هنگام خرید مبلمان اداری، هدف این است که یک فضای کاری راحت و ایمن را برای کارمندانتان بسازید که در آن محیط بتوانید بیشترین میزان بهره وری را دشته باشید. امروزه مبلمان و میز‌های اداری کرو به یکی از داغ‌ترین ترند‌ها در طراحی داخلی اداری تبدیل شده‌اند. در این مقاله از مجله مکعب قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این نوع مبلمان بپردازیم و بفهمیم کسب و کار شما چگونه می‌تواند از این نوع چیدمان به ظاهر غیر معمول اما ضروری، بهره‌مند شود.

مبلمان کرو محیط اداری

 در یک میز اداری باید به دنبال چه چیزی باشید؟

وقتی صحبت از میزهای اداری می‌شود، بیشتر افراد به پارامترهایی کاملاً قابل درک و معقولی نظیر اندازه میز، فایل‌های ذخیره سازی وسایل و پرونده‌ها و رنگ و طراحی مبلمان توجه می‌کنند. طبق تحقیقات اخیر، یک کارمند اداری به طور متوسط ​​حدود ۷ ساعت در روز را پشت میزهای اداری می‌گذراند. به طور طبیعی، میز اداری شما باید فضای کافی برای تمام کاغذها، تجهیزات و وسایل ضروری را در اختیار شما قرار دهد.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مبلمان هنوز با قاب‌ و ساختار صاف و مشخص (فرم مستطیل) عرضه می‌شوند، افراد بیشتری (طراحان و صاحبان کسب و کار) مشتاقانه به دنبال مبلمان کرو و گرد (بدون گوشه تیز) هستند که ما در ادامه به آن می‌پردازیم.

راحتی و ایمنی نیز از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم هستند. هنگام خرید مبلمان اداری شما باید مطمئن شوید که بعد از استفاده دچار مشکلات جسمانی و سلامتی نظیر کمر درد، گردن درد و… نمی‌شوید.

البته نکته مهم دیگر این است که، میز شما باید به سادگی زیبا به نظر برسد! راه اندازی دفتر اداری، تصویری از کسب و کار شما برای بازدیدکنندگان، مشتریان، سرمایه گذاران و شرکای موفق ایجاد می‌کند. شما شانس دومی برای ایجاد اولین تاثیر ندارید و ظاهر کلی محل کار شما بیشترین تاثیر را بر افراد دارد.

تمام ویژگی و نکاتی که درباره آن صحبت کردیم را می‌توانید در  یک میز اداری مستطیلی بیابید؛ پس مبلمان کرو به چه دردی می‌خورد و چه کاربردی دارد. در واقع، هر میز اداری استاندارد می‌تواند به راحتی تمام الزاماتی که شما به آن نیاز دارید را برآورده کند اما ما در عصری زندگی می‌کنیم که کسب و کارهایی که می‌خواهند در میان رقبا متمایز شوند، سعی می‌کنند فراتر از استانداردها، الزامات اساسی و رویکرد سنتی نگاه کنند. امروزه مبلمان اداری معنای جدیدی پیدا کرده است.

مزایای میزهای اداری کرو

میز‌های اداری کرو علیرغم اینکه هسته اصلی یک محل کار راحت، ایمن و کاملاً کاربردی هستند، چندین مزایا و فایده غیر مستقیم هم دارد:

  • کمک به صرفه‌جویی در هزینه کسب و کار‌ها برای بهینه‌سازی فضا
  • کمک به کارآمدی کارکنان
  • کمک به حفظ و حتی بهبود سلامت افراد، افزایش انگیزه
  • سازگارترین نوع مبلمان اداری
  • بهبود قابل توجه طراحی فضای اداری

زمانی که درباره مبلمان اداری صحبت می‌کنیم، اغلب این مزایا به سختی به ذهن ما می‌رسند. اما انتخاب درست مبلمان اداری تمامی این مزایا را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. پس در انتخاب دقت کافی را داشته باشید.

مبلمان کرو محیط اداری

فضا‌سازی

یک میز اداری منحنی به شما کمک می‌کند تا فضای موجود در محیط اداری خود را بهینه کنید و بیشترین استفاده را از آن ببرید. این فرم میز‌ها به کارمندان کمک می‌کند تا به راحتی پشت میز بنشینند و فضای کافی برای رفت و آمد سایر کارمندان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، هنگامی که از روی میز بلند شدید، می‌توانید صندلی اداری خود را داخل آن بچسبانید و فضای بیشتری در دفتر داشته باشید.
ممکن است به نظر برسد که یک میز اداری مستطیل با فرم معمولی فضای گسترده‌تر و مفیدتری برای اسناد و تجهیزات شما ارائه می‌دهد، اما این یک تصور غلط است که در میان مردم جا افتاده است. یک میز اداری کرو به شما این امکان را می‌دهد که حتی در یک دفتر کوچکتر به راحتی کار کنید و به هر طرف به آسانی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، میز کرو به شما امکان می‌دهد از کل فضای میز استفاده کنید و شما این شانس را دارید که از هر اینچ مربع دفتری که برای آن هزینه می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.

