طراحی اداری در حال تغییرات گسترده‌ای است. البته تقصیر شما نیست (تنها در حال پیروی از مد روز بوده‌اید. اما اگر طراحی اداری شما دارای عناصر اشتباهی باشد؛ شاید وقت آن باشد که به فکر تغییر آن بیفتد.) در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ مواردی را می‌بینیم که به عقیده متخصصین در لیست ورودی‌ها و خروجی‌های سال ۲۰۱۸ قرار دارند.

ورودی ها و خروجی های طراحی اداری در سال ۲۰۱۸

خروجی: طراحی اداری باز

ورودی: میز کارهای خصوصی و نواحی مجزا برای کار گروهی

نیم دهه قبل، میز کارهای متوالی موجود در فضای باز بیشترین توجه را به سمت خود جلب می‌کردند. اما همانطور که Apple این نکته را با مشقت های زیاد یاد گرفت؛ کارمندان از چنین چیزی خوششان نمی‌آید. دیوید گالولو، مدیر عامل بنگاه طراحی Rap Studio می‌گوید که “فکر می‌کنم مردم فهمیده‌اند که اگر همکاری در کار آنها حائز اهمیت است؛ شرایط آن را نیز مهیا خواهند کرد. پس نباید همه موارد مربوط به فضای خصوصی و اکوستیک را به خاطر آن فدا کرد.” نکته مرتبط با بحث: با کم‌رنگ شدن بحث داغ جدایی دفتر رئیس ادارات از کارمندان، آنها هم‌اکنون در حال ساختن اتاق کارهای مخصوص به خود هستند. کریستین رابرت، یکی از موسسین R&A Design عقیده دارد که ” طراحی دکوراسیون اداری باز مرده است. ”

خروجی:طراحی اداری اتاق جلسات مستطیلی شکل

ورودی: اتاق جلسات شش ضلعی

اگر اتاق‌های چهار ضلعی خوب هستند؛ اتاق‌های شش ضلعی قطعا بهتر خواهند بود. رابرت می‌گوید که مشکل اتاق‌های مستطیلی این است که آنها در نهایت سلسله مراتبی هستند؛ همیشه یک “جلو” و یک “عقب” در آنها مطرح است. یک اتاق شش ضلعی که با پارتیشن اداری ساخته شده و قابل تغییر موقعیت است؛ بهترین چاره ممکن است. به علاوه، در این اتاق‌ها می‌توانید تنها به جای اشخاص روبرو همه افراد را ببینید. همچنین مواد قرار گرفته بر روی دیوار ها برای همه قابل رویت خواهد بود. البته لازمه یک اتاق شش ضلعی داشتن یک میز اداری کنفرانس دایره‌ای یا شش ضلعی هم هست.

خروجی: دیوارهای دارای نقاشی و گرافیتی

ورودی: بافت، پارچه و آینه

نمی‌توانید به یک رنگ کلی فکر کنید؟ رنگ‌ها را کلا رها کنید؛ و به سراغ پارچه و بافته بروید. آجر، چوب و حتی صفحه‌های اکوستیک می‌توانند چیزهای زیادی را از اتاقی به اتاق دیگر تغییر دهند. سنگ مرمر می‌تواند فضایی شبه قدیمی را ایجاد کند. همچنین آینه‌ها می‌توانند فضایی تازه را به وجود آورند، اگر در جاهای مناسب به صورت تصادفی به کار روند (حتی بر روی سقف). رابرت می‌گوید “مفهوم این کار بر اساس گمراه کردن دیدگاه کلی تا اندازه‌ای محدود و گسترش فضای موجود است.”

خروجی: طراحی اتاق‌های کنفرانس با فناوری کم

ورودی: اتاق‌های کنفرانس هوشمند

امروزه تعداد بسیار بیشتری از کارمندان به صورت از راه دور کار می‌کنند. وصل کردن آنها به کنفرانس ویدیویی نباید بیشتر از چند کلیک کار داشته باشد. اگر در حال ساختن یک اتاق کنفرانس جدید هستید؛ به فکر استفاده از دوربین، بلندگو و میکروفون‌هایی باشید که می‌توانند بدون هیچ ابزار دیگری وصل شوند. همچنین در حال پیش بردن چنین چیزی، با نصب کردن یک صفحه نمایش لمسی هوشمند بر روی دیوار بیرونی به کارمندان خود این امکان را بدهید که اتاق را با تنها چند کلیک رزرو کنند.

خروجی: رنگ‌های روشن فراگیر

ورودی: تکه‌های رنگی

شرکت‌های کامپیوتری موجود در دره سیلیکون توان این را داشتند که جنون یک رنگ خاص را به راه بیندازند؛ اما اوضاع در حال تغییر است. رابرت می‌گوید که “همه چیز در مورد سبک کار است.” رنگ هرچه روشن‌تر باشد، فضای آن باید کوچک‌تر باشد. به جای رنگ کردن یک درب، از رنگ‌های نئون برای دستگیره آن استفاده کنید. برای مبلمان می‌توان از یک رنگ خنثی استفاده کرد.؛ اما بالش‌های آن را در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. رابرت می‌گوید که “شما می‌توانید لحظاتی رسا داشته باشید؛ بدون اینکه همه چیز را رسا کنید.”

خروجی: همه چیزهای مورد نیاز کارمندان را در اختیار آنها قرار دهیم

ورودی: کارمندان را ایجاب کنیم سرگرمی‌های خود را در خانه انجام دهند

پادهای خواب و میزهای پینگ‌پنگ چیزهای جالبی هستند؛ اما آنها ممکن است این پیام را به کارمندان منتقل کنند که می‌توانند همه روز را به سرگرمی بگذرانند. تا جایی که می‌توانید محیط اداری را لذت‌بخش کنید (خوردنی و میز اسپرسو) اما احساس نکنید که باید کار و سرگرمی را کاملا با همدیگر ترکیب کنید. گالولو می‌گوید “بخش فناوری در حال پیشرفت است. در عین حال همان‌طور که کارکنان دارای زندگی و خانواده‌ای در خارج از محیط کاری هستند؛ در اختیار قرار دادن همه جنبه‌های زندگی اجتماعی در محیط کاری اهمیت کمتری پیدا می‌کند.”