زمانی که قرار است مدت زیادی در طول روز را پشت سیستم قرار بگیرید باید به همه جزئیات این کار توجه کنید. گاهی با یک وسیله ارزان قیمت گامی برای سلامتی خود خواهید داشت. موس پد طبی یکی از این وسایل جانبی است که اهمیت آن را در زمان استفاده متوجه خواهید شد. این موس پد فواید زیادی دارد که شاید از آن بی‌خبر باشید. ما در این مقاله به بررسی فواید داشتن یک موس پد طبی می‌پردازیم. اما امروزه با ساخت موس‌های لیزری یا اپتیکال عملکرد آن حتی بر روی میز اداری به خوبی انجام می‌شود، اما ما از موس پدهای طبی برای مراقبت از مچ دست و جلوگیری از کشیدگی مفاصل استفاده می‌کنیم. در واقع کاربردی که موس پدها در گذشته داشتند با زمان حال بسیار متفاوت بوده است.

همه ما با موس پد آشنایی داریم. در واقع هر فردی که با کامپیوتر کار کرده باشد با این وسیله نیز آشنایی دارد. برای ارائه یک کار با کیفیت علاوه بر این که به یک سیستم به روز نیاز است، باید وسایل جانبی که محافظ بدن هستند را در دسترس داشته باشیم. این وسیله در زیر موس قرار می‍گیرد و کار با آن را برای ما راحت می‌کند. دقت حرکت اشاره‌گر توسط موس در صورتی که از موس پد استفاده کنیم بسیار بیشتر است. این موضوع به دلیل درگیر شدن حسگر نور در زیر موس است. در واقع این اصطکاک به وجود آمده باعث بهبود عملکرد موس می‌شود. در گذشته که ساختار موس‌ها به شکل نوری نبود و به صورت غلطکی ساخته می‌شد وجود موس پد ضروری بود چرا که باید غلطک زیر موس با پد درگیر می‌شد و عملکرد بهتری ایجاد می‌کرد.

بررسی کاربرد موس پد طبی

موس پدها از آسیب احتمالی کشیدن موس بر روی میز و خش‌دار شدن آن جلوگیری می‌کند. ممکن است بر اثر کشیدن مداوم موس، بخشی از میز شما زخمی شود و آثار آن بر جای بماند. اما این وسیله علاوه بر امتیازهای دیگر، از میز شما هم مراقبت می‌کند. شما با داشتن این وسیله، عمر موس خود را هم زیاد می‌کنید. زمانی که موس را بر هر جایی بگذارید ممکن است گرد و خاک وارد آن شود. اما در این صورت شما فقط باید موس پد خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و بشویید.

اطلاعاتی که تا الان گفتیم به صورت کلی بود، اما موس پد طبی کاربرد مهم‌تری دارد. چرا به برخی از مدل‌های آن طبی می‌گوییم؟ این موس پدها در قسمت پایین خود یک برآمدگی که معمولا با اسفنج یا ماده‌‎ای ژله‌ای پر شده از مدل ساده آن متفاوت شده است. استفاده از موس پد طبی شما در از دچار آرتروز دست، دورتر می‌کند.

مشخصات یک موس پد طبی خوب

پارچه و روکش موس پد باید باب میل شما باشد. زمانی که با آن قرار است ساعت‌ها در طول روز کار کنید بنابراین باید با آن حس خوب داشته باشید. همچنین جنس این وسیله باید استحکام مناسب را داشته باشد تا در مدت کوتاه دچار آسیب نشود.

برآمدگی روی موس پد که محل قرارگیری مچ شماست باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. مچ دست شما در استفاده از آن نباید احساس ناراحتی کند. برای این که بدانید که موس پدی برای شما مناسب است، بدن خود را با زاویه ۹۰ درجه قرار دهید، یعنی زاویه دست شما باید به صورت ۹۰ درجه باشد. سپس به محل قرارگیری مچ دست خود بر روی موس پد طبی دقت کنید. اگر احساس راحتی داشتید موس پد خوبی انتخاب کرده‌اید. همچنین قسمت برآمدگی این موس پد باید نرم و کمی انعطاف پذیر باشد. بهتر است این قسمت از نوع ژله‌ای باشد تا مچ دست شما اذیت نشود.