راحتی و ایمنی

هنگام کار در پشت میز کرو لازم نیست برای دسترسی به هر گوشه میز به سمت جلو یا طرفین خم شوید، به عبارت دیگر، شکل منحنی میز از آسیب رساندن به ستون فقرات یا فشار بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کار کردن پشت میز کرو از خم شدن شما به سمت صفحه نمایش کامپیوتر جلوگیری می‌کند. این ویژگی منجر به حفظ فاصله استاندارد شما با‌مانیتور می‌شود و از اختلالات بینایی و درد چشم ناشی از نور آبی‌مانیتور جلوگیری می‌کند. یک میز منحنی نه تنها از آسیب دیدگی جسمانی شما جلوگیری می‌کند، بلکه وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد ومنجر به متعادل کردن سیستم قلبی عروقی و تنفس می‌شود و باعث می‌شود شما یا کارمندانتان در طول روز کاری بیشترین کارایی را داشته باشید.
همچنین شما می‌توانید میز اداری منحنی شخصی‌سازی شده برای افراد چپ دست یا راست دست سفارش دهید. این میز‌ها فضای اضافی و مورد نیاز برای مچ دست فراهم می‌کند و از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

مبلمانی سازگار با محیط زیست

شکل یک میز اداری منحنی به شما این امکان می‌دهد که از کل فضای آن به نحو احسن استفاده کنید. صنعت مبلمان یکی از دلایل اصلی جنگل زدایی در سراسر جهان است. مشاغلی که میز‌های اداری کرو را انتخاب می‌کنند نه تنها بودجه خود را بهینه‌سازی می‌کنند و از فضای کاری موجود بیشترین بهره را می‌برند، بلکه به صنعت تولید مبل اداری پایدارتر که به مواد اولیه کمتری نیاز دارد کمک می‌کنند.
شکل ارگونومیک میز اداری منحنی آن را سبک‌تر و فشرده‌تر می‌کند و به طور قابل توجهی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کربن را در طول حمل و نقل از کارخانه به محیط کار شما را کاهش می‌دهد.
از این گذشته، اگر یک میز اداری مستطیل شکل استاندارد تهیه کنید، در اصل شما دارید برای یک تکه چوب بزرگ هزینه می‌کنید که حتی نمی‌توانید به طور کامل از آن استفاده کنید و این خود مصداق بارز هدر دادن منابع طبیعی و پول است.

مبلمان کرو محیط اداری

طراحی و زیبایی‌شناسی

اکثر مردم حتی نمی‌دانند که محیط اطرافشان چقدر بر رفتار و تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر‌گذار است. بهره‌وری، انگیزه و تعامل کارکنان اداری تا حد زیادی به فضای داخلی که در آن قرار می‌گیرند بستگی دارد. در تحقیقی به بررسی تأثیر محیط اداری بر خلق و خوی افراد پرداخته شد و محققان دریافتند که در مشاغلی که محل کار مجهز به مبلمان مستطیلی شکل استاندارد هستند معمولاً پرخاشگرتر، بی‌حوصله‌تر و حتی مضطرب‌تر به نظر می‌رسند. در مقابل افرادی که در محیط‌های ارگونومیک و سنت شکن‌تر کار می‌کنند معمولاً توانایی همکاری حل مشکلات بالاتری دارند و این جو و طراحی محیط کار است که بر نگرش آن‌ها تأثیر می‌گذارد. شکل مبلمان اداری واقعاً تأثیر قابل توجهی بر نگرش و انگیزه کارکنان در محل کار دارد. در مقاله‌ی چه عناصری در دکوراسیون اداری باعث زیبا سازی می‌شوند می‌توانید بیشتر راجب ‌به زیبا سازی ادارات بخوانید.

نتیجه‌گیری

مبلمان کرو محیط اداری فقط یک مبلمان اداری معمولی نیست؛ در اصل ابزار قدرتمند و کارآمدی است که می‌تواند با بهینه‌سازی بودجه و افزایش درآمد از طریق انگیزه بیشتر کارکنان، به کسب و کار شما کمک کند تا در رقابت‌ها قدرتمندتر پیش بیاید. یک میز اداری کرو به شما کمک می‌کند تا یک محل کار راحت، کارآمد و ایمن ایجاد کنید که باعث تشویق، الهام بخشیدن و جذب افراد می‌شود و اعتبار شما را در چشم مشتریان، شرکای تجاری و رقبا افزایش می‌دهد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب با بهترین طراحان شما را در زمینه‌ی طراحی دفتر کاریتان راهنمایی می‌کند.