ درصد شرکت‌ها اعلام کردند که بهبود شرایط سلامتی کارکنان نه تنها بر میزان رفاه و شادی آنها موثر است؛ بلکه کمک می‌کند تا با روحیه و شور و اشتیاق بیشتری به انجام وظایف خود بپردازند.

طراحی با توجه به فرهنگ سازمان

یک فرهنگ سازمانی قوی می‌تواند در جذب کارکنان بسیار موثر باشد. ۵۲ درصد سازمان‌ها دریافته‌اند که طراحی اشتباه دکوراسیون اداری مانعی بزرگ برای تقویت فرهنگ سازمانی است. واقعیت آن است که یکی از اولین مجراهای نمود فرهنگ سازمانی، شکل طراحی دکوراسیون اداری است. طراحی درست دکوراسیون اداری کمک می‌کند فرهنگ سازمانی به بهترین وجه نمود یابد. به عنوان مثال نمود یافتن اهداف و آرزوهای شخصی و سازمانی به شکل شعارهای زیبا روی دیوار، منجر به اعتماد به نفس بیشتر کارکنان و یادآوری مرتب این چشم‌انداز مثبت می‌شود. این مثال‌ها و روش‌ها نشان می‌دهد که چگونه فعالیت‌هایی ساده می‌توانند تغییرات موثری در دکوراسیون اداری ایجاد کنند. تغییراتی که می‌تواند مستقیما بر روحیات کارکنان شما اثر بگذارد.